Babyloner Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Hei! Jeg har brent en del bilder på en dvd-plate. Denne DVD'en brente jeg når jeg var på ferie. Når jeg nå har kommet hjem igjen, og vil se på bildene oppstår det store problemer. Pc'en oppdager plata og finner alle bildene, men når jeg skal åpne dem, eller kopiere dem til pc'en, fryser alt seg. Så i praksis betyr dette at jeg ikke får sett på bildene.. Er det noen som helst jeg kan gjøre for å redde bildene mine, har bare denne ene kopien, da jeg måtte tømme minnekortet forløpende.. Håper på raske og gode svar!! Takk MyoK Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 prøv start->kjør skriv "cmd" trykk enter skriv [bokstaven på CD-en]: f.eks. D: deretter skriv xcopy *.* C:\MineBilder /S /I /Y Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 prøv start->kjørskriv "cmd" trykk enter skriv [bokstaven på CD-en]: f.eks. D: deretter skriv xcopy *.* C:\MineBilder /S /I /Y 9206103[/snapback] Gikk ikke Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Har opplevd dette når visningen i mappen har stått på miniatyrbilder og når jeg har åpnet mappen først og merket alle bildene. Har du forsøkt å velge en annen visning og om mulig kopiert den overordnete mappen og ikke bare bildene? Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Hvis du har mulighet kan du prøve å få åpnet den på en annen pc. Kan jo gjerne prøve å lage en image fil av dvden og mounte den etter på. Har ikke peiling om dette funker, var bare noe jeg kom på. Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Takk for tipsene...men det hjalp ikke.. noen andre tips?? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Hvilket filformat bildene er lagret på? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Siden DVD-ROM-er har bevegelige deler, er de også noe av det som oftest fusker i en PC. Sjekk om DVD-en fungerer på en annen maskin, eller rett og slett i DVD-spilleren i stua di (hvis spilleren er av litt ny dato) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Siden DVD-ROM-er har bevegelige deler, er de også noe av det som oftest fusker i en PC.Sjekk om DVD-en fungerer på en annen maskin, eller rett og slett i DVD-spilleren i stua di (hvis spilleren er av litt ny dato) 9218032[/snapback] Jepp, og enkelt DVD-ROM har problemer å lese noen bestemte typer av plater. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Evt. last ned en linux live-iso av noe slag og se om du får til å lese DVD'en når du er inne i Linux. -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå