Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pris på bilforsikring i Oslo kontra mindre by

mbst

Anbefalte innlegg

Lurer på å melde flytting til Oslo. Nå er jeg registrert på Lillehammer. Videre vurderer jeg å kjøpe bil. Regner med at det er en ikke ubetydelig forskjell i prisen på bilforsikring på de to stedene.

Lurer på om noen vet noe om forskjellen på forsikringsprisen på de to stedene (eller -premien, som det vel strengt tatt kalles).

Benytter Gjensidige forsikring, men er også interessert i forskjellen på et mer generelt grunnlag. Bør jo høre med dem direkte, men de har ikke åpent hos kundeservice i helgene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Umulig å si generelt. Det kommer an på forsikringsselskap, adresse i oslo-området, din alder, type bil, etc etc. I noen tilfeller er det sikkert billigere å forsikre på Lillehammer. Men (nesten) alle forsikringsselskapene har kalkulatorer på nettet der du kan legge inn adresse, bilmerke/modell og ellers alle mulige opplysninger. Så kan du jo prøve deg litt fram.

Lenke til kommentar

Ja, klart du har rett i det! Godt tips om å teste ut kalkulatorer hos forskjellige selskaper forresten. Får prøve meg litt frem. Problemet var at man ikke kunne taste inn boligsted i kalkulatoren hos Gjensidige, tror den henter det fra deres kunderegister, evt folkeregistreret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...