Gå til innhold

Strøm Fastprisavtale 2007-

Theo343

Anbefalte innlegg

Selv om vi har regnet ned i sommer så vil alltid magasinene tømmes fordi man selger strømmen til utlandet.

Det sies at man nå bør se på fastprisavtaler for 1-3 år, er det noen som har oversikt over hvilke som har gode avtaler på dette?

Jeg bruker konkuransetilsynets sider for de andre prisene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har spotpris (variabel), og det sies vel at det er det mest lønnsomme over tid. Man kan være heldig å binde på ett gunstig tidspunkt, men historisk sett skal dette mye til. Man slipper de høye toppene, men man får heller ikke med seg bunnene. Jeg holder meg til spot videre. Nå ligger den på 4,45 øre/kWh, noe som selvsagt er en meget behagelig pris. Var en liten stund helt nede i ca 2,5 øre/kWh. Dette går selvsagt opp til høsten, men man må se på snittet gjennom året.

Lenke til kommentar

Jeg holdt på å hive meg på tidligere i sommer, da solgte de fastpris til 3,33. Ville vente til den gikk under 3,-, men jeg har gått glipp av at at den datt under 3,-.

Selv bruker jeg spotpris og har gjort det og byttet mellom et par leverandører siste 3 år.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har hatt spotpris i flere år nå, og samlet har jeg tjent noen tusenlapper på det. Har av og til betalt noen hundrelapper mer enn med standard variabel pris, men det har virkelig gått i min favør når regnskapet er gjort opp. Anbefales, om du kan tåle eventuelle pristopper.

Det er fordelaktig om man har andre oppvarmingsmetoder enn strøm om man går på en spotprisavtale, slik blir man ikke like hardt rammet om det skulle bli et prissjokk. Selv har jeg luft/luft varmepumpe med uttak i to etasjer samt vedfyring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...