Predecessor Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Se på screenshotbilde. Her forsvinner det endel informasjon (ok, reklame da). Etter hva jeg har funnet ut skjer dette kun på SOL sin startside. På en anne maskin ved siden av meg er alt i orden. Jeg kjører ikke noen form for "popup killer" som jeg kjenner til. Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Har akkurat samme greia hos meg, men det kommer opp på noen få andre sider også. Har lagt merke til at browseren prøver å hente disse reklamebannerene fra 127.0.0.1, altså localhost, noe som jo er ganske vanskelig, da. Lenke til kommentar
zeox Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 slik er det hos meg og, så det er sikkert ikke noe unormalt... men jeg får ikke noe melding om at de ikke kan vises.. de er bare ikke der... :-? Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Da kjører du vel en annen browser enn IE, kan jeg tenke meg. I Mozilla får jeg bare opp grå felt der reklamen skulle vært. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Er det ikkje fint da? men søk etter "hosts" fila di... og sjekk ka som står i den! Har du Win2k eller XP så skal den ligge her: D:WINNTsystem32driversetc ja, eg har vist OS på D: no, så her: C:WINNTsystem32driversetc om du har OS på C: i min hosts fil ligg det div reklame fjernende linker.... som ikkje tåler dagens lys! ( i følge moderatorne her på forumet ) Vis du har lagt inn kazaalite så legger den inn ei hosts fil som fjener masse spam og dritt og lort! kanskje den har hatt med sol.no inni der? Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Da kjører du vel en annen browser enn IE, kan jeg tenke meg. I Mozilla får jeg bare opp grå felt der reklamen skulle vært. Hvis du ser på bildet så ser du at det er IE han bruker da.. :o Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Slik ser det ut her, som det har gjort en god stund nå. Beklager for de store bildene. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 http://home.no.net/leifbob/reklame/ Sånn ser det ut av meg! Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Er det ikkje fint da? Vis du har lagt inn kazaalite så legger den inn ei hosts fil som fjener masse spam og dritt og lort! kanskje den har hatt med sol.no inni der? Kaza Lite er nok forklaringen, jeg installerte siste versjon for få dager siden. Nå avinstallerte jeg den, men den tok tydeligvis ikke med seg denne funksjonen. Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Åssen firewall kjører du/dere? Jeg kjører Agnitum Outpost Firewall og den har innebygd "Ads Blocking" Kanskje det er problemet? Sånn ser det ut hos meg. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg kjører ikke annen firewall en den som sitter i routeren, og den har aldri skapt problemer tidligere. Jeg blir mer og mer sikker på at det er Kaza lite som er årsaken. Har noen kunnskap om hva uninstall ikke fikk med seg da jeg avinstallerte den? Ikke det at problemet er så stort, men jeg missliker at enkelte programmer jobber på egenhånd etter at de er avinstallert. Lenke til kommentar
Espen F Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 det er ikke et problem. det er en fil på c: som er lagt til. såkalt hosts der er det lagt til masse informasjon.. om da reklameselskaper.. så dvs at hvis en reklame kommer fra ad.doubleclick..... så søker den på egen harddisk etter denne reklame. og når denne ikke fins.. så blir det da "page can not be displayed"... Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Host fila, sansynligvis Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Takker så mye folkens, det var i "HOST" fila løsningen lå. Kan denne fila slettes uten at det går utover andre funksjoner i IE? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Eneste som må stå der er: 127.0.0.1 localhost Utenom det kan den være tom. Sannsynligvis står allerede dette øverst i host fila. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå