Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bremser "Sviker" Astra F

Anbefalte innlegg

Har en 93 Astra 1,6i med ABS

Nå i det siste har bremsene begynnt å bli rare.

Bremsene funker, men noen ganger kan jeg trykke pedalen rett i dørken uten at det skjer noe. Hvis jeg pumper opp trykk og tramper hardt på pedalen holder den seg stabil helt til den plutselig botner som om noen skrudde opp en luftenippel.

Har sjekket for lekkasjer over alt på bilen, uten at jeg finner noe.

Det forsvinner heller ikke bremseveske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva er opp med å anta det værste her. hadde samme problem på min 190E, spurte folk på 190 forumet og de var hellig overbevist om at det var hovedbremsesylinderen som var gåen.

alt jeg trengte å gjøre var å bytte bremseveske. når bremseveska blir eldre så blir den dårlig og kan begynne å "koke" og du vil da miste trykk på bremsene.

Lenke til kommentar
hva er opp med å anta det værste her. hadde samme problem på min 190E, spurte folk på 190 forumet og de var hellig overbevist om at det var hovedbremsesylinderen som var gåen.

alt jeg trengte å gjøre var å bytte bremseveske. når bremseveska blir eldre så blir den dårlig og kan begynne å "koke" og du vil da miste trykk på bremsene.

9211546[/snapback]

Begynner bremseveska og koke på grunn av vann i den, så får du vapourlock. Da låser bremsene seg.

Lenke til kommentar

det gjorde ikke jeg. jeg mista bremsekraften jeg. verksted som bytta bremseveska sa det var vann i den.

kan ikke helt si hva jeg syntes er farligst. bremser som låser seg dønn når du kjører i 80-100 eller bremser som mister tilnærmet all effekt(+ man kan jo prøve seg på breket forsiktig)

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...