twintommys Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Hei! Jeg opplever at turtelleren på min Renault 19 93-modell til stadighet slutter å fungere. Har noen vært borti samme problem? Evnt tips om hvordan man fikser det? takk takk Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Høres ut som dårlig kontakt en plass... Lenke til kommentar
gxi Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) haha.. typisk Renault-problem med elektroniske deler som slutter å fungere til tider. Er vel en plugg som er dårlig et sted. Sjekk pluggene bakpå panelet, og prøv å finne ut hvor andre enden av ledningen er, og sjekk den også. Dersom ledningen ligger i spenn kan det også være et brudd midt inni en ledning. Det er mulig du derfor må finne ut hvor den ledningen går, for så å sjekke opp om det faktisk er kontakt igjennom ledningen. Kan selvsagt også være selve instrumentet. Eneste mulighet for å finne ut av det må vel være å plukke instrumentpanelet i biter. Merk: Aldri legg ned panelet om du tar det ut. Alltid la det stå på høykant. Endret 4. august 2007 av jonepet Lenke til kommentar
-xTra- Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Har samme problem selv.. Begynte ved ca 158000 km. Jeg er ganske sikker på at det er dårlig kontakt ved turtelleren, hos meg hjelper det å knipse på glasset eller banke i dashen, hehe.. tydelig vis en slitasje. Lenke til kommentar
twintommys Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Det hjelper faktisk hos meg også.. Franske greier! Har også det problemet at det "fusker" litt når jeg skal gi på og turtallet skal opp Lenke til kommentar
-clean-look- Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 en jeg kjenner har nesten samme problem med en merc... han var på tur til Gatebil da hele instrumentpanelet sluttet og fungere...alt av nåler gjekk til bunns... det skyldes at noen ledninger hadde falt fra hverandre bak i instrumentet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå