Gå til innhold

Rage kommer til å ta 2 DVD-er på 360 og PC

Nimrad

Anbefalte innlegg

ang. kompresjon:

Husker Wing Commander spillet, zippet ned til halve størrelsen..

Desverre, så har utviklere av spill blitt flinkere med og fjerne tomrom i programeringen, så det er ikke så veldig mye en får komprimert spillene nå fortiden.

9219638[/snapback]

Nå er det ikke program kode som tar plass. Komprimering er nå ganske utbredt brukt og en nødvendighet for å få de spillene vi har i dag, og det er ikke bare snakk om lagringskapasitet, men innhenting av data og båndbredde bruk.

Bare den ene lille racing banen i Tech 5 demoen hadde 20GB med kilde data komprimert ned til 500MB fil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
VD er fremdeles den platen som rår og det er bare 1 konsoll som bruker blu-ray mediet så jeg tror ikke det har så mye å si. Utviklerne er ute etter å tjene mest mulig penger og vil nok sikkert tilrettelegge platene til DVD fremfor blu-ray.

9219816[/snapback]

En av to blir det egentlig. Det kommer helt an på hvordan du sier det vet du. Wii-spill kjører ikke i HD og der har du allerede spart inn plassen. "360 er da den eneste som ikke har gått for det." er en annen måte å si det på.

Lenke til kommentar
En av to blir det egentlig. Det kommer helt an på hvordan du sier det vet du. Wii-spill kjører ikke i HD og der har du allerede spart inn plassen. "360 er da den eneste som ikke har gått for det."  er en annen måte å si det på.

9220076[/snapback]

Hvordan hadde spill utviklerene spart plass med å sette ned oppløsningen på Xbox360? FMV er greit nok, men ting som high-res texturer hadde forsatt sett bedre ut siden teksturene er pakket inn rund 3d modeler så hele teksturen hadde ikke dekt hele skjermen, spesielt på nært hold.

Lenke til kommentar
Hvordan hadde spill utviklerene spart plass med å sette ned oppløsningen på Xbox360? FMV er greit nok, men ting som high-res texturer hadde forsatt sett bedre ut siden teksturene er pakket inn rund 3d modeler så hele teksturen hadde ikke dekt hele skjermen, spesielt på nært hold.

9220613[/snapback]

Nå har ikke jeg peiling på hva jeg snakker om, men jeg tok det som en selvfølge av Wii som ikke kjører i HD trenger mindre lagringsplass enn PS3 og 360 som kjører i HD?

Lenke til kommentar

Dere er noen latsabber hele gjengen. Å lage en stor diskusjon om og måtte bytte en DVD plate under spilling. Som sikkert skjer etter 10t med spilling. Gå og ta dere en tur ute og kjenn på den friske lufta. Dere trenger det :p

(hohoho er ment på en humoristisk måte så ikke bli grinete)

Lenke til kommentar

Vitsen med diskusjonen er vel om det kan komme til å bli bruk for så mye lagringsplass at det går på bekostning av spill på DVD i den form at de må kutte ut noe. Det er ikke om vi må bytte DVD-plate en gang i løpet av spillet. Det blir vel også (uten at jeg vet det sikkert) en del dyrere å produsere.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke tankegangen her. Det blir diskutert om Rage kommer til å ta 2 DVD-er og om det blir et problem, men du sier at det IKKE blir 2 DVD-er, men at de vil utelate noe til 360/PC-versjonen for å få plass på en disk, og dette vil bli dyrere?

Lenke til kommentar
Uten å egentlig vite det sikkert tviler eg at det koster noe særlig å trykke opp 2-3 DVD`er for eit spill.

9226531[/snapback]

Nope, er nok billigere å trykke 2 DVD'er enn en Blu-ray.

Edit : Kanskje ikke fult så bra formulert mitt opprinnelige innlegg, men ja er enig med Mala, det koster ikke mye å trykke opp 2-3 DVD'er.

Endret av Dragoncrest
Lenke til kommentar
Uten å egentlig vite det sikkert tviler eg at det koster noe særlig å trykke opp 2-3 DVD`er for eit spill.

9226531[/snapback]

According to the Blu-ray Disc Association, the overall cost of manufacturing Blu-ray Disc media will in the end be no more expensive than producing a DVD. The reduced injection molding costs (one molding machine instead of two, no birefringence problems) offset the additional cost of applying the cover layer and low cost hard-coat, while the techniques used for applying the recording layer remain the same. As production volumes increase the production costs should fall and eventually be comparable to DVDs.

Tipper Sony trykker nok til bluray-plater til at det ikke koster særlig mere å produsere nå. :)

Resistance har forøvrig mere leveldata (ca 40 forskjellige store områder, på rundt 300 MB komprimert) enn går inn på en DVD9, i.flg. Ted Price, før alle filmene, lyd og språk kom inn i bildet..

Forhåpentligvis er dette en trend at flere FPS beefer opp på content-siden, i tillegg til bedre grafikk. :)

Lenke til kommentar
Tror du burde lese innlegget til Mala en gang til ;)

9227016[/snapback]

hihi tror du bør lese begge en gang til :tease:

Noen flere?

9227032[/snapback]

Det KongRudi posta om produksjonskostnader, står det "in the end" så vil kostnadene være tilsvarende som det er for DVD nå. Men nå så er det garantert billigere med 2 DVD'r enn en BD. Tenk på det da, DVD har blitt masseprodusert så det holder i en 10 års tid ca. BD har vel knapt blitt masseprodusert i ett år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...