Shankara Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hei! Er student og pappa med ønske om en PC som kan holde noen år, og som har OK oppgraderingsmuligheter. Har begrensede midler, derfor tenkte jeg å satse på et bra hovedkort og forholdsvis rask prosessor nå, og heller oppgradere lyd- og grafikk-kort senere. Tenkte derfor å spare penger ved å kjøpe et hovedkort med integrert lyd/gfx/nettverk. Lurt? Bruksområder: ADSL, kanskje webside-konstruksjon, noe spilling, noe grafikk- og lydvirksomhet, mest skrivearbeid dette halvåret. Regner med at jeg ikke trenger allverden prosessorkraft nå, men har likevel LYST på en rask maskin... :-) Har fått tilbud om dette oppsettet til 7500,- fra spoon.no: MSI CD-brenner IDE 48x/16x/48x MS-8348, Intern Retail MSI DVD-spiller IDE 16x/48x Intel Pentium 4 2.0 GHz Boxed PC400 Socket PGA478, 512kB "Northwood" Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD800JB Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB MPF-920 Floppydisk Intern Labtec Høyttaler Pulse-350 2 Satelitter og Subwoofer DDR-DIMM PC2100 256MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC266MHz) Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Grønt Kabinett m/360W DX-01GN-D P4 /AMD Microsoft Wireless Optical Desktop (Norsk) USB/PS2, tastatur/mus, Retail Asus P4GE-V/L Hovedkort S478/533, 333DDR I845GE, ATA/100, ATX, USB2.0, VGA, LAN Har noen erfaring med dette hovedkortet? Er det verdt å satse på? Ser ellers komponentene greie ut? Kommentarer mottas med takk! Vennlig hilsen Shankara Ps - kabinett med låsbar dør er et pluss, da vi har en 2-åring som er vill etter å trykke på knapper.. :wink: . Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Nice farge på det chieftecen Ellers så ville nokk PC2700 vært et lite must. Og det hovedkortet har innebygd skjermkort, noe som tilsier at grafikken der er rimelig dårlig og kan ikke brukes til spilling slik som du/dere har lyst til. Er tilbudet en ferdigpc eller kan dere få byttet komponenter? Lenke til kommentar
Shankara Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Heisann! Eh - her må jeg tilstå min totale ferskhet og spørre hva PC2700 er. :oops: Tilbudet er forøvrig fleksibelt. Kan endre komponenter som vi vil. Vil det lønne seg å kutte ned på MhZ'n og satse på et standard grafikkkort? (Tenker meg et basic 64MB med Tv-out) Ellers takk for svar, b-real! - Shankara. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 ops, feil tråd :oops: Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Ta heller XP 2000+ og Asus A7V8X, eller A7N8X. Og 512Mb ram. AMD er en del billigere enn intel. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 en pc som skal brukes til spilling anbefaler jeg som minimum å ha et geforce4 ti4200 skjermkort, pc2700 (som er 33% raskere enn pc2100) er også en ide... tror ikke prisen for å få en 2,4 ghz P4 med 533 mhz bus koster så mye ekstra heller... har akkurat satt sammen en maskin til ca 7000 kr (eks skjerm) går an å sette sammen det samme selv fra komplett, hvis du klarer sånt Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Heisann! Eh - her må jeg tilstå min totale ferskhet og spørre hva PC2700 er. :oops: Tilbudet er forøvrig fleksibelt. Kan endre komponenter som vi vil. Vil det lønne seg å kutte ned på MhZ'n og satse på et standard grafikkkort? (Tenker meg et basic 64MB med Tv-out) Ellers takk for svar, b-real! - Shankara. PC 2700 vil si at den yter noen ekstra mhz på ram'en din, noe som gir bedre ytelse ja. Det ville nokk hjelpe på med et ordentlig skjermkort ja i stede for et innebygd skjermkort ja. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 (Hm, sent ute her...) PC2700 er en raskere type RAM enn PC2100 i den pcen fra spoon.no. PC2100 yter 133 MHz klokkehastighet mens PC2700 yter 166 MHz. Ingen har sagt at det skal være lite å holde styr på... ANgående grafikkkort så må du vel gjøre en avveining i forhold til hva du vil prioritere og hvor mye du er villig til å bruke. På den ene siden koster det ikke så altfor mye å legge på et skjermkort, men som du sier, det kan du oppgradere til senere. Ofrer du spilling fungerer det integrerte kortet sikkert helt ok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå