candymann Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Heissan! jeg har en litt over 1 år gammel Asus laptop hvor batteriet har tatt kvelden. Nå lurer jeg på om noen her vet hvor man kan få kjøpt et nytt et til en grei pris. Jeg har ringt Asus hotline hvor de mente at batteriet er defekt. Har kun 1 års garanti på batteriet. Det går ikke å lade det. Laptopen funker om man har strøm koblet til. Tar man ut stikkontakten dør maskinen med en gang Hjelp.... Endret 4. august 2007 av candymann Lenke til kommentar
zvein Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Har du f.eks. sjekka komplett.no? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=310880 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Heissan!jeg har en litt over 1 år gammel Asus laptop hvor batteriet har tatt kvelden. Nå lurer jeg på om noen her vet hvor man kan få kjøpt et nytt et til en grei pris. Jeg har ringt Asus hotline hvor de mente at batteriet er defekt. Har kun 1 års garanti på batteriet. Det går ikke å lade det. Laptopen funker om man har strøm koblet til. Tar man ut stikkontakten dør maskinen med en gang Hjelp.... 9206787[/snapback] sjekk PSdata, komplett og andre nettbutikker. Hvis du ikke er "redd" for å handle utenlands så er ebay et godt alternativ. Jeg har tidligere kjøpt en del uorginale batteri til foto-/videoapparat som fungerer utmerket. Så nå når batteriet på min Asus A8 gikk til h*****e, så sjekket jeg norske nettbutikker. Der kunne det skaffes til +-1200 kr. Derfor sjekket jeg ebay, og bestillte et batteri fra Hong Kong til knappe halv pris med frakt i forhold til norske nettbutikker. Batteriet var påstått å være orginalt, men jeg var litt usikker der. En uke etter kom det i posten, jeg pakket det ut og for meg ser det ut som selger har sine ord i behold. Batteriet ser nøyaktig likt ut som mitt gamle, helt ned til forsiktig teksten på svensk, og det fungerer utmerket. Så personlig kommer jeg fremdeles til å kjøpe billige batterier via ebay, jeg er klar over risikoen for å få noe som ikke virker men for meg så har det alltid fungert bra. NB!! husk at ved kjøp utenlands kommer det normalt på Mva og tollgebyr ved kjøp over kr 200, men av og til er man heldig og selger oppgir en lav kjøpsverdi og en slipper ekstrakostnader. Lenke til kommentar
candymann Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Ja, takk for svar så langt. Jeg bestillte batteriet fra en norsk webshop (flere butikker hade det inne), da jeg ikke kunne finne noet med samme kode (serienr) på ebay. Noen dag etterpå fikk jeg en telefon fra webshoppen som sa at batteriet er utsolgt. Etterpå sjekket jeg andre webshopper og alle er utsolgt. ETA noen gang i oktober sier butikkene. Så nå til spørsmålet: hvor kan jeg få tak i batteriet i løpet av 1 til 2 uker? Kan noen gi meg et tips så mottakes det med et stort Butikker eller ebay i utlandet er ikke utelukket, så lenge det er sikkert samme (motsvarende) batteri og at det passer til laptoppen min. Link til minnet: https://prisguiden.no/product.php?productId=77564 Lenke til kommentar
bidz Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg kjøpte nytt batteri fra laptoppower (selger) på eBay. Betalte ca 350kr inkl. frakt og fikk merket pakken med verdi på $25USD og som gave så jeg slipper tollgebyr. Det er bare å søke på A6Ja battery på eBay. Dersom batteriet står som kompatibelt med A6Ja så fungerer det med laptopen selv om batteri/serie koden ikke er det samme. Betraktelig billigere enn å kjøpe batteri i norsk webshop til 1100-1300kr + frakt. Batteriet kom også fra China på under to uker etter bestillingen ble lagt inn. Anbefales. Lenke til kommentar
candymann Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Takk for tipset, har akkurat skrevet mail til selgern så da får vi se.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå