Gå til innhold

Lydproblemer med 3 år gammel NAD stereo

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en NAD C320BEE forsterker som jeg kjøpte hos Hi-fi klubben for omtrent 3 år siden, og når sant skal sies har jeg vært utrolig fornøyd med produket.

Problemet: De siste månedene har jeg hørt en liten skurrelyd fra ene høytaleren uten å tenke så mye over det. Det kommer fra det éne diskantelementet. Nå gikk jeg inn for å feilsøke, og skifet først om høytalerkablene for å sjekke om det var høytalerne som var i ustand. Problemet flyttet seg da fort og gale over til neste høyttaler ) Ikke bra, så ok, da står jeg vel igjen med 2 mulige årsaker - svakheter i éne kabelen (lite sannsynlig) eller et eller annet galt ved det éne lyduttaket til forsterkeren. (Høyre uttak for å være nøyaktig)

Noen som tror det er noe annet som er feil? Garantien er vel utløpt etter 3 år. Isåfall noe jeg kan fikse selv? Har basis/amatørkunnskaper om elektronikk da jeg har gått GK elektro.

Endret av Uderzo
anonymisert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke gøy å lese, har eslv kjøpe C320BEE.

Håper min holder litt lengre.

Jeg ville kontakter Hi-Fi Klubben og spurt hva slags rettigheter du har, og om de kan hjelpe deg med det.

Hvis det ikke er gratis å fikse forsterkeren så kan de i alle fall hjelpe deg med å bestille deler dersom du vil gjøre det selv.

Har du forresten lagt merke til at lyden i venstre kanal er litt høyere enn i høyre?

Eller er det bare jeg som sitter litt nermere venstre høyttaler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...