Gå til innhold

Svakt lys på skjermen

Anbefalte innlegg

Det har oppstått et lite problem med mitt 1 år gamle Lumix DMC-FX8 kamera. Lyset på skjermet er veldig svakt, så svakt at jeg først trodde jeg hadde ødelagt skjermen totalt. Men i sterkt sollys eller under en lampe skimter man så vidt motivet på skjermen. Jeg har sjekket alle innstillingene på kameraet, og det er ikke noe unormalt med dem. Dette viser jo til at ingen ting er direkte ødelagt, men at lyset på skjermen rett og slett har blitt svakere. Selv visste jeg ikke at dette var mulig engang, men hvordan kan det fikses igjen? Om det må til reparasjon lurer jeg også på hva dette kan komme til å koste? Takk på forhånd.

Endret av Soppulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har oppstått et lite problem med mitt 1 år gamle Lumix DMC-FX8 kamera. Lyset på skjermet er veldig svakt, så svakt at jeg først trodde jeg hadde ødelagt skjermen totalt. Men i sterkt sollys eller under en lampe skimter man så vidt motivet på skjermen. Jeg har sjekket alle innstillingene på kameraet, og det er ikke noe unormalt med dem. Dette viser jo til at ingen ting er direkte ødelagt, men at lyset på skjermen rett og slett har blitt svakere. Selv visste jeg ikke at dette var mulig engang, men hvordan kan det fikses igjen? Om det må til reparasjon lurer jeg også på hva dette kan komme til å koste? Takk på forhånd.

9206616[/snapback]

Det kan være at selve baklyset til skjermen er gått, og at alt lys du ser er refleksjoner av eksisterende lys ellers i rommet. Jeg vil tippe at de må bytte hele skjermen, ettersom kamera kommer i et fåtall moduler (de forskjellige modulene er veldig komplisert bygget opp og ikke beregnet på reparasjoner). Dette er gjerne en meget dyr affære, og koster stort sett 1500 kroner og oppover.

Men du skriver at ditt kamera er 1 år, og har du kjøpt det i Norge så har du fem års reklamasjonsrett. Med mindre kameraet har vært utsatt for støt, fukt eller annen uheldig ytre påvirkning, går dette normalt under reklamasjonsretten. Send det inn til reparasjon via butikken du kjøpte kameraet, så tipper jeg du får fikset dette uten kostnader for deg. Eneste ulempen er at det kan ta litt tid før du får kameraet igjen (2-4 uker er normalt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...