_+mayhem Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) hei har en lacie nettverksdisk her som jeg har kopplet opp i mitt nettverk. Den er koppet til en d-link 524 som igjen er koplet til en speedtuoch 516 fra nextgentel.Alt funker helt ok å kopple til innefor mitt nett,men hvordan kople til fra andre utenfor mitt nett.disken har ip 10.0.0.3 satt opp med brukernavn og passord.den kan kopples til både via ftp og http. Anders Endret 4. august 2007 av _+mayhem Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Det enkleste er vel å forwarde port 80 i routeren. Det gjør du ved å logge inn på web-grensesnittet til routeren. Hvordan du gjør det for din router finner du sikkert på portforward.com. Du må også huske på at alt som går over http ikke er kryptert, så om du har sensitive data så bør du sette opp VPN. En annen ting, om Speedtouchen ikke står i bridge må du enten sette den opp som bridge eller åpne porten fra denne og til speedtouch routeren. Hvorfor har du forresten to routere etterhverandre? Endret 5. august 2007 av rolvs Lenke til kommentar
_+mayhem Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 grunnen til to routere er at d-linken er trådløs router. kjører trådløst opp til 2 etasje.har skrudd av dhcp på d-linken så den fungerer som en type switch.takk for rådet skal teste ut løsningen din senere. Lenke til kommentar
_+mayhem Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Hei får fortsatt ikke til å koble til nettverksdisken fra maskiner utenfor mitt lokale nettverk.Kan noen gi en detaljert beskrivelse av mulig løsning.Er vel noe som må settes opp riktig i thompson routeren få å få lov til å logge på disken.har prøvd mye rart der men får forsatt ikke til.Som sagt funker det ok både trådløst og kablet i mitt lokale nettverk. Anders Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hei, Logg deg på hompson routeren og forward port feks 21 -> 10.0.0.3 port 21. Det du også kan gjøre er å brukes feks port 1700 -> 10.0.0.3 port 21. Så når du er på besøk hos noen startet du et ftp program setter inn ip'n din og port 1700. Grunnen til at jeg valgte en annen port enn 21, er fordi mange "hackere" scanner typisk port 21/22/23/80 og begynner å cracke om den finner noe, derfor greit å bruke en port som er høyere en 1000 feks. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 viss du kjører en ftp kan den mappes opp i xp med ett program som novell laget som heter netdrive det funker fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå