Gå til innhold

Cube case med vannkjøling og fasekjøling.

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg nå også kunne hive ut en arbeidslogg.

Planen er da å prøve å presse inn en fasekjøler og vannkjøling i et lian li cube case kabinett. Fasekjøleren skal kjøle ned prossesoren og vannkjølingen vet jeg ikke enda får se når den tid kommer.

Innholdet i cuben skal da være:

Hovedkort: P5K Premium Black Pearl

Cpu: E6600 så Q6600 når G0 stepping kommer.

Skjermkort: 8800 GTX

Ram: OCZ PC8500 2 GIB muligens jeg river i 2 nye gib

harddisk: 250 Gb

Psu: Corsair 620 W

Dvd: Nec dvd brenner

Vannkjøling som er: Tank, pumpe, radiator 1x120 pluss vifte som skal brukes. Også en cpu blokk som skal testes. Alt dette fikk jeg av Skrue :) Takk til han. Skal muligens kjøpe meg en 2x120 radiator bare får å bruke plassen i toppen av kabinettet.

Fasekjøleren skal kjøle Cpu'n

Det kommer til å bli en god del vifter, kjøle ribber, viftestyringer og annet dill dal. Bare får å bruke opp det jeg har liggende, å se om jeg klarer å utnytte plassen i cuben og utføre et bra arbeid. Kan si det med en gang, det rommet som inneholder hardwaren blir vell kansje tomt siden jeg bare har en harddisk, og ikke får utnyttet racken.

Trenger noen kreative ideer siden casemodding er aktuelt, men er vell ikke den mest kreative personen i verden. Skal kappe side døren å sette i plexi ( standard ) men jeg trenger noen kreative mennesker til å tegne et fint mønster som jeg kan ha i døren. Vill ikke bare ha en stort vindu, skal være avansert mønster som blir noe utenom det vanlige. Gravering er også en mulighet.

Vis noen har noen goder ideer så kom med dem.

Vet ikke helt om jeg gidder å lakkere kabinettet invendig ser ikke helt store vitsen, men viss folket flest mener jeg burde det, så skal jeg heller vurdere det.

Blir vell en god del bygging og tillpassing, siden jeg muligens må lage en hylle til fasekjøleren slik jeg kan ha den på den, å ha psu'n under. Siden kjøleren veier mellom 15-20 kg kan det bl litt mye får det stakkers hovedkort brettet. Så må muligens lage noen stolper som kan støtte hyllen vis jeg ender opp med å lage det. Så skal tanken, pumpen også få plass, og radiatoren blir trolig på utsiden av den øverste ledige vifte plassen ( 120x120 ).

Planen er da å få unnagjort dette på under 24 timer bare får å se om jeg klare å holde et tidskjema. å det forhindre jo da at jeg ikke blir gidda laus, og gjør noe en dag å noe en annen dag. 24 timer kan virke ganske mye, men det blir mye som tar tid.

Jeg kommer til å sette igang data ukjent. Pga Økonom er bortreist å har ikke sendt meg kjøleren enda så jeg venter til jeg får den.

Legger ut tråden ut tidlig pga trenger ideer til casmodding.

Kommentartråd finner du Her

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...