Gå til innhold

Oppgradering av dårlig pc.

Anbefalte innlegg

Hei (: Har hatt pcn min ganske lenge nå så er vel på tide å oppgradere litt kanskje :p

Dette er hva som sitter i pcn nå:

HOVEDKORT.

- MSI PM8M3-V - hovedkort - mikro ATX

Dvd-rom:

- Samsung DVD-ROM 16X/48X

PCU:

- X-gear 400w

Harddisk:

- Samsung Harddisk 80.0GB IDE 7200RPM UDMA-133 3.5"

Prosessor:

- Intel CPU Celeron D 331 2.66GHz S-775 533MHz

RAM:

- Apacer Memory 512MB (2stk)

Vet det er ræva men ikke gidd å spam ned tråden med "Kast hele dritten" og sånne ting =/..

Hvertfall noe jeg har tenkt på

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=34865.

Trenger også en ny skjerm i steden for den 15" jeg har nå xD er kanskje litt bedre med 19" wide.

Vet egentlig ikke hva jeg burde vurdere oppgradere først så trenger litt tips fra dere.. Pris: er ikke helt sikker enda, men blir ikke noe dyrt, så billig som mulig..

Noe jeg har glemt å skrive bare si i fra.. :)

Mvh

Espen :)

Edit: Tror dere det er lurt å kjøpe et nytt hovedkort, som er bedre omg som støtter flere ram brikker?

Har null epiling på hovedkort.. Men noen som vet om et som er bra? hva er prisen for å få et ganske bra hovedkort?

Endret av Espen56
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, for det første, så ser det ut til at du har vanlig ddr-ram, men det hovekortet du har foreslått støtter bare ddr2, altså må du kjøpe ny ram også?

For det andre, så vil du ikke få noe sers bedre ytelse ved å bare oppgradere hovekort. Og sette i mere ram senere (mer enn 1024mb) vil heller ikke gi noe bedre ytelse annet i situasjoner der du trenger mer enn 1024 (noen nyere spill,tunge photo/video/lydredigerings applicasjoner, evnt heavy multitasking)

Hvis du absolutt skal beholde cpu'en og ram'en, så er det bedre å oppgradere til et nytt agp skjermkort, hvis det er spill du vil ha bedre ytelse i. (har du forresten et agp skjermkort nå ?, det foreslåtte hk'et støtter bare pci-express, så da vil ikke d funke lenger )

Det beste er vel egentlig, finne et hovedkort som støtter cpu'n din, kjøp ny ram og evnt et skjermkort hvis pengene strekker til (hvis ikke må du ha onboard skjermkort). Da har du noe som er rimelig fremtidsrettet og bra...

Men det kommer egentlig ann på hva du bruker/skal bruke pcn din til...

Eller bare bytt ut alt untatt harddisk og kanskje psu...

min 5 cent :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okei xD Takk for svar :p Pcn funker jo ok for mitt bruk xD... Spille cs og filmer musikk og litt sånt xD

Men har ikke akkurat den største plassen på den nå =/ og som dere sikkert vet er jeg ganske noob i dette..

Vil denne https://prisguiden.no/product.php?productId=54261 passe i pcn?

Sikkert et veldig dumt spm, men vil være 110% sikker på at alt passer.... Ellers så er det litt liten vits å kjøpe det ;)

Håper på raskt svar for da bestilles det no ting i kveld :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...