Gå til innhold

Ny tlf, Nokia -> 3500

Anbefalte innlegg

Hei!

Kikker etter en ny Nokia tlf (jeg vil ha dette siden jeg er godt vant med Nokia fra før, hvis noen kommer med noen andre forslag så skal jeg selvfølgelig ta med det i vurderingen :) ) opptil 3500 kr. helst noe billigere.

Funksjoner:

-Kalender: Ja.

-GPRS: Ja.

-Email klient: Nei.

Form:

-Format: Klassisk

-Vekt: Ikke viktig.

-Sprut/støtsikker: Neitakk.

Skjerm:

Fargeskjerm

-Størrelse på skjerm: Egentlig ikke så viktig, bare den ikke er knøttliten med 40*40 oppløsning :p

-Touchscreen: Nei.

Pris:

Jeg har mellom 0,5 og 3500 kroner til rådighet.

Diverse:

-Merke: Helst Nokia, har eid et par samsunger og er fornøyd med disse, men er fortsatt åpen for andre merker.

-Kamera: Ja, men ikke viktig, over VGA så er jeg fornøyd :)

-Videokamera: Kjekt å ha, men må ikke ha.

-Symbian: Kjekt å ha, men må ikke ha.

-Infrarød port: Kjekt å ha, men må ikke ha.

-Blåtann (Bluetooth): Ja.

-Minne: Samme, bare den har støtte for minnekort.

-Minnekort?: Ja.

-MP3: Ja.

-Triband: Kjekt å ha, men må ikke ha.

-UMTS/3G: Ikke viktig, men kjekt å ha.

-Wlan: Hadde vært skikkelig rått å surfet på nettet med den (gratis), men er ikke nødvendig.

-GPS: Nei.

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Nei.

-Radio: Kjekt å ha.

-Bruksområder: Ringer litt og sender ganske mye SMS. Jeg har i dag en 6600, så jeg savner både radio og mp3 spiller på mobilen. Men, jeg har en Creative mp3 spiller ved siden av, så det skal bare være sånn på-frarta-mp3-mobil-spiller :)

Jeg har kikket litt på E61 og E61i, hva er egentlig forskjellen mellom disse?

Snuser også litt på 6233 eller E50 også, siden disse er veldig billige.

Takker til alle som svarer :D

Vennlig hilsen

Truls

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor liten forksjell det er på E61 og E61i kan i hovedsak ikke leses ut fra en slik liste. E61i er mye bedre bygget, føles veldig thight og fin. Tastaturet er blitt mye bedre og det er lagt til flere essensielle snarveistaster, det er installert en applikasjon for aktivt WLAN-søk og hurtigoppretting av tilgangspunkt og den har kamera (der har du den foskjellen du se i de listene) for å nevne noe.

Prisen er nesten identisk så jeg ville ikke vært i tvil mellom disse to, det ville blitt en "i".

Lenke til kommentar
Hvor liten forksjell det er på E61 og E61i kan i hovedsak ikke leses ut fra en slik liste. E61i er mye bedre bygget, føles veldig thight og fin. Tastaturet er blitt mye bedre og det er lagt til flere essensielle snarveistaster, det er installert en applikasjon for aktivt WLAN-søk og hurtigoppretting av tilgangspunkt og den har kamera (der har du den foskjellen du se i de listene) for å nevne noe.

Prisen er nesten identisk så jeg ville ikke vært i tvil mellom disse to, det ville blitt en "i".

9218404[/snapback]

Det viste jeg ikke

Lenke til kommentar

Det er lov å ikke vite! :)

Markedsføringsavdelingen til Nokia som burde hatt et lite spark bak i denne sammenhengen. E-serien kunne med hell vært prioritert til større grad i ymse informasjonskampanjer, men nei. Saken er den at det er mange som ikke veit, og som dermed ikke engang vurderer disse telefonene til tross for et kjempepotensial. Synd. Nokia prioriterer naturlig nok bedriftsmarkedet, og markedsføringskanaler rettet mot dette markedet når ikke Hvermannsen. E-serien er kraftig undervurdert..

MEN! Nå maser jeg ivei om hvor genial E-serien er igjen. Cutting this short..

Jeg tror jeg vil anbefale deg å prøve E65. Da vil du ha en mobiltelefon som ser ut som en mobiltelefon og oppfører seg som en mobiltelefon, men som lett kan doble som et mobilt kontor med WLAN, 3G, EDGE osv. S60 v3 gir deg enorme muligheter for 3. parts programvare og individuell tilpassning. Den er det alle andre telefoner i liknende tynne og thighte utforming er, + mye mer takket være wlan og S60. Om du tar for deg den og f.eks. en N80 så vil du fort forstå magien. N80s 2,6 cm tykkelse mot E65s 1,55 cm f.eks. Når man holder i den forstår man stadig mindre av hvorfor andre mobilprodusenter ikke klarer å implementere wlan i sine modeller.

EDIT: Leifer og retting av feil som tyder på søvnmangel.. ZZZzzz

PS: Liker du qwerty-tastatur ideen så må det jo understrekes at E65 bare er en "skyveversjon" av E61i. Det er så å si samme telefon med forskjellige inputmetoder + at skjermen er satt på høykant på E65 (tar utgangspunkt i E61i iom at jeg selv har den :p )

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...