Gå til innhold

Endring av AVATAR størrelse ol.

Anbefalte innlegg

Satt og las gjennom at vi ikke får linke avatarer fra eksterne linker lengre.

Og da kom jeg på en liten idé.

Se for dere dette scenarioet:

Jeg prøver å laste opp stortbilde1024x800.jpg

Får så beskjed om at dette bildet er for stort.

Det som hadde vært kjekt her, var om feks forumet "ordna" dette bildet til 80x80 og 6kb.

Vet ikke om dette ville være en veldig omfattende operasjon, siden jeg har liten peiling på koding.

Ellers, leggetid for meg :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igrunnen en god ide Tomat-Ulf. Nå vet jeg ikke hva som er den beste tjenesten for automatisk resize av bilder, men det kan sikkert diskuteres. Men forlsaget er godt, og jeg tror brukere hadde sett på det som et positivt tiltak for å gjøre det lettere for dem med tanke på avatarer.

Man kan jo eventuelt også linke til avatar-tråden. Der finner man jo avatarer til fritt bruk samt får man hjelp til å resize/crope bilder til avatarstørrelse der også.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

De trådene er forøvrig her:

Avatartråden v2! Vil du bytte/få ny avatar? Post her - I denne tråden kan du spørre om hjelp til å resize bildet du ønsker som avatar. Til og med få noen til å lage en helt annen avatar eller komme med andre forslag. Tilbakemeldinger på avatarer kan og foregå her. I første innlegget er det dessuten lenket til løsninger på nettbaserte resizetjenester.

Her finner du gratisavatarer! - Her er det gratisavatarer i mange varianter. At det en gratisavatar innebærer at det er fritt frem å bruke dem. Avatarene er resizet på forhånd, det er bare å lagre bildene der på maskinen for deretter laste opp.

Håper du får på plass en avatar Instict! Gode avatarer er alltid med på å lyse opp en tråd.

Edit: Ah, ser nå du ikke gir uttrykk for at det gjelder deg personlig, men gikk utifra det på bakgrunn av at du ikke hadde noen avatar. Mitt forslag er at det blir opplyst hvordan en kan resize avataren i avataropplastningen. Evt. lenket til min avatartråd.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
De trådene er forøvrig her:

Avatartråden v2! Vil du bytte/få ny avatar? Post her - I denne tråden kan du spørre om hjelp til å resize bildet du ønsker som avatar. Til og med få noen til å lage en helt annen avatar eller komme med andre forslag. Tilbakemeldinger på avatarer kan og foregå her. I første innlegget er det dessuten lenket til løsninger på nettbaserte resizetjenester.

9352223[/snapback]

En annen signifikant fordel med å poste i den tråden er at det er mennesker som ordner avataren din, og da som oftest med god kompetanse på hva de driver med.

Sånne sider som resizer automatisk vil ofte kanskje ikke ta hensyn til høyde:bredde-formatet i bildet, eller f.eks kunne lage gjennomsiktige bakgrunner på avatarer, eller skalere bilder med ordentlig anti-alising så avatarene ikke ser så hakkete ut, etc.

Og ellers kan man få tips og råd om avataren, f.eks om det er for mye detaljer i et bilde for at dette kan brukes til en avatar (med tydelig motiv).

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...