Mathiasman Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Ja, da har jeg bestemt meg for aa sykle over fjellet med sykkel. Jeg tenkte ı forste omgang aa bruke fire dager. Med denne ruten: Dag 1: Bergen - Os - Hattvik - Kvanndal - Eidfjord Dag 2: Eidfjord - Geilo Dag 3: Geilo - Drammen Dag 4: Drammen - Oslo Er det noen som har erfarıng med alternative ruter og liknende? Jeg trenger tips til alt. Fra bagasjelosninger til traseer. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 I hvor god form vil du si at du er? Det er ikke noen søndagstur du legger ut på, men det vet du helt sikkert. Men husk at en ting er å sykle 15-20 mil en dag, mens en helt annen ting er å gjøre det 4 dager på rad. Jeg tror det er lurt å kjøre som planlagt om Os og den veien i stedet for å sykle over Voss. Fra Eidfjord og opp til Liseth rett etter fossen kan du kjøre på gamle-veien tror jeg, det går et turisttog der også (av typen som kjører på hjul og ikke skinner) Hvor mange er det som skal sykle? Hvis du får med deg noen kompiser så blir det mye lettere å sykle siden dere kan veksle på å trekke. Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Takk for svar. Er det noen som vet om det er lange, nevnevaerdige tunneller fra Eidfjord til Geilo? Dessuten, hva med etter Geilo? Ned Numedalen eller Gudbrandsdalen? Jeg horte det var tre stigninger man maa over i Numedalen, riktignok er jeg inspirert av Tou de France, men det faar vaere grenser tenker jeg Det var planlagt at det var jeg og en kompis som skulle sykle, vi blir nok ikke flere. Hva med oppakking osv? Jeg skal vaere paa ostlandet i ett par dager, saa jeg burde ha med noen klesskift. Det jeg er mest opptatt av, er aa faa til bagasjen paa en slik maate som gjor at jeg ikke blir sliten opp forste bakke. Er det noen som har god erfaring aa dele? Takk. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Ta med deg uhyre lite, et klesskift maks. Eidfjord - Geilo treffer du vel på alle tunnelene i begynnelse, tror ikke det er noen på vidden der(?). Etter Geilo har jeg ikke snøring. Hvilke sykler har dere? Slik jeg ser det bør bagasjen deres bestå av: nye slanger, pumpe og et klesskift dere kan bruke når dere kommer frem etter hver dag. (Joggebukse + t-shirt og undertøy og ikke mer) Hver minste ting dere tar med dere har noe å si. Og sykle for all del ikke med ryggsekk på ryggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå