gxi Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Pumpa vil ikke fungere i det hele tatt hvis den ikke er fyllt med vann. Dvs. at du kan ikke bare putte en slange nedi et bad med vann, putte den på innsuget og forvente at pumpa klarer å pumpe det opp. Vannet på innsuget bør ligge høyere enn selve pumpa, og det bør få muligheten til å renne igjennom pumpa før den startes. Så lenge det ligger luft i pumpa klarer den ALDRI å pumpe noe som helst. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Pumpa vil ikke fungere i det hele tatt hvis den ikke er fyllt med vann. Dvs. at du kan ikke bare putte en slange nedi et bad med vann, putte den på innsuget og forvente at pumpa klarer å pumpe det opp. Vannet på innsuget bør ligge høyere enn selve pumpa, og det bør få muligheten til å renne igjennom pumpa før den startes. Så lenge det ligger luft i pumpa klarer den ALDRI å pumpe noe som helst. 9357362[/snapback] Stor tabbe fra meg... Joda, den fungerer, selv om det virker som den er svak. Den klarte i hvertfall å pumpe vannet gjennom radiatoren og ca. 1 meter slange. Jeg får montere hele systemet sammen igjen, og se hvordan det går. Alle deler er jo testet og renset nå. 1 Lenke til kommentar
gxi Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Har du prøvd å demontere pumpa og sett om det ligger noe og blokkerer rotoren? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Har du prøvd å demontere pumpa og sett om det ligger noe og blokkerer rotoren? 9357827[/snapback] Ja, men jeg fikk den ikke opp. Jeg skrudde av alle skruer, og det var ingenting under noen klistremerker, men det virker som den er limt sammen. Men: Etter å ha testet alle deler hver for seg, og sett at de er fine (selv om pumpen virker litt svak) så har jeg montert vannkjølingen igjen, sammen med en god ryddings i kabinettet. Det ble mye penere, og selv om det var så vidt flow, så falt CPU temp nesten 20 grader idle. Enda mer på load. (jeg snudde også viftene fra blåse til suge) EDIT: Nei ser man det Selv om flowen er lav, så holder temperaturene seg nede. På 5 Ghz (1.4vCore), har jeg bare 53 grader Load. Det er med Orthos Stress Small FTTs. Endret 25. august 2007 av _Zeke 1 Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Har du flowmeter, eller bare "hører" du at flowen er lav? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Har du flowmeter, eller bare "hører" du at flowen er lav? 9361156[/snapback] Jeg kan se det. Jeg så det på slangen som går fra radiator til tanken. Der rant vannet bare i bunnen av slangen, og det rant lite. Dette forsvant når jeg snudde på kabinettet slik at jeg fikk radiatoren vannrett, så luften gikk ut, men etter det, og ha sett små bobler (som jeg har fått ut nå) så er det ikke så kraftig flow. 1 Lenke til kommentar
gxi Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Det er normalt at det legger seg luft i slangene, og vannet bare renner som en elv inni luftbobla. Det blir omtrendt det samme som om du setter en slange rett opp fra pumpa, og lar vannet renne i lufta nedover. Pumpa får mye jobb å gjøre, fordi den faktisk må løfte vannet, og vannet selv renner nedover uten å gi noe undertrykk som suger opp nytt vann. Dette gir pumpa vesentlig mer jobb å gjøre, og dermed reduseres flyten. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Det er normalt at det legger seg luft i slangene, og vannet bare renner som en elv inni luftbobla. Det blir omtrendt det samme som om du setter en slange rett opp fra pumpa, og lar vannet renne i lufta nedover. Pumpa får mye jobb å gjøre, fordi den faktisk må løfte vannet, og vannet selv renner nedover uten å gi noe undertrykk som suger opp nytt vann. Dette gir pumpa vesentlig mer jobb å gjøre, og dermed reduseres flyten. 9362543[/snapback] Uansett, det er vekke nå som luften har gått ut (lot systemet stå på om natten for å fjerne resten av boblene) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå