Gå til innhold

Ser dette bra ut ? Noe dere ville byttet ut ?

Anbefalte innlegg

Har nå plukket ut noe deler her, ble tilsammen 8.468,00 med Windows Vista.

Jeg har allerede en thermaltake 750W strømforsyning som jeg tror skal holde.

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Asus P5B-VM, G965, Socket-775, m-ATX, GbLAN,SATAII, DDR2, VGA, Firew, PCI-Ex16

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

Gainward GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, PCI-Express, "BP8800GTS-640M-TV-DD"

Microsoft Windows Vista Home Premium Eng OEM DVD 32bit

Det jeg har minst peiling på her er da hovedkortet, aldri kunnet noe om det. Så er asus kompatibelt med Gainwards Geforce osv ? Noen andre forbedringer kanskje ? Jeg har nå et Geforce 7900GT pci-e kort hjemme som jeg bruker, for å bruke den der SLI støtten, må du ha 2 like pci-e kort eller funker de to sammen ?

Så lenge dette ikke blir over 8500 tilsammen, så går det bra :yes:

Takk på forhånd :thumbup:

Endret av runarkkkkk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv ville jeg gått for et hovedkort som har 2xPCI-ex16, med kun ett PCI-e spor har du ikke mulighet for SLI. Q6600 koster det samme som din E6850, jeg hadde gått for Quad og heller klokket litt om du må ha høyere frekvenser. Alle PCI-e hovedkort støtter alle PCI-e skjermkort, selvom du har hk fra Asus trenger du ikke skjermkort fra Asus. Du må ha to like skjermkort for å kunne bruke SLI.

EDIT: Ser at maks databushastighet på hovedkortet du har valgt er 1066MHz, mens prosessoren du har valgt er på 1333MHz. Foreslår at du heller velger Quad prosessoren som går på 1066. Skulle jeg kjøpt et Quad oppsett idag hadde jeg valgt dette HK'et:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334424

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Jeg spiller bare for det meste, så trenger egentlig ikke noe quad prosessor. Så da tar jeg heller litt mere mhz,600 mhz enn quad'en etter som jeg ser det, eller merkes ikke det ? Jeg kommer ikke til å bruke SLI om jeg må ha 2 like skjermkort, så jeg trenger ikke 2x PCI-E da. Da finner jeg heller et nytt hovedkort som støtter litt høyere frekvens.

Asus P5KC, P35, Socket-775, DDR2/DDR3, ATX, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16

Ville det funket ? 1333 frekvens greier.

Hvordan tror du det ville funket ?

Lenke til kommentar

Ser ut til at det vil gå bra med det kortet ja. :)

Kan ikke utalle meg om hva som vil ha høyest ytelse i spill, men jeg minns det fantes en teknologi som gjorde at dobbeltkjerne jobbet som en enkeltkjerne hos AMD, om noe slik finnes til Intels Quad vil jeg tro at du får høyere ytelse på Quad'en. Dette blir bare spekulasjoner fra min side...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...