Gå til innhold

Hvilket poleringsmiddel på båt?


Anbefalte innlegg

Har hørt veldig mye rundt poleringsmiddel til båt, og at man får det man betaler for.

Har gjennom årene kjøpt både dyre og billige stoffer, og kvaliteten er ikke alltid best på de dyreste.

Noen som vet hvilket som er best?

Og da tenker jeg på hvilket som renser og gir en blank overflate..

 

Eller om hvilket DU bruker som er til å annbefale :)

 

Takker for svar :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poleringsdebatten ja, det her kan bli spennende..... :p

 

Selv har jeg prøvd en rekke vokser, både til bil og til båt, på båten da selvsagt ;)

 

Biltema boat wax: Liker ikke så tynn konsistens, virka ikke så veldig bra heller synes jeg.

Biltema briljant wax (bilvoks): Likte konsistensen bedre på denne hvis jeg husker riktig, denne bel også langt blankere og holdt mye bedre enn voksen over.

Seajet polish med ptfe: Litt tynn konsistens, grei glans, men holdt ikke så veldig lenge.

Turtlewax ett eller anna(den grønne tjukke kremen i boks med egen poleringsvamp): Perfekt konsistens, grønt gjør det lettere og se all voksen og dermed få den av igjen, virker også svært bra og svampen som følger med er god.

 

Har prøvd mange flere, men det var de jeg huska nå.....

Lenke til kommentar

Jeg liker også den til Turtlewax, men jeg har hørt at den ikke renser og er en god drittvoks og masse mas ;)

Jeg har prøvd mer eller mindre ALLE bilvokser på båten, men det er ingen jeg liker spessielt godt. Det er mer vann enn polering spør du meg ;)

 

Men så har jo Askvik noen som skal være så veldig super, men det er en smule dyrt synes jeg.

 

Men.. csViRuS, høres ut som du har prøvd det meste med båt.. Hvilket vaskemiddel bruker du? Der er det også masse å velge mellom. Trenger jo egentlig ikke å ha voks som renser, hvis man vasker godt.

 

Noen andre som har annbefalinger?

 

Personlig liker jeg meget godt Hugos sin, men det kan være noe som er bedre da? :)

Lenke til kommentar

Litt annet middel dette men..

 

Biltema - Boat Cleaner på spray flaske.

 

Dette er det beste renskemiddelet jeg noen gang har prøvt på båten min.

Jeg hadde masse merker etter forsjellige ting, Bildekk, diesel.. osv.

 

Denne tok ALT :)

 

bare slik at visst du skal vaske båten så er denne meget anbefalt :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...