krbalto Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Skal ta backup av noen filmer, har "shrinket" dem til pc'en. Størrelsen er på filmen er ca 7GB. Hvordan skal jeg få det på 2 dvd-plater? Har Nero 7, men har ikke funnet ut om man kan kopiere en film til 2 dvd-plater med den. Noe annet programvare som kan hjelpe meg? Mvh Lenke til kommentar
sondrev Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Du kan jo dele opp filen slik at du kan ta en del på hver DVD. Prøv å les denne artikkelen fra DinSide. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 WinRAR og lage 2arkiver som du brenner på 2DVDer.. Men når du skal se på dem, så må du ha dem på PCen.. Hvorfor ikke kjøpe slike Dual Layer plater`? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Enten det eller bruk CloneDVD. Gidder ikke finne lenke, men det ligger på Download.com. Bare søk på CloneDVD. Mener at det kan dele det helt ned til 4,7 rett fra en mappe på harddisken. Du kan da også slette språk, ekstramatriell o.l slik at det får god plass. Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Enten det eller bruk CloneDVD. Gidder ikke finne lenke, men det ligger på Download.com. Bare søk på CloneDVD.Mener at det kan dele det helt ned til 4,7 rett fra en mappe på harddisken. Du kan da også slette språk, ekstramatriell o.l slik at det får god plass. 9207996[/snapback] Vet at jeg kan dele opp filmen og bare kopiere filene over på 2 dvd-plater. Men ønsket liksom å lage to orntlige dvd-plater med hver sin halve del av filmen, slik at jeg kan se på filmen på en vanlig dvd-spiller, slik jeg gjør når jeg lager en dvd med nero 7 av en film/fil som får plass på en dvd-plate. Kan jo selvfølgelig komprimere hele filmen slik at den får plasss på EN dvd-plate, men da blir jo bildekvaliteten litt dårligere når jeg komprimerer den så mye. Håper dere skjønner hva jeg mener.. Og dual layer plater er jo rådyrt. ikke aktuelt med det! Mvh Endret 4. august 2007 av krbalto Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Jeg tror jeg forstår hva du mener, men det høres ganske håpløst ut. Du må nok da lage egne menyer. Men somsagt, om du bruker CloneDVD, sletter alle de andre språkene og eventuelt det du ikke kommer til å se av bonusmatriel. Så blir kvaliteten ganske overkommelig på en 4,7 plate. Jeg har mange "backup'er". Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Jeg tror jeg forstår hva du mener, men det høres ganske håpløst ut.Du må nok da lage egne menyer. Men somsagt, om du bruker CloneDVD, sletter alle de andre språkene og eventuelt det du ikke kommer til å se av bonusmatriel. Så blir kvaliteten ganske overkommelig på en 4,7 plate. Jeg har mange "backup'er". 9209131[/snapback] Bruker jo ofte å bare "shrinke" alt til EN plate, men synes noen ganger kvaliteten blir klart dårligere hvis det er en lang/stor film... Får vel kanskje greie meg med en plate da.. Mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå