Gå til innhold

Anbeflaing av Objektiv til mitt canon eos 400D?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja... hvorfor ikke følge våre anbefalninger? :) Det er ganske allround til normalt bruk. Sleng så på et relativt rimelig teleobjektiv i tillegg. Tele (over 50mm) vil du normalt ikke bruke så mye. Så det lønner seg å legge mesteparten av pengene i området under, som f.eks Tamron 17-50/2,8. Det er også sjelden en fordel å dytte alt inn i et objektiv, som Sigma eller Tamron 18-200. Disse gir begrenset optisk kvalitet pga. det store brennviddeomfanget.

Canon EF 55-200 er jo et alternativ i teleområdet. Evt. 70-300 med IS hvis du kommer til å bruke teleområdet ganske mye.

Lenke til kommentar

Ok! så jeg har jo standar objektet til canon (som følger med 350d og 400d) vil jeg merke stor forkjell vis jeg kjøper et f.eks Tamron 17-50/2,8 i tanke på bildekvaliteten sånn som et " skarpere og mer lyssterkt objektiv?

Endret av geromino
Lenke til kommentar
Ok! så jeg har jo standar objektet til canon (som følger med 350d og 400d) vil jeg merke stor forkjell vis jeg kjøper et f.eks Tamron 17-50/2,8 i tanke på bildekvaliteten sånn som et " skarpere og mer lyssterkt objektiv?
Du vil merke stor forskjell, med mindre du aldri ser på den tekniske kvaliteten på bilder. Blant annet vil bildene oppleves mye skarpere, og du vil ha lettere for å ta bilder i begrenset lys uten at håndbevegelser og motivets bevegelse skaper bevegelsesuskarphet (pga. mulighet for kortere lukkertid). Du kan også få bedre portrettegenskaper på grunn av stor blenderåpning.
Lenke til kommentar
jeg har kikket på dette "Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS Canon" LINK hva synes der om dette objektet ?

9214542[/snapback]

Det er en type ojektiver som ser veldig bra ut når du leser spesifikasjonene, men ofte er veldig skuffende i praksis. Bildekvaliteten kan ikke sammenlignes med Tamron 17-50; objektivet er heller ikke så lyssterkt. Fordelen er et mye større brennvidde omfang (zoom) og bildestabilisering. "Kvantitet istedet for kvalitet" sier det meg

Sigma 18-200 er også helt nytt, så man bør vente til testene kommer inn.

Tom

Lenke til kommentar

Tamron 17-50 skal jeg klart kjøpe, men jeg tenker på bilder sånn som på safari eller bilder fra båten i Malta osv. så er det vel greit å ha et objektiv fra 70-200mm eller 70-300. "Is" kan jo være greit å ha når man er i en båt eller i en jeep i tanke på vibrasjoner ikke sant ? .

så da har jeg også kikket på dette her også! "Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM" LINK

Endret av geromino
Lenke til kommentar

Canon 70-300mm med IS har fått grei kritikk.

Det er vanlig at sjåføren stopper bilen, så du får tatt bilder i fred og rå. Dyrene er vant til bilene og forbinder de ikke med fare. Så de holder på sitt.

IS er mer nyttig da det fort blir mørkt om kveldene og når det blir overskyet.

Skal du ha bildekvalitet i stil med Tamron så er Sigma 50-150mm eller Canon 70-200mm f/4 brukbare alternativer.

Jeg brukte monopod istedet for IS - en rimeligere løsning som fungerer overraskende greit.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...