galaxee Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 lastet ned 4 linux cder i natt og lurer på korleis eg starter? må det på en tom hard disk? åssen booter eg? må eg lage boot diskett eller noe? osv. lastet dette: ftp://sunsite.uio.no/linux/RedHat/redhat/....0/en/iso/i386/ ny på linux [/url] Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 skal eg brenne filene rett på cd eller må eg åpne dei først? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Anbefaler en tom harddisk så du ikke ødelegger noe du kanskje ville tatt vare på.... Brenn CD'ene, og stikk CD1 i CD-rommen, og restart. Installasjonsprogrammet skal starte rett etter BIOS-skjermen (fungerer det ikke kan det hende at du må inn i BIOS og endre sånn at du kan starte fra CD-ROM Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 brenne iso filene rett på cden? ikke pakke dei ut Lenke til kommentar
zeox Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 du må antakeligvis pakke dem ut... siden det er bare et image av en cd.... Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 det har eg prøvd og da fikk eg opp boot not found on cd Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 riktig. brenn iso filene direkte ned på cd'n. du må ikke bruke winxps brenneprogram, da får du bare en iso fil. Bruk nero eller liknende. der kan du velge om du skal brenne iso filer. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 ja ok takk 8) pokker har ikke cdr plater..ut å kjøpe nye Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 hmmm det funka ikke...brente filene rett på cden...det er jo ikke noe setup på filen er dette rett da? mangler noe? lastet dei 4 cdene Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Har du kopiert ISO-fila over, eller har du gått i nero og valgt burn image eller hva det nå heter? Du må restarte maskina, og starte fra CD-rom! Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 "Den dagen Microsoft lager noe som ikke suger, er den dagen de begynner å lage støvsugere!" Microsoft har laget mange gode produkter, og du bruker ganske sikkert noen av dem. Morsom signatur, men ingen grunn til MS-hating pga. kvaliteten på produktene deres. (vet nå ikke om du mente det så seriøst heller) Til trådstarter: du må bruke Nero eller lignende og brenne hele filen over på en cd. (dvs. 4 filer = 4 cd'er) Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 psyche-i386-disc1 har eg kopiert Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 bruker nero og Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 "Den dagen Microsoft lager noe som ikke suger, er den dagen de begynner å lage støvsugere!" Microsoft har laget mange gode produkter, og du bruker ganske sikkert noen av dem. Morsom signatur, men ingen grunn til MS-hating pga. kvaliteten på produktene deres. (vet nå ikke om du mente det så seriøst heller) Til trådstarter: du må bruke Nero eller lignende og brenne hele filen over på en cd. (dvs. 4 filer = 4 cd'er) Ikke tro på alt du leser Var en i klassen min som fant den kommentaren på Nettet, og den var bra Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 har testa alt...brente fila rett på cden virket ikke,pakka den ut og brente den men nei....må ikke boote fra diskett da Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 har testa alt...brente fila rett på cden virket ikke,pakka den ut og brente den men nei....må ikke boote fra diskett da Du skal ikke brenne fila *rett* på CD'en; og du skal ikke pakke den ut! du skal Burn image, åpne alle filer, velge .iso-fila, og brenne! Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 hmmm....forstod ikke helt det der...holder meg til windows Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 har iso-fil nå...den skal eg brenne image til alle filer? det gikk på 4x Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 I Nero velger du: 1. File (oppe i venstre hjørne) 2. Burn Image (finner du på menyen du fikk frem når du fulgte steg 1) 3. Finn frem fila du lastet ned som er CD1, velg den og trykk ok (dette skjer i vinduet du fikk frem når du fulgte steg 2) 4. Velg skrivehastighet og velg Burn! 5. Vent til brenninga er ferdig, så gjentar du prosedyren med filene til CD2 og CD3 (CD4 trenger du ikke tror jeg, den inneholder bare kildekode så vidt jeg vet) Hvis du ikke får starta fra CD'en nå (CD1 vel og merke) må du restarte, gå inn i BIOS setup (trykk 'del' når maskinen starter), let deg frem til boot-order eller first boot device eller noe lignende og endre dette slik at CD-ROM'en er det første maskinen prøver å boote fra Regner med du har CD'ene rett vei... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 http://www.itpro.no/article.php?sid=2356&m...=nested&order=0 i nero lukker du wizarden og velger burn image, finner fila og brenner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå