Gå til innhold

Webshops med avbetalingsmuligheter?

Anbefalte innlegg

Edit:

Endrer tråden fra "Mulighet for avbetalingsordning hos Amentio?" til "Webshops med avbetalingsmuligheter?" fordi broren min ringte meg og sa han ville ha stasjonær pc. Så tenkte vi at siden vi begge skal ha monster-rigg, så kan jeg bare kjøpe to eksemplar av samtlige varer. Dette blir jo kanskje rundt 30.000. Og vi ønsker å få betalt med avbetaling. Håper derfor kanskje å få til noe rabatt-ordning?

Hva slags webshops med slike muligheter finnes? Og hva kan eventuelt anbefales via denne handlekurven?

Gammel post - --------------------------------

Lurte bare på om noen vet om det er mulig å få avbetaling på en bunch pc-deler hos Amentio? Så ingenting på nettsiden deres om det. Men har sendt en e-post selv om jeg ikke tror jeg får svar før mandag. Tenkte kanskje noen her har peiling?

Endret av Randy Sledgehammer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et alternativ er jo å f.eks skaffe seg et Visa kort med kreditt. Selv har jeg et fra www.gebyrfri.nosom jeg bruker til alt jeg gjør på nett. Oversiktelig og greit og du får fakturaen i etterkant. Du slipper månedlige gebyrer og renten er ganske grei hvis du er rask til å betale ned.

Da kan du plutselig shoppe på alle webbutikker som tar Visa :) Ganske lave krav for å få kreditt hos gebyrfri.no også.

Endret av talisar
Lenke til kommentar

Husk at alle avbetalingsordninger eller bruke av kredittkort har relelativt fete renter. Effektiv rentesats på godt over 20 % er faktisk dagens orden. Vanligvis medføre f.eks kredittkjøp over 36 mnd at reell pris øker med 50 - 80 %. Ved bruk av f.eks Gebyrfri Visa er effektiv rente ca 22 %.

Faktisk er et forbrukslån i banken langt billigere (og her er citybank en bank). Med effektive renter på fra 8 - 12 %.

Jeg vil faktisk være så bastant i min konklusjon, at har man ikke så god kredittverdighet at man ikke kan få forbrukslån på 20 - 40.000 i bank, ja da må man for guds skyld ikke skaffes seg dyr kredittkort eller avbetalingsgjeld.

Lenke til kommentar

Har ikke tenkt å ta avbetaling på lengre enn 12 mnd nei. Er ren idioti å gjøre noe annet. Kjøpte en bærbar via XD i September i fjor på avbetaling. Mener ikke at det ble mer enn enn tusenlapp i ekstra kostnader. Da var det også avbetaling på 12 mnd. Synes det har fungert finfint hittil.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...