Raven_Heart Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Etter mye lesing opp og ned om varme og sånt, samt finregning x 8 så har jeg begynt å helle mot at GTX-kortet som skal inn i maskinen i løpet av høsten antagelig hadde hatt godt av en separat kjølekrets for ikke å ta fullstendig rotta på den radiatoren som allerede sitter i kassa mi. Problemet melder seg når jeg bare har vifteplass til en singel 120 mm radiator etter at alt er på plass, så jeg lurer rett og slett på om det vil fungere. Støy er også et moment, da jeg sover i samme rom som pc'en og helst vil unngå vifter i orkanklassen. Så, vil det bli vettuge temperaturer med f eks en heatercore eller en singel Thermochill, eller skal jeg spare meg bryet og pengene og heller investere i noen støydempingsmatter? PS: Klokking av kortet er ikke aktuelt i skrivende stund. Lenke til kommentar
qu1et Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 det beror på (..har presis lärt mig att göra skillnad på OEM brukare och sånna som mig, kylfreaks, på forumet...) är du OEM brukare (det vill säga en som aldrig har lagat en egen tank eller köpt en 12V bilkyl och plockat ut peltieren, ja du förstår säkert vad jag menar) så ska du bruka pengarna på en vifte och stöjdämping och inte vattenkylning... om du är en freak ja, du borde ha en egen slinga till gfx:en Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Hva har du fra før? I forhold til plass, tror jeg det heller kan være greit å putte inn en ekstra radiator i den sløyfen du har nå med en GTX-blokk etter CPU. Da slipper du 2 pumper og en god del ekstra slange som hemmer luftstrømning i kabinettet. Men de to forslagene du kom med, var ikke halvgale, da. Du kan også vurdere BIP eller BIX-lignende radiatorer. Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Akkurat nå har jeg en ensom AlphaCool NexXxoS 120 mm radiator, men den kommer nok til å bli byttet ut til fordel for noe mer effektivt siden jeg tenker å avansere i retning av en quadcore i løpet av høsten. Litt graving på egenhånd førte meg i retning av en viss herremann ved (nick)navn Cathar som i praksis anbefalte så mye radiator som jeg fikk plass til med oppsettet har i tankene, så jeg lander antagelig på en Thermochill PA120.3 og muligens en PA120.1 eller en PA160 i tillegg. Det kommer til å bli mye slanger i hytt og pine, men jeg har ikke vindu i kassa så det er ingen som skal se det likevel Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 hvis du skal bare ha quad og gtx så holder en trippel Thermochill Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg har en trippel NexXxos og er veldig fornøyd med den på min blodklokkede D805 (denne har noe av samme effektforbruk som en quad uklokket). Det som holder meg igjen på klokkingen er strømforsyning og cpu-blokk (men kjørte 3,9GHz en liten periode ) Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Finnes det ingen luftkjølere for 8800GTX ? Hvis det ikke finnes, når kommer det ? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 yupp det finnes, microplex har jo Thermalright sin, jeg har den liggende her foresten og så har noen andre firmaer(Zalman og en til) laget noen, men har ikke set de i Norge ennå' Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Finnes det ingen luftkjølere for 8800GTX? 9221737[/snapback] Den leveres med luftkjøler. Alt man trenger er å tilsette luft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå