Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til Nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg Linksys WRT54GL, trådløs Router. Når jeg skal installere går alt helt fint til jeg skal få selve internetten. Da kommer det opp at jeg må prøve å slå av/på modemet. Dette har jeg da gjort rundt 10 ganger uten hell. Hva er det jeg har gjort feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva prøver du å installere? Man trenger da ikke "installere routeren", software-wise I mean. Prøver du å installere drivere til et nettverkskort? Eller mener du "installering" as in "å stappe i kabler"? "... jeg skal få selve internetten" - Hva betyr det?

Hva har du gjort? Hvordan går du frem? What's the problem?

Emnetittel er dårlig.

Lenke til kommentar
Hva prøver du å installere? Man trenger da ikke "installere routeren", software-wise I mean. Prøver du å installere drivere til et nettverkskort? Eller mener du "installering" as in "å stappe i kabler"? "... jeg skal få selve internetten" - Hva betyr det?

Emnetittel er dårlig.

9206343[/snapback]

Har problem med å sette opp nettverket. "Selve internetten" mener jeg "Internet Connection", finner ikke et bedre ord på akkurat det.

I allefall, så har jeg komt meg forbi alt som har med kabler å gjøre, alle lampene lyser slik de skal, men jeg vet ikke helt hvilke "instillinger" jeg skal bruke. F.eks "Static Ip" eller "DDHC"(Er ikke helt sikker på om det var helt riktig skrevet) Det er også flere sånne, husker bare ikke navnet. Det kom også opp en rute med Passord, noe jeg lurer på om jeg skal bruke et passord jeg har fått av ADSL leverandøren, eller om det er valgfritt(Er ingen Confirm-rute) Har aldri satt opp et nettverk før og er egentlig ganske blank, så all hjelp hjelper=)

Takker for hjelp-Sorry for dårlige innlegg

Lenke til kommentar

Emnetittel er dårlig.

9206343[/snapback]

Har problem med å sette opp nettverket. "Selve internetten" mener jeg "Internet Connection", finner ikke et bedre ord på akkurat det.

I allefall, så har jeg komt meg forbi alt som har med kabler å gjøre, alle lampene lyser slik de skal, men jeg vet ikke helt hvilke "instillinger" jeg skal bruke. F.eks "Static Ip" eller "DDHC"(Er ikke helt sikker på om det var helt riktig skrevet) Det er også flere sånne, husker bare ikke navnet. Det kom også opp en rute med Passord, noe jeg lurer på om jeg skal bruke et passord jeg har fått av ADSL leverandøren, eller om det er valgfritt(Er ingen Confirm-rute) Har aldri satt opp et nettverk før og er egentlig ganske blank, så all hjelp hjelper=)

9206501[/snapback]

Hvis du ikke har fått en statisk IP av ISP'en din, skal du nok bruke DHCP settings.

Men altså... du har koblet en nettverkskabel fra modemet, inn i WAN porten på routeren. Maskinen du sitter på, finner det trådløse nettverket, i.e routeren? Bruker du xp?

Lenke til kommentar

Emnetittel er dårlig.

9206343[/snapback]

9206501[/snapback]

Hvis du ikke har fått en statisk IP av ISP'en din, skal du nok bruke DHCP settings.

Men altså... du har koblet en nettverkskabel fra modemet, inn i WAN porten på routeren. Maskinen du sitter på, finner det trådløse nettverket, i.e routeren? Bruker du xp?

9206517[/snapback]

Vet ikke om jeg har en statisk IP.

Jeg har fulgt instruksjonene nøyaktig på cd'en når det gjelder tilkoblinger, så tviler på problemet ligger der. Det lysene som skal blinke, blinker helt fint som de skal, så problemet ligger nok en annen plass.

Lenke til kommentar
Internettleverandør?  Hva er koblet før WRT54GL?

9207229[/snapback]

Jeg har Enivest. Koblet før WRT54GL? Skjønte ikke helt det, men har eg Zyxel-Prestige 600 series modem.

Nå har jeg prøvd en rekke Ping-kontroller, der den eneste som ikke funker er "ping www.yahoo.com"

Altså funker commands som "ping 1.2.3.4" og "Ping ip-adressen"

Lurer på en annen ting, hvordan finner jeg ut hva slags krypteringstype jeg har brukt før på modemet? Om du i det hele tatt bruker det. Da tenker jeg på WEP-64bit eller 128bit.

Og ja, jeg snakker om noe jeg ikke har veldig peiling på, så om det er helt usaklig og på jordet så er det helt normalt.

Endret av ognom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...