Gå til innhold

Kommentarer til dette oppsettet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2har jo 2kjerner mer da... Men hvet ikke om spill bruker de 2"siste" kjernene jeg..?

9205822[/snapback]

Du er en morsom kar du..

Må ut med ganske mye mer for Quad. Da vil jeg tro det er bedre å gå for en bedre 2kjerners cpu for samme pris.

Endret av Venin
Lenke til kommentar
2har jo 2kjerner mer da... Men hvet ikke om spill bruker de 2"siste" kjernene jeg..?

9205822[/snapback]

Nope.. de aller fleste spill og programmer "vet" ikke hvordan de utnytter alle kjernene.. utenom heftig multi-tasking da.. ;)

9205832[/snapback]

Det jeg meinte..

Lenke til kommentar
Du er en morsom kar du..

Må ut med ganske mye mer for Quad. Da vil jeg tro det er bedre å gå for en bedre 2kjerners cpu for samme pris.

9205835[/snapback]

Så på¨feil pris i handle kurven :p

Glem alt jeg har sagt!!!!

Endret av Sempron
Lenke til kommentar
Du er en morsom kar du..

9205835[/snapback]

link.. :D

9205840[/snapback]

Først og fremst... bruk redigerknappen.. den er ikke på sia for at den skal se fin ut.. for det andre.. så er det waste å kjøpe Quad-core enda.. Det er som å betale for en lamborghini mens du bor i Norge.. du får kanskje kjørt i 150kmt midt på natta på en landevei uten mennesker eller noe på.. men du får aldri brukt alle 500hestene på 300kmt! Du får brukt HALVPARTEN av kraften til Quad-core så langt.. derfor er det bedre å kjøpe en 2 kjerners som er raskere per kjerne og alle spill og programmer støtter 2 kjerner så :)

Lenke til kommentar

Oppsettet så jo ganske så bra ut, det, men når du først kjøper deg C2D-CPU og 2 GB RAM, så hvorfor ikke slå til med et bedre skjermkort når du først er igang? Med tanke på at DX10-spill kommer til å bli ganske så dominerende fremover nå, så er det like greit å bruke litt mer penger (500 kroner) på et DX10-skjermkort. Ta en titt på 8600-serien til Nvidia for eksempel.

Lenke til kommentar
Tenker jeg heller kjøper et nytt skjermkort når jeg trenger det senere. Lillebror, som skal ha maskinen, er ingen aktiv gamer. Men takk for forslaget.

9206043[/snapback]

Skjønner jo det, men når du kan betale 500 kroner mer og få et skjermkort som vil vare lenger, så er det jo litt dumt å ikke gå for det spør du meg. Men kommer jo selvfølgelig an på hvor mye du gidder å investere.

Lenke til kommentar

"DX10-støtte er vel og bra, men ytelsen i eksisterende applikasjoner er et annet kapittel. Den er nemlig noe under konkurrerende skjermkort i samme prisklasse. Eksempevis fremstår Radeon X1950 Pro som et langt bedre valg enn GeForce 8600 GTS - med mindre man bare MÅ ha DX10-støtte nå.

Akkurat det siste har vi i tilfelle litt problemer med å forstå - da det er foreløpig er svært sparsomt med DX10-titler på markedet. Dog, med et 8600-kort vil man være bedre rustet for fremtiden - og det er ingen skam å oppgradere fra f.eks. GeForce 6600 GT/7600 GS-seriene til 8600 GTS."

Sitert fra hw.no sin test av 8600 GT og 8600 GTS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...