Gå til innhold

For lang filbane. Kan ikke slette mappene.

Anbefalte innlegg

Heisann

Har i den siste tiden jobbet med å organisere musikksamlingen min på harddisken. Før jeg gikk igang med arbeidet lå musikken min spredt i 4 forskjellige mapper på harddisken. Målet mitt var å samle all musikken i én mappe, med en skikkelig struktur og riktige id3-tags.

Resultatet skulle bli noenlunde slik:

C:\Musikk\Artistnavn\Album\Musikkfiler.mp3

Jeg bruker foobar til å høre på musikk med, og ville da bruke flyttefunksjonen i det programmet til å ordne alt slik som det skulle være. Ved å bruke foobar unngikk jeg en del arbeid med å ordne opp i programmets musikkdatabase.

Dette gikk smertefritt helt til jeg møtte på noen album der musikken var delt i to mapper.

F.eks:

C:\Diverse\Artistnavn\Album\CD1\Musikkfiler.mp3 og C:\Diverse\Artistnavn\Album\CD2\Musikkfiler.mp3

Når jeg brukte flyttefunksjonen på disse albumene, gikk foobar inn i en slags loop.

Foobar flyttet riktignok på musikkfilene, men det la filene langt inne i en mappe den laget selv.

Slik:

C:\Musikk\Copeland\Crap\B\B\B\B\B\B\B\B\B\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b

\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b

\b\b\b\b\b\b\b\b\b\b\r\r\r\r\r\r\r\r\n\Beneath Medicine Tree

(Har selv endret mappenavnene til en enkelt bokstav.. Opprinnelig var alle mappene etter C:\Musikk\Copeland\ kalt Beneath Medicine Tree.)

Windows lar meg ikke gå lenger inn i mappene enn den lange banen jeg har vist her, og jeg får ikke gjort noe med den siste mappen. Når jeg prøver å slette en av disse mappene, får jeg bare opp beskjeden:

Kan ikke slette mappen BENEAT~1: Mappen er ikke tom.

Noen som vet om en smart måte å få slettet disse mappene på? Frykter at eneste utvei er å formatere, men vil helst unngå det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...