klilleng Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Har begynt å lete etter en "arbeidsmaskin". Spilling er ikke aktuelt, så integrert Intel grafikk er helt kurant. CPU/chipset: "Santa Rosa", min. T7100 C2D. Skjerm: 13-15" Widescreen. Hvis 15,4", helst 1680 x 1050 eller 1440 x 900. Viktig med god skjerm!! LED-belysning hadde jo vært fint, men antakeligvis for dyrt / lite tilgjengelig. Minne: 2 gig Harddisk: Gjerne 7200rpm, evt >120 gig 5400rpm Batterilevetid er viktig! Stor fordel om optisk stasjon kan byttes ut med batteri, slik som på f.eks. på noen Compaq og Acer modeller. De nye Compaq-modellene kunne vært aktuelle, men jeg har lest at mange sliter med viftestøy. Det er helt essensielt at maskinen er så stillegående som mulig! Hvordan er f.eks. Acer 6492 på dette? Tastaturet må være "tight" og godt. Takler ikke tastatur som gir etter! Fordel med innebygget Bluetooth. Hadde vært moro med HSDPA mobilt bredbånd, men dette er det vel få som har foreløpig. Bør ha mulighet for tilkobling av dockingstasjon. Maskinen må være solid og godt bygget. Vil ikke ha "barebones" e.l., men et anerkjent merke av typen Compaqs "bedriftsmodeller", Lenovo Thinkpad, FS Lifebook, kanskje Acer TravelMate, etc. Toshiba har jeg også gode erfaringer med. Pris bør (dessverre..) ligge på rundt 10 lapper +/-, om mulig. Noen tips? Endret 4. august 2007 av klilleng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå