Kenny Bones Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Edit: Endrer tråden fra "Mulighet for avbetalingsordning hos Amentio?" til "Webshops med avbetalingsmuligheter?" fordi broren min ringte meg og sa han ville ha stasjonær pc. Så tenkte vi at siden vi begge skal ha monster-rigg, så kan jeg bare kjøpe to eksemplar av samtlige varer. Dette blir jo kanskje rundt 30.000. Og vi ønsker å få betalt med avbetaling. Håper derfor kanskje å få til noe rabatt-ordning? Hva slags webshops med slike muligheter finnes? Og hva kan eventuelt anbefales via denne handlekurven? Gammel post - -------------------------------- Lurte bare på om noen vet om det er mulig å få avbetaling på en bunch pc-deler hos Amentio? Så ingenting på nettsiden deres om det. Men har sendt en e-post selv om jeg ikke tror jeg får svar før mandag. Tenkte kanskje noen her har peiling? Endret 9. august 2007 av Randy Sledgehammer Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Trur ikkje dei sjølv har noko kredittkortselskap som gir betalingsutsettelse/ avbetaling Det einaste som nok er mulig er: MasterCard og Cresco som dei godtar som betalingsformer. Begge desse selskapene tilbyr avbetaling på kjøpssummen. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Bumpy (redigert førstepost) Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 MPX.NO har har noe som heter mpx-finans. Er du kredittverdig kan du bestille opp til 50000,- tror jeg det var. Tar vell 1-2 minutter å få bekreftelse, og så er det bare å bestille. Greit og lettvint Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Ok, skal sjekke det ut. Får håpe de har det meste av varene på lager da! Om det ikke er tilfellet, må jeg sikkert kjøpe noen av de andre delene fra en annen webshop sikkert. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Kjøpte selv en maskin til ca 26000,- der for et par mnd siden, så tror ikke det skulle være et stort problem. Husk bare å få bestilt ALT du skal ha samtidig, så du slipper "2" lån på samme maskinen(e) Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Hold dere on topic takk .. http://www.siba.no http://www.computercity.no Begge har mulighet for avbetaling via Ressurs Bank. Veldig gunstige lånebetingelser. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 det finnes mange som tilbyr avbetaling.. men husk på at du "sliter" med lånet lengre enn du sansynligvis har pc'n.. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Spørs vel hva slags avbetaling de vil ha. Er ren idioti å ta avbetaling på 2-3 år, men greier det på 6 til 12 måneder burde det gå ok. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Et alternativ er jo å f.eks skaffe seg et Visa kort med kreditt. Selv har jeg et fra www.gebyrfri.nosom jeg bruker til alt jeg gjør på nett. Oversiktelig og greit og du får fakturaen i etterkant. Du slipper månedlige gebyrer og renten er ganske grei hvis du er rask til å betale ned. Da kan du plutselig shoppe på alle webbutikker som tar Visa Ganske lave krav for å få kreditt hos gebyrfri.no også. Endret 10. august 2007 av talisar Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Husk at alle avbetalingsordninger eller bruke av kredittkort har relelativt fete renter. Effektiv rentesats på godt over 20 % er faktisk dagens orden. Vanligvis medføre f.eks kredittkjøp over 36 mnd at reell pris øker med 50 - 80 %. Ved bruk av f.eks Gebyrfri Visa er effektiv rente ca 22 %. Faktisk er et forbrukslån i banken langt billigere (og her er citybank en bank). Med effektive renter på fra 8 - 12 %. Jeg vil faktisk være så bastant i min konklusjon, at har man ikke så god kredittverdighet at man ikke kan få forbrukslån på 20 - 40.000 i bank, ja da må man for guds skyld ikke skaffes seg dyr kredittkort eller avbetalingsgjeld. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 10. august 2007 Forfatter Del Skrevet 10. august 2007 Har ikke tenkt å ta avbetaling på lengre enn 12 mnd nei. Er ren idioti å gjøre noe annet. Kjøpte en bærbar via XD i September i fjor på avbetaling. Mener ikke at det ble mer enn enn tusenlapp i ekstra kostnader. Da var det også avbetaling på 12 mnd. Synes det har fungert finfint hittil. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Bra å høre at folk er litt snusfornuftig (= Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) hva skal man trykke på for å få det på avbetaling hos amentio? kredittkort, Cresco? får man svar der å da? eller må det søkes? håper noen kan forklare Endret 5. september 2007 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå