webby1 Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Nettopp installert MySQL på pcen, men har et problem med å laste inn data fra utsiden fra en fil. Skrev inn LOAD DATA LOCAL INFILE "fil.txt" INTO navnet; Men får opp bare error.. Er litt usikker på hvor jeg skal legge inn fila, men la den inn på mysql mappa eller er det et annet sted? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Du kan legge filen hvor du vil. Windows: LOAD DATA LOCAL INFILE 'C:\Bane\Til\Fil.txt' INTO tabell; Linux: LOAD DATA LOCAL INFILE '/Bane/Til/Fil.txt' INTO tabell; Endret 4. august 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Prøvde det, men fikk error: ERROR 1064 (42000): You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to you MySQL server version for the right syntax to use near 'innhold' at line 1 Hva er det som er galt? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Jeg hadde en liten feil der. Windows: LOAD DATA LOCAL INFILE 'C:\Bane\Til\Fil.txt' INTO TABLE tabell; Linux: LOAD DATA LOCAL INFILE '/Bane/Til/Fil.txt' INTO TABLE tabell; Det blir også lettere hvis du forteller hva du skriver. Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Skrev inn dette nå: LOAD DATA LOCAL INFILE 'C:\fil.txt' INTO TABLE innhold; Så får jeg opp dette: ERROR 2 (HY000): File 'C:fil.txt' not found (Errcode 2) Er 100 prosent sikker på at filen er der, hva er det som er galt? Lenke til kommentar
eiden84 Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Forsøk å bruk doble backslasher: LOAD DATA LOCAL INFILE 'C:\\fil.txt' INTO TABLE innhold; Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Fungerte ikke. Merkelig girer.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Ahh... Jeg tror MySQL bruker / istedetfor \, selv om \ er standard på Windows. LOAD DATA LOCAL INFILE 'C:/Bane/Til/Fil.txt' INTO TABLE tabell; Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Tusen takk for hjelp.. Det siste der fungerte.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå