Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus C.P.R og CMOS reset

Anbefalte innlegg

Mornings. Drepte nettopp 2 pc'er iløpet av 30 min og det er personlig rekord for meg iallfall :thumbup:

Men, har ett Asus A5E ett eller annet. Tenkte jeg skulle teste den innbygde overklokker'n i bios litt siden det skal være crash free bios og greier så det var jo "bare å slå det av om det ikke funka noe bra". Økte bare noen få % og reboota pc'n. Resultatet er nå at jeg ikke får noenting på skjermen når jeg booter. Vifter går og hoved kort led lyser, men det virker som alt henger siden den ikke kommer seg noen vei. Hører ikke HK piper eller noenting om jeg holder inn for mange taster under boot etc.

Har testa å cleare CMOS, men jeg lurer på om jeg gjør det feil. Skal ta ut batteri og skifte en jumper og så starte pc'n, men den starter ikke når jeg flytter jumper'n av en eller annen merkelig grunn. Man har også den C.P.R funksjonen på asus kort, men det står ingenting i manual om hvordan man bruker den >_<

Noen som har noen råd/tips ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5. press and HOLD the clrcmos switch for 30 secs then relase,{now clrcmos is clring the cmos} you are going to let the switch in tht position for 2 hrs.. this is very important or it wont work

clrcmos switch ? Der ramla jeg av. Er det jumper 1-2 -> 2-3 ?

Endret av Dragvandil
Lenke til kommentar

Oki da får jeg vel bare konstatere at hovedkortet er "dødt". Kan ikke slå på numlock led engang når jeg har starta selv om den flasher en gang akkurat idet strømmen kommer på. Akkurat som maskina henger seg samme sekund som man trykker på power

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...