Chaoks Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Hei. Jeg skal starte på allmenn/studiespesialisering til høsten. Og jeg har tenkt mye på utdanning etter videregående og hva jeg må velge av programmområder i vg2 og vg3. Jeg har lyst til å bli ingenør innen petrolium/olje og gass og kanskje få meg en jobb hos statoil når jeg er ferdig med all utdanning . Men det jeg lurer på er hvilken vei lønner seg å ta etter videregående? hvor mange år blir det? Hva bør jeg velge i vg2 og vg3? Tusen takk på forhånd! Endret 4. august 2007 av Chaoks Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Matte og Fysikk er jo klart at du må ha! Og jeg aner ingenting om det nye systemet. Jeg kom meg akkurat ut av det. PS: Du bryter 3-ordsregelen på emnenavnet. Skriv heller: Valg av fag til ingenør utdanning på VGS (eller hva det heter i dag). Endret 4. august 2007 av Deimos87 Lenke til kommentar
sim Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Du må ha matte og fysikk på videregående. Kjemi kan også være en fordel. Etter videregående kan du søke deg inn på bachelor/master/siving innen petroleum ved enten Universitetet i Stavanger eller ved NTNU (ingen bachelor). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå