mhw357 Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Hei, Har fått et brudd på ledningen fra strømadapteren til en bærbar PC. Problemet er at bruddet er så nærme den lille "klumpen" som sitter på ledningen, at det blir vanskelig å skjøte... Såå... Hva er egentlig den lille klumpen? Takker for svar! Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) er den "lille klumpen" den du plugger inn i pc'en, eller sitter den klumpen lenger ned på ledningen? og er den klumpen rundt og lang? (2cm ca.) E D I T : Hvis det er sist nevnte, så kan plastikken på denne tas av, og den klumpen kan flyttes lenger ned på ledningen, for så og ta på krympestrømpe eller teip, slik at ledningen blir lang nok til og skjøtes. For bedre forklaring, si fra. Endret 4. august 2007 av just-_-me Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Det er ikke den jeg plugger inn i PCen. Den sitter litt lenger ned, og den er rund og lang. OK, jeg skal prøve... Men hva er vitsen med den? Endret 4. august 2007 av mhw357 Lenke til kommentar
Caligo Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 den lille pluggen er en ferrite-core. noe jernoksid greier som absorberer magnetisme (kort forklart). den er der for å beskytte inngangskilder fra elektromagnetisk støy. mye morro å lese om ferrite core på nett. brukes blandt annet til maglev og superledere. Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Sørn å, jeg som hadde håpet at jeg kunne bare klippe den vekk... Men da får jeg enten prøve å flytte den, eller skjøte ledningen etter den Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå