Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

93 Golf III 1,8 GL - Kjørelys/parklys problem

Anbefalte innlegg

Hei,

Har fått probleme med kjørelys/parklys i går. Parklysene står på hele tiden når jeg slår av tenningen. Når jeg starter bilen kommer ikke kjørelysene på, kun parklysene. Får kjørelysene til å virke hvis jeg setter lysbryter i posisjon "3" (der man kan bruke langlysene). Må ta ut sikringen for å slukke parklysene når jeg tar kvelden..

Tipper vel at det er et rele som har hengt seg opp men finner ikke dette. Har tatt ut alle relene jeg fant men parklyset slukker ikke. Så jeg lurer på om rele'et ligger inne i lysbryter panelet.? Har et sånt med en lysbryter (3 posisjoner) og et hjul som dimmer dashbordet.

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke alle biler som i det hele tatt har relèer på noen av lysene annet enn blinklys. Da er det kun den mekaniske koblingen i lysbryteren som kobles til lysene (det er noe dritt å kjøre 18+A igjennom lysbryteren btw). Riktignok er det slik at symptomene du beskriver tyder på at et relè feiler.

Det som kunne være nyttig å vite er om parklysene blir noe merkbart svakere hvorvidt bryteren står i 0-poisjon eller i parklysposisjon.

Btw. Sjekk alle plugger til pærene og til lyktene. Jeg har vært borti merkelige feil med lys som ikke slukker og ellers fungerer dårlig pga. dårlig plugg til pæra.

Det er sansynlig at du må plukke ut lysbryteren for å finne ut noe særlig mye mer om hva som evt. kan være feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...