Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feilmelding. Dumping av fysisk minne.

Gjest Slettet+65132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+65132

Hei.

Skifet kjøler til skjermkortet her ein dag. Når eg starta opp fekk eg feilmedlinga som er vist på bildet og maskina restarta. Feilmedlinga kom kjem når oppstarten nesten er ferdig. Eg sleit litt med dette og fant ut at eg skulle prøve tilbakestillingsfunskjonen i windows. Dette funka i nokre dagar. Problemet er no at dette skjer ganske mange gangar når eg starta opp. Det er litt rart fordi av og til funka det og av og til ikkje. Ka skal eg gjere?

post-94428-1186235663_thumb.jpg

Endret av Slettet+65132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er kjøleren skikkelig og riktig montert? Er viktig at den sitter godt nedpå gpu'n og chipsa. Noen kjølere dekker minne chipsa andre ikke, men de fleste heftigere kort kjøler begge deler. Evt. kan det være noe med strømkontakten til viften som er på kjøleren. Kan jo være en ide å sette på den gamle kjøleren igjen for å se om dette løser problemet.

Lenke til kommentar
Hei.

Skifet kjøler til skjermkortet her ein dag. Når eg starta opp fekk eg feilmedlinga som er vist på bildet og maskina restarta. Feilmedlinga kom kjem når oppstarten nesten er ferdig. Eg sleit litt med dette og fant ut at eg skulle prøve tilbakestillingsfunskjonen i windows. Dette funka ei nokre dagar. Problemet er no at dette skjer ganske mange gangar når eg starta opp. Det er litt rart fordi av og til funka det og av og til ikkje. Ka skal eg gjere?

9206289[/snapback]

prøv uten skjermkortet ditt først...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132
Er kjøleren skikkelig og riktig montert? Er viktig at den sitter godt nedpå gpu'n og chipsa. Noen kjølere dekker minne chipsa andre ikke, men de fleste heftigere kort kjøler begge deler. Evt. kan det være noe med strømkontakten til viften som er på kjøleren. Kan jo være en ide å sette på den gamle kjøleren igjen for å se om dette løser problemet.

9206407[/snapback]

Det er denne Kjøleren. Tempen ligge på 37 grader idle og load 45 - 50 grader, så trur ikkje det er noke med det å gjere. Dette er berre eit 8600gt kort så det er vel ikkje så heftigt. Vifta er kopla til hovudkortet og ikkje skjermkortet. Kan det ha noke med at skjermkortet ikkje registerer at det er ein kjøler på som gjer det? Det ville jo kanskje vore litt rart siden det ikkje skjer heile tida.. No kom også feilmeldinga opp når eg hadde jobba ei stund i windows.

Det kan vel kanskje hende at eg har øydelagd eit eller anna på skjermkortet når eg satt på kjølaren. Visst det er berre ein liten del av det som ikkje funka kan det hende at det berre klikka når den delen blir brukt? Eg har ikkje peiling på slikt, så det er berre noke eg tenke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132

9206447[/snapback]

No er ikkje eg heilt med. Uten skjermkort? Altso med eit anna skjermkort du meina?

Lenke til kommentar

9206447[/snapback]

No er ikkje eg heilt med. Uten skjermkort? Altso med eit anna skjermkort du meina?

9206511[/snapback]

nei, ikke akkurat! Bare koble det fra og bruk det innebydge på hovedkortet, gå inn i safe mode og avinstaller det du kan av drivere(guru3d.com, har et skikkelig program. husker ikke hva det heter :) ) og diskopprydning(spesielt feilmeldinger hvis du kan), register(bruk registry ??) og søppel rydding. bruk dataen en stund slik at du er sikker på at den fungerer uten skjermkortet tilkoblet. så kobler du det til på nytt og installerer drivere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132
nei, ikke akkurat!  Bare koble det fra og bruk det innebydge på hovedkortet, gå inn i safe mode og avinstaller det du kan av drivere(guru3d.com, har et skikkelig program. husker ikke hva det heter :) ) og diskopprydning(spesielt feilmeldinger hvis du kan), register(bruk registry ??) og søppel rydding. bruk dataen en stund slik at du er sikker på at den fungerer uten skjermkortet tilkoblet. så kobler du det til på nytt og installerer drivere.

9206580[/snapback]

Eg har ikkje innebygd skjermkort. Alle drivarar til alt er oppdatert. Trur ikkje dette skjer i sikkerhetsmodus. No har ikkje eg brukt sikkerhetsmodus så lenge om gangen då men. Trur det er eit hardware problem dette her, men er ikkje sikker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132
Ja, det er er hardware problem. det står det i feilmld..  hva slags hovedkort har du??  i sikkermodus laster ikke windos driverne til skjermkortet ditt..

9206742[/snapback]

dette

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du har skiftet på ett 8600gt kort, jeg har 8600 gts selv og det er lydløst og enda mer kjølig enn det du har.

Jeg foreslår sterkt at du dropper hele ideen m mindre din original kjøler er defekt. Husk du kan stille vifte hastigheter manuelt m enten kontroller eller via windows.

Uansett: For å utelukke driver problem til dels, så kan du installere driver cleaner PRO, som han over tenker på men ikke vet hva heter, trolig.

Funker veldig bra det, men sørg for å kun fjerne nvidia skjermkort drivere derifra og ikke alt annet nvidia også, selv om det kan høres "smart" ut.

Skal spise en kebab. lykke til.

Lenke til kommentar

Er ikke sikkert du har så mange Nvidia drivere som han påstår, med litt tålmodighet tror jeg dette går bra uansett. Selv om jeg ikke har spilt smart, eller ymtet frampå om skifte av alle Nvidia drivere ville jeg brukt fem min. på å få verifisert alle nvidia drivere uansett. Det er en god idè, vet ikke hva driver cleaner pro gjør hele tiden.. Hvis du allerede ikke opplever problemet i sikkermodus er kanksje problemet løst....

1. Reinstaller drivere, hvis det ikke virker har du gjort det letteste først.

Eller

2. Skjermkortet får ikke kjøling

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+65132
Skjønner ikke hvorfor du har skiftet på ett 8600gt kort, jeg har 8600 gts selv og det er lydløst og enda mer kjølig enn det du har.

Jeg foreslår sterkt at du dropper hele ideen m mindre din original kjøler er defekt. Husk du kan stille vifte hastigheter manuelt m enten kontroller eller via windows.

Uansett: For å utelukke driver problem til dels, så kan du installere driver cleaner PRO, som han over tenker på men ikke vet hva heter, trolig.

Funker veldig bra det, men sørg for å kun fjerne nvidia skjermkort drivere derifra og ikke alt annet nvidia også, selv om det kan høres "smart" ut.

Skal spise en kebab. lykke til.

9206936[/snapback]

Takk

8600gts har ikkje den samme kjølaren som 8600gt(xfx). Eg merka godt støyen. Har reinnstalert drivarane mange ganger så trur ikkje det er der problemet ligge.

Er ikke sikkert du har så mange Nvidia drivere som han påstår, med litt tålmodighet tror jeg dette går bra uansett. Selv om jeg ikke har spilt smart, eller ymtet frampå om skifte av alle Nvidia drivere ville jeg brukt fem min. på å få verifisert alle nvidia drivere uansett. Det er en god idè, vet ikke hva driver cleaner pro gjør hele tiden.. Hvis du allerede ikke opplever problemet i sikkermodus er kanksje problemet løst....

1. Reinstaller drivere, hvis det ikke virker har du gjort det letteste først.

Eller

2. Skjermkortet får ikke kjøling

9207114[/snapback]

Sikkerhetsmodus har eg så vitt brukt så det kan hende det klikka der og. Det er ingen faste rutiner for når dette skjer. Det kan skje i oppstarten, når eg skrur av dataen eller når eg har jobba ei stund.

Skjermkortet får kjøling. Det er eg sikker på. Det blir ikkje varmt når eg tar på det. Desutten kan dette skje første gangen eg starta opp maskina på ei stund. Eg har prøvd å justere kjøleren slik at den står heilt beint. Det vart litt slurving med kjølepastaen, men tvila på at det skal ha så veldig stor innvirkning på tempen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...