Gå til innhold

Komplett . no - Seine leveringstider!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Merkelige greier.  Har nå bestillt 3-4 pakker fra komplett.no de siste ukene, og varene har vært levert i løpet av samme dag, eller dagen etter. Så jeg kan ikke si meg annet en storfornøyd iallefall :)

9204946[/snapback]

 

Mine pakker ble også sendt dagen etter, er det flere lagere med forskjellige deler på?

Lenke til kommentar

Det er overhodet ingen unnskyldning at det er sommer,,eller at de har mye å gjøre..lei inn folk...har en kompis som bestilte en nesten komplett pc der,,og da den fortsatt stod ÅPEN etter 2 dager,,sendte han en mail med forespørsel om hva som skjedde med ordren..fikk da en veldig uforskammet svar tilbake..om at han ikke kunne forvente at pakka blei sendt sånn med en gang..enden på visa blei at han avbestilte hele pc'n..og det tjener jo komplett.no mye penger på...eller??

Lenke til kommentar

At Komplett bygger om, skifter ut systemer og yadayada, er vel strengt tatt ikke en unnskyldning, men en forklaring. Syns det har vært ofte de siste årene at Komplett har bygget om, byttet system eller lignende.

 

Det Komplett BURDE ha gjort var å fortelle om nettopp dette på sine hjemmesider: "OBS! Pga ombygging på lager vil behandling av ordre kunne ta noen dager ekstra i en periode".

 

Da ville de selvsagt mistet mange kunder med en gang, så de satser heller på å få tilgivelse i stedet for tillatelse :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

i mitt tilfelle, i fjor, tok det nesten en mnd med venting og masing da jeg bestilte pc hos komplett. det endte selvfølgelig med at jeg gikk lei og avbestilte, bestilte hos netshop en tirsdag, og henta pc på posten påfølgende lørdag .en gang tidligere tok en retursak nesten like lang tid . Mener ikke å fyre oppunder ytterligere her nå, men komplett har ihvertfall hørt det siste fra meg, uansett tekniske vansker, underbemanning eller ferie.

 

og: nei, jeg jobber ikke hos netshop :!:

Endret av Slettet+212343
Lenke til kommentar

For meg er det kun PSData som er et alternativ til komplett. Og på større ordre er skal det rimelig mye til for at jeg går for noen andre enn Komplett. Dette fordi er suverent best i mine øyne på service. At jeg må vente en dag eller to spiller ingen rolle. Bedre å vente litt på å få varen for så å være sikker på at all service og eventuell retur er i gode hender. Og der har jeg kun gode erfaringer med komplett, så for min del, hvorfor gå til noen andre.

Lenke til kommentar
Bestillte noen varer fra komplett for 01.08. Ordren er fremdelse ÅPEN, 4 dager senere. Snakker om elendig service fra en butikk som faktisk var noe å skryte av en gang i tiden. Nå virker det som den er drevet fra et gutterom. :nei:  Andre som opplever EKSTREM treg leveranse fra komplett ?

9204636[/snapback]

 

Det er fremdeles ferietid for folk. Webshopen trenger virkelig ikke å være "elendig" kun fordi du ikke får varene dine på døren sekundet etter bestilling.

Lenke til kommentar

har en samma greie med Microplex.no

 

Bestilte noe derfra torsdag som var.

fikk bekreftelse på mail, men har ikke sett snurten av ordrenr eller kollinr på microplex.no

 

skal det ta så lang tid for å få en ordre klar til pakking ?

 

eller erre fordi jeg betalte med Visa/mastercard at dem ikke oppgir ordrestatus på microplex?

eller kollinr

Lenke til kommentar
For det første så er det mange tråder her på Forumet angående dette tema, for det andre så er de (komplett) litt unnskyldt pga ombygging, havari av transportbånd og ferieavvikling.

 

Synes ikke det er så mye å hyle over, alt ordner seg etter hvert.

9204676[/snapback]

 

Greit nok at trådstarter hisser seg litt vel mye opp, men det er definitivt et irratasjonsmoment, jeg har flere ganger i det siste året eller to opplevd at de et litt trege med å sende ut ting, så for meg virker det som et vedvarende problem, mer enn et engangstilfelle. Det er isåfall noe de bør gjøre noe med, ellers risikerer de å miste kunder.

 

AtW

Lenke til kommentar

Problemet er vel at det skal godt gjøres å bli kvitt en backlog kjapt. Husk hvis de først opparbeider seg en backlog så er det ikke slik at de slutter å ta imot ordre. Så lenge de har gode tilbud, og folk handler der vil det alltid komme nye ordre tillegg til de som allerede er i kø. For meg ser det ut at ordre på 1 eller 2 varer blir behandlet raskere enn samle bestillinger..

Lenke til kommentar

Bestilte LCD-TV hos en webshop for noen uker siden. Da ordren ikke var ekspedert etter 3 dager bestilte jeg fra en annen plass og fikk TV kjapt levert.

At det var Komplett som jeg endte opp med å få Tv fra er jo litt LOL i forhold til tråden her.

Det finnes saker som passer å lufte i et forum. Denne tråden er like givende som å pisse mot vinden...

Lenke til kommentar
Det er overhodet ingen unnskyldning at det er sommer,,eller at de har mye å gjøre..lei inn folk...har en kompis som bestilte en nesten komplett pc der,,og da den fortsatt stod ÅPEN etter 2 dager,,sendte han en mail med forespørsel om hva som skjedde med ordren..fikk da en veldig uforskammet svar tilbake..om at han ikke kunne forvente at pakka blei sendt sånn med en gang..enden på visa blei at han avbestilte hele pc'n..og det tjener jo komplett.no mye penger på...eller??

9204989[/snapback]

 

Det er ikke bare å leie inn 1000 polakker for å få pakkene unna, når logistikk systemet på lageret ikke er beregnet for så store mengder varer som skal ut.

Er kanskje en grunn til at de bygger om lageret?

Lenke til kommentar

Vell ,gutter og jenter..det er noe som heter FERIE. Dvs at man gir arbeiderne fri..det betyr at det blir litt lengre ventetid på å få utført jobbene.

 

Og nei,det er ikke bare å leie inn folk om sommeren..mange bortskjemte drittunger som ikke vil jobbe om sommeren,samt at det tar litt tid å lære opp folk slik at jobben blir utført raskt og feilfritt. Når dere engang begynner å jobbe vil dere skjønne det.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med de fleste her, er ikke rart det tar lengre tid før en får bestillingen når de som noen sier bygger om sine lokaler, skifter ut CRM systemet sistt. Dette er ikke noe som tar 1 dag.

 

Samt at når "felles"ferien er begynt, så er det jo heller ikke rart at det tar noen dager ekstra.

 

Hva om at du ringer Komplett.no istede for og lage et stort opprør av saken, og spør med en fin tone hvorfor de har brukt såpass lang tid? De er mennesker også, så jeg tror du vil få et mer nøyaktig svar ifra dem, enn ifra oss her.

 

Har ikke noe negativt og si om servicen til Komplett, jeg syntes de har svært god service, og er ganske behjelpelig med saker etc.

Lenke til kommentar
Vell ,gutter og jenter..det er noe som heter FERIE. Dvs at man gir arbeiderne fri..det betyr at det blir litt lengre ventetid på å få utført jobbene.

 

Og nei,det er ikke bare å leie inn folk om sommeren..mange bortskjemte drittunger som ikke vil jobbe om sommeren,samt at det tar litt tid å lære opp folk slik at jobben blir utført raskt og feilfritt. Når dere engang begynner å jobbe vil dere skjønne det.

9205399[/snapback]

 

Vel, jobber selv, og ja, folk har ferie, men det betyr at det blir mer å gjøre på andre. Evt leier man inn folk. Og jo, det er bare å leie inn folk ;)

 

Det absolutt MINSTE man kan gjøre, er å fortelle sine kunder dette. "Pga ferie er det noen dagers ekstra leveringstid". Verre hadde det ikke vært.

 

Dette med webshopper begynner å bli som ATI vs Nvidia. AMD vs Intel. PS3 vs 360.

Det er ingen vits å forsvare webshopper.

 

Komplett var bra før de ble for store, det er ihvertfall min personlige mening. Handler ganske mye, og får bedre service, leveringstider og priser hos alternative webshopper.

Lenke til kommentar
Problemet er vel at det skal godt gjøres å bli kvitt en backlog kjapt. Husk hvis de først opparbeider seg en backlog så er det ikke slik at de slutter å ta imot ordre. Så lenge de har gode tilbud, og folk handler der vil det alltid komme nye ordre tillegg til de som allerede er i kø. For meg ser det ut at ordre på 1 eller 2 varer blir behandlet raskere enn samle bestillinger..

9205350[/snapback]

Derfor er det eneste riktige de kan gjøre er å sette opp prisene litt i et par dager :p

Lenke til kommentar

Nei, det er det jeg mener hvorfor skal du da gå for Komplett, men nå e rjo Komplett en av norges største webshopper, og gå for andre som er mindre er jo absolutt en god mulighet, har selv gjort det med gode resultater, og det er ikke siste gangen jeg kjøper fra noen andre enn Komplett, ikke for di at jeg misliker Komplett for det gjør jeg ikke. Men jeg syntes det er greit å støtte opp om mindre webshoper også for det er mange av de som leverer fantastisk service :)

 

Det jeg hengte meg opp i var "noen som gidder" for jeg tror faktisk at Komplett gidder, men TTT (ting tar tid) å hente seg inn igjen, det er det som var mitt poeng :)  :thumbup:

 

Men jeg skjønner veldig godt poenget ditt  :yes:

 

Frankie

9204826[/snapback]

 

Tror egentlig vi i utgangspunktet er enige :)

"Noen som gidder" var kanskje litt hardt å ta i, men poenget mitt var vel at man burde henvende seg til noen som har normale leveringstider enda det er sommer. Som har gjort noe med at folk er på ferie, f.eks leid inn ekstra folk. Webshopper som gidder å gjøre noe med ferieproblemet etc

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...