oLLa Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Har et problem med mitt nye Powercolor Radeon X1950 Pro AGP. Uansett hva jeg har prøvd får jeg bare 640x480 oppløsning og 4bits farger. Har installert/avinstallert nyeste ATI driveren (7.7) flere ganger. Har og slettet alle filene som lå i ATI mappen fra før av.' Kan dette være en hardware feil? Lenke til kommentar
nets Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Hva slags skjerm har du da? Bruker du DVI eller VGA tilkobling? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Hadde det samme problemet med det samme kortet sapphire Radeon x1950pro AGP, jeg bare instalerte drivere paa nytt saa forsvant det. Du kan ikke bare slette mappene og alt innholdet du m[ bruke DriveCleaner eller noe i den duren for fjerne alt. Saa kan du instalere det, gjorde samma feilen. PS> bruker CRT skjerm med VGA tilkobling. Endret 4. august 2007 av Slettet-INkUtP Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Bruker Samsung 226BDW skjerm med DVI. Skal prøve DriveCleaner og se om det funker. Takker for svar. Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 omaro: gikk ut i fra at du mente Driver Cleaner? Prøvde iallefall dette, men funket ikke bedre. Noen andre forslag/ideer om hva problemet kan være? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 DriverCleaner er riktig program, ja. Bare i tilfelle du lurte. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Koblet strømpluggen til kortet? Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 (endret) ja, har plugget i strømmen. men så akkurat nå i manualen at det står: "This motherboard does not support 3.3V AGP Cards. Use only 1.5V or 0.8V AGP cards." Hva er den 6pin kontakten? Endret 5. august 2007 av oLLa Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 6 pin kontakten er en 6 pins strømkontakt på skjermkortet, det må ha strøm gjennom den kontakten fra Strømforsyningen. 3.3V AGP kort er de eldste AGP kortene, X1950PRo er et 0.8V kort, så det er ikke noe problem. Men 6 pinskontakten må du altså koble til for at grafikkortet skal fungere ordentlig. Lenke til kommentar
oLLa Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 nå virker det. det var catalst7.7 som ikke ville fungere. installerte 7.2 så funket alt fint. vet ikke om jeg skal gidde å prøve 7.6 eller om jeg bare venter på 7.8. verste var at driveren som fulgte med kortet ikke virka på maskinen. takk water, ble litt engstelig der:p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå