prebenl Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Relativt sett har ikke mediets kapasitet noe betydning for hvor stort et spill kan være. Det er megden med unikt innhold det er snakk om. 9208590[/snapback] Sant det. Nå mente jeg altså ikke et spill som hadde dobbelt så stort areal å bevege seg på som Oblivion, men et som var dobbelt så stort i antall byte. .kkrieger er et fint eksempel på kreativ utvikling for begrenset lagringskapasitet. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Husker Phantasmogoria på 7 CD'er og Under A Killing Moon på 4 CD'er. Sistnevnte var faktisk litt artig, om jeg ikke husker feil var James Earl Jones fortellerstemmen Lenke til kommentar
Amored Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Det må gjerne brukes blu-ray-disc til PS3. Jeg hadde ikke sagt nei til på HD-DVD-discs, men så lenge spillene er bra, må de gjerne bruker 10 DVD-plater for min del. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Personlig så vil jeg heller bytte dvd en gang i blant på noen spill, enn å betale nesten dobbelt så mye for maskinen. 9206908[/snapback] Er vel vinklinger som dette som får disse trådene av sporet og inn på ting som pris, multiplattformspill osv osv.. Å bytte dvd er ikke noe problem, å slippe å gjøre det er bare flott! 9207011[/snapback] Det er vel ikke akkurat av sporet, det er jo relevant for temaet.. Og ja, jeg er enig med deg, selvfølgelig vil jeg slippe å bytte om det er mulig, men som nevnt, jeg vil ikke betale 3000 ekstra for det.. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Husker Phantasmogoria på 7 CD'er og Under A Killing Moon på 4 CD'er. Sistnevnte var faktisk litt artig, om jeg ikke husker feil var James Earl Jones fortellerstemmen 9208725[/snapback] Ja Under A Killing Moon var fantastisk Phantasmagoria var ikke fult så gøy, men det å bytte cdene var ikke akkurat noe hinder for å spille dem. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Problemet ligger ikke på spill som kommer til å ta bortimot 12GB, problemet ligger på spillene 7,5 -10 GB... Der en del publishere kommer til å foretrekke å kutte i innhold, istedenfor å fordoble trykkeutgiftene på spillet. 360-brukere kommer f.eks. aldri til å få spill med ukomprimert 5.1 lyd, dersom anlegget deres støtter det, slik som er nesten er blitt standard på PS3 first party. Det er ganske kjedelig å gå inn på sound-options for å prøve å justere lyd på 360-porter som The Darkness f.eks. Håper virkelig at third party begynner å bli flinkere å oppgradere lydbildet på spill ihvertfall, stereo-lignende lyd og lav samplinghastighet bør begynne å bli en saga blott nå, på spill med egne soundtrack, synes jeg. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Problemet ligger ikke på spill som kommer til å ta bortimot 12GB, problemet ligger på spillene 7,5 -10 GB...Der en del publishere kommer til å foretrekke å kutte i innhold, istedenfor å fordoble trykkeutgiftene på spillet. 360-brukere kommer f.eks. aldri til å få spill med ukomprimert 5.1 lyd, dersom anlegget deres støtter det, slik som er nesten er blitt standard på PS3 first party. Det er ganske kjedelig å gå inn på sound-options for å prøve å justere lyd på 360-porter som The Darkness f.eks. Håper virkelig at third party begynner å bli flinkere å oppgradere lydbildet på spill ihvertfall, stereo-lignende lyd og lav samplinghastighet bør begynne å bli en saga blott nå, på spill med egne soundtrack, synes jeg. 9211104[/snapback] Jeg har ikke spilt noen X360 spill som har hatt merkbart dårligere lyd enn PS3 titler som Motorstorm og NG Sigma f.eks. Så hvor du får "stereo lignende lyd" og "lav samplingshastighet" fra vet ikke jeg. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) At Rage kommer på 2 DVD'er er vel bare nok et bevis på at Carmack er en amatør. Han vet tydeligvis ikke hva komprimering er. Carmack har ikke peil i det hele tatt Endret 5. august 2007 av Norse360 Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Personlig så vil jeg heller bytte dvd en gang i blant på noen spill, enn å betale nesten dobbelt så mye for maskinen. Er vel vinklinger som dette som får disse trådene av sporet og inn på ting som pris, multiplattformspill osv osv.. Hva? Jeg syntes dette er det viktigte poenget av alle. Hadde dette vært NESTE generasjon (altså, ps4, xbox 720), så kunne jeg hengt meg på rettferdiggjøringen av Blu-ray eller HD DVD til spill. Litt på grunn av plassen, men mest på grunn av PRIS. Er ikke akkurat noe hemmelighet at Sony tok med Blu-ray i PS3 for å prakke et nytt format på folk. Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Er blu-ray positivt for spill allikevel? 9206387[/snapback] Kompresjon gjør at ting krever mindre plass, men jo mer komprimert noe er, jo mer maskinkraft kreves det for å uncompresse det, så det sier seg selv at det fins en grense for slikt når det gjelder spill som streames. Jeg jobber forøvrig som systemutvikler. 9208409[/snapback] GO Geofrank, tydeligvis en som har peil på hva han prater om Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 At Rage kommer på 2 DVD'er er vel bare nok et bevis på at Carmack er en amatør. Han vet tydeligvis ikke hva komprimering er. Carmack har ikke peil i det hele tatt 9211186[/snapback] Bra å lese en eksperts mening om saken. Jobber du med å utvikle Rage? Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 At Rage kommer på 2 DVD'er er vel bare nok et bevis på at Carmack er en amatør. Han vet tydeligvis ikke hva komprimering er. Carmack har ikke peil i det hele tatt 9211186[/snapback] Bra å lese en eksperts mening om saken. Jobber du med å utvikle Rage? 9212891[/snapback] hehe, nå var det en spøk da. Det er en annen tråd her der folk stiller spørsmål ved Carmacks kompetanse p.g.a. noen kommentarer om PS3 Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 At Rage kommer på 2 DVD'er er vel bare nok et bevis på at Carmack er en amatør. Han vet tydeligvis ikke hva komprimering er. Carmack har ikke peil i det hele tatt 9211186[/snapback] Bra å lese en eksperts mening om saken. Jobber du med å utvikle Rage? 9212891[/snapback] hehe, nå var det en spøk da. Det er en annen tråd her der folk stiller spørsmål ved Carmacks kompetanse p.g.a. noen kommentarer om PS3 9212993[/snapback] Jo skjønte det. Men vil poengtere at carmack tydeligvis vet hva komprimering er og at han har peil i det hele tatt. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Nei, som det har blitt sagt om utviklere som lager 10GB+ spill på ps3 tidligere, de er bare late og gidder ikke komprimere. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Nei, som det har blitt sagt om utviklere som lager 10GB+ spill på ps3 tidligere,de er bare late og gidder ikke komprimere. 9216984[/snapback] Ja, det er jo bare å trykke på "komprimer"-knappen, så blir spillet 2GB plutselig og kjører akkurat like kjapt..... NOOOOOT! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Tråden rensket for off-topic Lenke til kommentar
mbiof Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Det går selvfølgelig å fylle 50gb med data om du kjører bare ukomprimerte hd teksturer,1080p og 5.1 eller 7.1 pcm lyd, men hvor mange er det egentlig som har utstyr til å utnytte sånne specs? Jeg mener at har du ikke et lydanlegg til over 20.000 og et godt lytterom så vil det være minimal forskjell mellom et godt kodet dd.5.1 og et pcm 5.1 lydspor. Jeg mener også at du må opp i 50" for å få noen særlig effekt av 1080p over 720p. Det vil si at du må legge 40 store i potten før du virkelig kan nyte forbedringen den ekstra lagringskapasiteten kan gi deg. Men så skal jo ps3 holde i 10 år så da er jo dette sikkert dritbillig 9gb holder en stund til og gjør det ikke det så er det bare å skifte disk. Og når det gjelder et spill som er dobbelt så stort som oblivion. Get real ... Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 ang. kompresjon: Husker Wing Commander spillet, zippet ned til halve størrelsen.. Desverre, så har utviklere av spill blitt flinkere med og fjerne tomrom i programeringen, så det er ikke så veldig mye en får komprimert spillene nå fortiden. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Disk skifte ble jo ikke akkurat undergangen til CD platene, selv når man kom opp mot 4 plater var ikke CDen slik sett død men levde sitt freidige liv, men man merket da at DVD platene kunne være litt bedre. Jeg tror ikke at dette blir noe bemerkelsesverdig for fremtidig spillproduksjon. DVD er fremdeles den platen som rår og det er bare 1 konsoll som bruker blu-ray mediet så jeg tror ikke det har så mye å si. Utviklerne er ute etter å tjene mest mulig penger og vil nok sikkert tilrettelegge platene til DVD fremfor blu-ray. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Selvsagt. Blu-ray er best. Og selvsagt forklarte du jo hvorfor det, og du sa det i hvert fall ikke på en litt arrogant måte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå