Gå til innhold

Komplett . no - Seine leveringstider!


Anbefalte innlegg

Mine erfaringer tilsier at sommerferie, nedbemanning og ferievikarer medfører mer rot og forsinkelser i logistikken, tregere fakturabehandlinger og en del annen opphopning i forsyningskjeden. Tror nok flere nettbutikker trenger noen uker nå før tingene forhåpentligvis er på plass....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var virkelig deprimerende. Jeg har kun ventet ett døgn på min ordre, og for litt siden gikk jeg inn på komplett.no for å se om de hadde noen nye rutiner som kanskje sier at alle ordre skal være åpne i 24 timer som en slags angremulighet. Vel, ikke akkurat spesielt realistisk, men jeg har bestilt mye rart fra komplett og jeg har aldri opplevd at ordren ikke har blitt behandlet i løpet av ett døgn. Derfor dro jeg hit for å se om det var noe spesielt, og da var det ikke gøy å se at jeg ligger an til 3-5 dager til før pakken blir sendt.

 

Jeg skal se hva jeg finner på andre nettbutikker, men jeg har bestilt ganske mye (cpu, hk, psu, skjermkort, ram, hdd og os) og da blir det ikke lett å finne en nettbutikk som har alt på lager uten at det blir for dyrt.

Lenke til kommentar

Bestilte meg en pc fra komplett for 10k (i deler riktignok)for 2-3 uker siden, og da det hadde gått 5 dager uten at det hadde skjedd no, sendte jeg mail og spurte hvorfor det tok så lang tid.

 

Fikk da som svar at de hang litt etter på lageret, men at servicepakker uansett ikke ble prioritert, og fikk beskjed om å velge bedriftspakke dersom jeg ville ha den raskere.

 

2 dager senere ble alt sendt, men syns svaret kanskje var litt arrogant.

 

Bestilte også et kamera derfra forrige mandag, og det ble sendt først i går, så de henger nok litt etter.

Lenke til kommentar
Jeg bestile varer den 30.07. Har fra før hatt veldig gode erfaringer med komplett. Når jeg bestilte stod det forventet sendingsdato 2.8, noe som fortsatt står der i dag og den er fortsatt åpen.

9228933[/snapback]

Huff, det var et skikkelig dilemma om jeg skulle gi f, og bare vente til de får behandlet ordren min, eller om jeg skulle kansellere den og heller bestille fra noen andre. Når jeg leser dette så blir det ganske klart at jeg må finne en annen nettbutikk. Det verste med dette er at jeg på nytt må ta opp min indre diskusjon om hvorvidt jeg skal ha E6850 eller Q6600. Argh! Det var så deilig da jeg bare tok valget på komplett, men nå har jeg lest så mye og usikkerheten har blitt så stor.

 

*flipper mynt*

 

Edit: Da var hele ordren på litt over kr 10K flyttet til Multicom. Prismessig ble det nærmest null forskjell. Jeg ombestemte meg forresten og gikk for en Q6600 i stedet for E6850. Jeg får håpe på at komplett.nos trege levering var skjebnens måte å fortelle meg at jeg skal kjøre quad-core!

 

Edit2: Hmm, Multicom har visst en helt rævva web-løsning. Dvs, noe er i hvert fall forferdelig galt. Dersom man klikker seg til Skjermkort -> PCIe, så står ikke en gang Gainward på listen over produsenter. Du kan heller ikke scrolle deg ned til Gainward-kortene. Men dersom du søker etter f.eks "8800gts" da kan man bl.a se at de har 67 stk på lager av Gainward 8800GTS 640MB. Dette så jo ikke jeg da jeg registrerte ordren min, så jeg valgte det som tilsynelatende var det eneste tilsvarende kortet de hadde på lager (3D Club). Dette kortet hadde de ett igjen av, så jeg følte at jeg hadde flaks der, men etter å ha registrert ferdig ordren ser jeg at kortet fortsatt står oppført med en lagerstatus på "1". Dermed er det faktisk fullt mulig at det er femti andre som har bestilt det samme kortet før meg, og da må jeg i verste fall sitte og vente på at de får det inn på lager igjen. Jeg tror jeg sender en mail til dem i morgen og ber om å få byttet til Gainward-kortet.

 

Edit3: Fra ordrebekreftelsen til Multicom

"Bestillingen vil bli prosessert med en gang. Varer som er tilgjengelige på lager blir normalt sendt fra oss innen 1-4 dager etter bestilling, men pga. redusert bemanning i sommer kan det i enkelte tilfeller ta noen dager ekstra."

Vel, de sier i hvert fall ifra...

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
Mine erfaringer tilsier at sommerferie, nedbemanning og ferievikarer medfører mer rot og forsinkelser i logistikken, tregere fakturabehandlinger og en del annen opphopning i forsyningskjeden. Tror nok flere nettbutikker trenger noen uker nå før tingene forhåpentligvis er på plass....

9228037[/snapback]

 

Mine erfaringer tilsier at Komplett.no ikke tar kundene sine seriøst. Onsdag i forrige uke bestilte jeg varer fra 3 forskjellige nettbutikker, Amentio,Netshop og Komplett. Årsaken til at jeg bestilte fra 3 forskjellige butikker, var at det var de som hadde varene jeg ønsket på lager (trodde jeg).

På fredag så jeg på pakkesporingen at varene fra Amentio og Netshop ville ankomme PiB-en dagen etter, mens ordren fra Komplett fortsatt sto åpen. Da tok jeg en telefon til Komplett og spurte pent om de ville sende meg varene snart. Da fikk jeg til svar at lageret var under ombygging, og at de kanskje klarte å sende meg det jeg bestilte på mandag. :cry:

Spent som jeg var, logget jeg meg inn på kontoen min hos Komplett på mandag. Da ser jeg at ordren min fortsatt er åpen, og at de har gått tom for en av varene. Jeg reagerte selvfølgelig med å kansellere bestillingen.

Skyldes dette tullet til Komplett ferietid? NEI! Har jeg grunn til å sutre og klage? JA!

 

 

Amentio og Netshop. :thumbup:

 

Komplett. :thumbdown:

Lenke til kommentar
,06/08-2007 : 15:34]
,04/08-2007 : 15:01]Noen Pc deler bestillt 31.07,

9205961[/snapback]

Frigjort for plukk, 06.08.2007. Da har jeg nok delene før helga. :thumbup:

9218846[/snapback]

Delene hentet på posten: 08.08.2007 kl 1900

Delene montert: 08.08.2007 kl 2000 :D

 

 

Edit: prøver alltid å glemme et nummer :blush:

Endret av MaX [NOR]
Lenke til kommentar

Noen ganger skjønner jeg bare ikke hva folk snakker om. Har aldri hat trøbbel med komplett. Jeg har sendt mail til de klokken 01:00 om natten og fått svar 15 minutter etterpå. Det er heller ikke mange som pakker ordre på søndag, det har jeg opplevd at komplett gjør.

 

Liker du det ikke gå et annet sted. Selv handler jeg på komplett på grunn av utvalg og tilgjenglighet på varer. Når jeg bestillte min Asus bærbar hadde de type 50stk på lager, mens andre webshops ikke fikk en varen før 1-2 uker senere.

 

Nei, har ikke noe å klage på jeg.

Lenke til kommentar
*snip*

9246614[/snapback]

Helt enig med deg. Jeg har heller aldri hatt problemer med Komplett. Har også vert borti det samme som du nevner, skrev en mail til de en lørdags kveld kl.23.00 og ikke mange minuttene sener fikk jeg svar :thumbup:

Endret av Mevon
Lenke til kommentar
Helt enig med deg. Jeg har heller aldri hatt problemer med Komplett. Har også vert borti det samme som du nevner, skrev en mail til de en lørdags kveld kl.23.00 og ikke mange minuttene sener fikk jeg svar :thumbup:

9246686[/snapback]

Jeg har også vært veldig fornøyd med Komplett gjennom lang tid, men det betyr ikke at jeg har blitt så lojal at jeg er villig til å vente vinter og vår på at de skal få pakket en ordre. Spesielt ikke når de unnlater å nevne leveringsproblemene både på nettsiden og i ordrebekreftelsen.

Lenke til kommentar
Jeg har også vært veldig fornøyd med Komplett gjennom lang tid, men det betyr ikke at jeg har blitt så lojal at jeg er villig til å vente vinter og vår på at de skal få pakket en ordre. Spesielt ikke når de unnlater å nevne leveringsproblemene både på nettsiden og i ordrebekreftelsen.

9247574[/snapback]

Ja, skjønner det. Begynner å bli frustrert selv. Jeg bestilte noen varer søndag og de står fortsatt som åpen :(

Lenke til kommentar

Så sänd ett RisOgRos email till dem om att de burde på forsidan på webben skriva att de bygger om lagret eller vad de nu gør, därav forsinkelser eller noe sådant. Men hela norge står ju still under ferien eller är erstatta med "sommarvikarer" så komplett är bara EN av mange bedrifter som er treige. Liker komplett jag, och uansett hur "fort" leveret pakken blir så är det en evighet när man ska bygge nytt.

Lenke til kommentar

Sendte mail til komplett og spurte hvorfor de ikke har skrevet på forsiden at leveringene tar lang tid. Da fikk jeg dette svaret:

 

Hei,

 

Vi har spurt ledelsen om dette i lang tid nå, men de ønsker ikke å skrive dette på forsiden.

 

mvh

Komplett

Endret av Mevon
Lenke til kommentar

Hehe kult Mevon att du fick svar. Menar att som kund personligen hade likt o se det på forsidan siden jag är nøjd med komplett från førr. Skapar bara irritation. Det handlar väl om att ordlägga sig riktigt så folk førstår. När komplett växte och inte sänte ut ting gick folk o bestilte andra steder, lärer de inte? Men kanske man må late som man har full kontroll idag, även om man ikke har det?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...