miCro Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Siden jeg bygde pcen min for ca. et halvt år siden, så har alltid prosessoren ligget på rundt 56-57 grader. Jeg bestemte meg derfor for å prøve dette trikset for å få ned temperaturen. Kjøleren ble tatt av og jeg renset både den og prosessoren før jeg tok av rammen og smallt alt sammen igjen. Problemet er at nå starter ikke pcen lenger. Vel, den starter, men det kommer aldri noe skjermbilde. Det som også er ganske pussig er at viften til skjermkortet snurrer for fullt. Det er forsåvidt noe den alltid gjør når pcen starter, men vanligvis roer den seg ned etter noen sekunder. Jeg har sjekket godt og er er rimelig sikker på at kjøleren sitter som den skal. Alt av kabler er koblet til. Hvis dere lurer på specs har jeg det i profilen min. Hva kan ha skjedd og hva kan jeg gjøre for å fikse det? Lenke til kommentar
amish Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Vis viften ikke roer seg er det ganske sansynelig (tror jeg) at den ikke loader bios instillingene, så den stopper på bios fordi noe er feil som feks front-usb kabelen står feil(som var et problem hær men fikk bilde på skjermen). Hadde også et problem med at jeg ikke fikk bilde på skjermen, da vardet fordi jeg hadde sotte på en ny vifte på skjermkortet og hadde en metal plate som skulle være der som kortet ikke likte. Sjekk om noen skruer er skruet på hovedkortet eller noen andre kort, og du har glemt å settepå gummi tingene som skal være på. Et problem som kan komme når du kjøper ny pc er at biosen ikke liker at du har 2ram brikker i. Prøv å ta ut alle kortene du ikke trenger, som lydkort, bare ha en rambrikke i osv.. Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Sjekk om du har bøyd noen pinner i sokkelen din, det er utrolig fort gjort når man skal montere en kjøler på en prosessor som ikke sitter fast. Hvis alle pinnene ikke treffer rett punkt på prosessoren kan man få "interessante" resultat. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Dersom PC'n virket 100% før du demonterte monteringsrammen så må selvfølgelig feilen vær noe med CPU'n. Å blande inn andre mulige feilkilder er helt håpløst. Ser at flere og flere hiver seg på denne fjernigen av monteringsrammen, min personlige mening er at her gjør dere noe dumt. Denne rammen er ment å være en del av Sokket 775. Trur det vil vær mer fornuftig i å se om denne rammen er bøyd og hva er årsaken til denne skaden. Få denne rettet opp og montere alt på nytt iht monteringsmanual. CPU'n skal være høyere en rammen, rammen skal ikke forhindre kjøleren i å komme i kontakt med CPU'n. Min anbefaling som nevnt over er å inspisere CPU'n for skader. Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Min anbefaling som nevnt over er å inspisere CPU'n for skader. 9207242[/snapback] Jeg setter fortsatt penga på at du har ødelagt socketen. LGA775 prosessorer er ganske solide... Lenke til kommentar
miCro Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Sjekk om du har bøyd noen pinner i sokkelen din, det er utrolig fort gjort når man skal montere en kjøler på en prosessor som ikke sitter fast. Hvis alle pinnene ikke treffer rett punkt på prosessoren kan man få "interessante" resultat. 9206986[/snapback] Jeg demonterte hele sulamitten igjen, og det viste seg at en av pinnene var bøyd. Tok en liten nål og bøyde den som best jeg kunne tilbake og nå fungerer heldigvis alt helt fint igjen. Takk for tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå