Roberto Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Har ikke tenkt på dette før nå, men har lyst til å sette opp min Nokia E61i mot en eller annen VoIP leverandør. Noen anbefalinger? Ser at Skype ikke har en klient for Symbian terminaler, men det finnes vel andre? Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Der har vi en i samme båt ja? Glimrende! Har også E61i og er på jakt etter IP telefoni.. Jeg har forsøkt å sette opp mot Vyke (for å kunne ringe fasttelefoner i Norge gratis), men det var ingen umiddelbar suksess. Kjemper litt med support hos Vyke nå for å få litt hjelp, men da kan jo du teste også! Om du reg-er deg på Vyke.com istedenfor Vyke.no så får du $1 å ringe for (du må ha cred på kontoen uansett om du ringer gratissamtaler eller ikke) så slipper du å kjøpe minstebeløpet på NOK150 bare for å teste. Nå har som sagt jeg prøvd mye uten å få det til, så nå skal jeg ikke hjelper deg mer! Nå prøver du å rege deg og sette opp instillingene på telefonen din (merk deg hva du gjør hele tida, så kan du evt guide meg når du får det til) så ser vi om det er en større suksess hos deg enn hos meg. Leiter imidlertid også etter andre leverandører, kommer tilbake til deg når jeg har funnet andre. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Takk for tips, Bjørnar! I dag installerte jeg Gizmo (http://gizmovoip.com/nokia) på min E61i og må innrømme at dette fungerer utrolig bra. Jeg installerte klienten på telefonen (som jeg egentlig tror kun er en automatisk "konfigurator") og kjøpte ringeminutter for USD 10. Ikke så galt prising: Norway USD 0.020 (fasttlf) og USD 0.215 (mobil). Har så langt ringt til fire forskjellige telefon; tre mobiler og en fasttelefon og får faktisk veldig god lyd. Har du ellers kommet noen vei med Vyke? Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Jeg bruker Vyke uten problemer, du kan få instillingene automatisk som sms eller legge de inn manuelt. Jeg bruker også Phonzo, fordelen er at du da har et eget nummer som folk kan ringe deg på. Ulempen er at prisen ikke er så god som hos Vyke. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Vyke har jeg helt gitt opp.. Nå er telefonen inne til service, så har ikke fått sett no på det den siste uka, men får ikke koblet til jeg altså.. Lurer fælt på hvorfor. Har fåt innstillingene på SMS ebbe77, men det er intet hell å melde. Fatter ikke hvorfor. Skal kikke mer på det når telefonen kommer tilbake igjen. Savner.. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Takk for tips, Bjørnar! I dag installerte jeg Gizmo (http://gizmovoip.com/nokia) på min E61i og må innrømme at dette fungerer utrolig bra. Jeg installerte klienten på telefonen (som jeg egentlig tror kun er en automatisk "konfigurator") og kjøpte ringeminutter for USD 10. Ikke så galt prising: Norway USD 0.020 (fasttlf) og USD 0.215 (mobil). Har så langt ringt til fire forskjellige telefon; tre mobiler og en fasttelefon og får faktisk veldig god lyd. Har du ellers kommet noen vei med Vyke? 9351733[/snapback] Du vet at med dagens dollarkurs så blir det ca 1kr og 30 øre pr. minutt til mobil? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Jo, men til mitt bruk (som er å ringe norske- og utenlanske mobiltelefoner når jeg selv er i utlandet) er ikke prisen så verst. Endret 27. august 2007 av Robbiedeluxe Lenke til kommentar
carwash Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jo, men til mitt bruk (som er å ringe norske- og utenlanske mobiltelefoner når jeg selv er i utlandet) er ikke prisen så verst. 9367868[/snapback] Jeg har brukt truphone en liten stund nå på min E65 og det fungerer utmerket! Ut året er det gratis ringing til 40 land inkludert fastteelefon i norge. Registrer på truphone, få en sms, vent på installasjon så fungerer det! Har og lekt litt med fring, som støtter blant annet skype, men uten at lydkvaliteten er helt på linje med å ringe fra pc. Simen Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jo, men til mitt bruk (som er å ringe norske- og utenlanske mobiltelefoner når jeg selv er i utlandet) er ikke prisen så verst. 9367868[/snapback] Sammenlignet med roamingpriser blir det billig ja Er det forøvrig noen som vet om phonzos Home abb. kan brukes på flere ulike enheter samtidig? Altså om man har koblet til adapter og mobil, ringer det da på begge enhetene? Dette hadde jeg nemlig før fra telio, men jeg porterte bort mitt mobil abb. fra telio da deres priser var rimelig ugunstige. Vurderer å portere bort iptelefonen også dersom noen andre gir samme mulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå