Theo343 Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Selv om vi har regnet ned i sommer så vil alltid magasinene tømmes fordi man selger strømmen til utlandet. Det sies at man nå bør se på fastprisavtaler for 1-3 år, er det noen som har oversikt over hvilke som har gode avtaler på dette? Jeg bruker konkuransetilsynets sider for de andre prisene. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 I fjor på denne tiden var det også mange som anbefalte fastprisavtaler. Jeg hoppet på en ett-års avtale, og har regelrett blitt flådd. Skal over på standard variabel pris så fort avtalen min går ut. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Jeg har spotpris (variabel), og det sies vel at det er det mest lønnsomme over tid. Man kan være heldig å binde på ett gunstig tidspunkt, men historisk sett skal dette mye til. Man slipper de høye toppene, men man får heller ikke med seg bunnene. Jeg holder meg til spot videre. Nå ligger den på 4,45 øre/kWh, noe som selvsagt er en meget behagelig pris. Var en liten stund helt nede i ca 2,5 øre/kWh. Dette går selvsagt opp til høsten, men man må se på snittet gjennom året. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Jeg holdt på å hive meg på tidligere i sommer, da solgte de fastpris til 3,33. Ville vente til den gikk under 3,-, men jeg har gått glipp av at at den datt under 3,-. Selv bruker jeg spotpris og har gjort det og byttet mellom et par leverandører siste 3 år. Endret 5. august 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Har hatt spotpris i flere år nå, og samlet har jeg tjent noen tusenlapper på det. Har av og til betalt noen hundrelapper mer enn med standard variabel pris, men det har virkelig gått i min favør når regnskapet er gjort opp. Anbefales, om du kan tåle eventuelle pristopper. Det er fordelaktig om man har andre oppvarmingsmetoder enn strøm om man går på en spotprisavtale, slik blir man ikke like hardt rammet om det skulle bli et prissjokk. Selv har jeg luft/luft varmepumpe med uttak i to etasjer samt vedfyring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå