Gå til innhold

PS3 fryser helt under spilling, normalt?

Anbefalte innlegg

Er det fler som opplever at PS3 maskina fryser/henger seg plutselig i spill eller video?

Har nå skjedd meg flere ganger siden jeg fikk maskina for 14 dager siden, og begynner å lure på om jeg skal sende den inn eller om dette er normalt for andre, og dermed noe jeg bør forvente?

Når maskina fryser er jeg nødt til å skru av strømmen til ps3 helt med knappen bak før den kan startes på ny.

Har enda noen uker igjen av 30 dager men vil nødig skilles fra min nye venn om dette viser seg ikke å være noe galt med maskina..

Noen som vet om Sony har egne retur rutiner, eller håndterer hver butikk som har solgt varen en evt. reklamasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, har ingen mapper med musikk eller slik på maskina da jeg henter alt over TVersity, så regner med det ikke blir det samme da?

Er i mine øyne ikke helt unormalt at en pc eller konsoll henger seg en gang i blandt, men synes det har skjedd litt for ofte (ca 1 gang pr.dag).

Lenke til kommentar

Streaming av data er mer error-prone (kom ikke på noe godt norsk ord), men den burde jo i teorien ikke henge seg opp allikevel. En gang per dag høres mye ut, men du kan jo vente og se om det forsetter slik. Skjer det oftest under streaming eller spilling, eller like ofte?

Edit: Ja, som Mala sier, temperatur er et viktig element. Den henger seg lettere om den er hot.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

min Ps3 har fryst seg 3 ganger, hatt ps3 i ca 2 uker.

Dette har skjedd vær gang i PS2 spill, men jeg merker selv om min ps3 står på gulvet blir den varm.

Særlig etter en natt med folding er den varm..

Prøv heller skru av din ps3 om natta og la den hvile, tross alt bare elektronikk

Lenke til kommentar

Min frøys seg som et helsike på Resistance for ikke lenge siden. I tillegg brukte den ca. 5 min. på å starte opp spillet. (Skjermen var svart til Sony-logoen kom opp). Problemet var et skikkelig klissete fingeravtrykk på disken.

Ditt problem er sikkert ikke enkelt, men tenkte jeg skulle fortelle om det likevel. :)

Lenke til kommentar

Har brukt min PS3 flittig siden eg fikk den for nesten 1mnd. siden. Den har aldri fryst seg under spilling eller annet bruk. eineste eg har opplevd var at FOM klikket fullstendig når eg skulle kjøpe Map pack via spillet over PSN. Restart spillet fra XMB så funket det igjen. Fikk kjøpt faenskapet da,men nedlasting gjikk jo i dass :p

Der kom eg forøvrig på at eg har glemt å laste ned de nye kartene :huh:

Lenke til kommentar

Hva slags dårlig spørsmål er dette? "PS3 fryser helt under spilling, normalt?"?

Selvsagt skal det ikke være normalt. Men slikt kan skje. Du er kanskje blant dem med ps3 som havner under 1%'n med tull. Uflaks!

Edit:

Ok, fikk jeg ikke med meg :blush:

Endret av BåGan
Lenke til kommentar

Alle firmware er oppdatert og dette skjer på forskjellige steder uten forvarsel.

Har skjedd da jeg skulle starte en trailer, det har skjedd under spilling av R:FOM og Motorstorm ved et par annledninger og virker ikke være noe fast sted eller oppgave som plager den.

Regner nesten med jeg sender den inn ettersom jeg skjønner jeg opplever disse problemene litt oftere enn hva som er tilfelle normalt.

Takk for hjelpen folkens!

Lenke til kommentar

Da har jeg snakket med retur og de ba meg sende den inn bare.

Hun damen var ikke sikker på rutinene for om du fikk ny maskin eller om den jeg hadde blir sendt på rep, men jeg sa ganske klart fra at jeg ønsket en ny og ble bedt nevne dette i returskjema. Så da håper vi det ordner seg.

Sist ut i rekken steder den nå har låst seg er 2 ganger i Calling all Cars, så blir mer og mer sikker på at noe er galt. En kompis med ps3 var innom og han påstod også at maskinen min støyet en god del i forhold til hans, selv om min stod på mer luftig sted.

Får bare håpe det går raskt nå da, for forrige konsoll jeg sendte inn ga meg ikke akkurat ekstraservice, og endte med 7 ukers venting eller hva det var. (dog litt andre prossedyrer og firma)

Uansett, ser lyst på livet og er alltid opptimist;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...