Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Debugging Details:

------------------

 

 

DRVPOWERSTATE_SUBCODE: 3

 

IRP_ADDRESS: 85eb4610

 

DEVICE_OBJECT: 86833030

 

DRIVER_OBJECT: 868454e8

 

IMAGE_NAME: NETw4v32.sys

 

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 467a663d

 

MODULE_NAME: NETw4v32

 

FAULTING_MODULE: 8f3d8000 NETw4v32

 

CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1

 

DEFAULT_BUCKET_ID: VISTA_DRIVER_FAULT

 

BUGCHECK_STR: 0x9F

 

PROCESS_NAME: Idle

 

CURRENT_IRQL: 2

 

LAST_CONTROL_TRANSFER: from 81c4b130 to 81cd8781

 

STACK_TEXT:

81cf1b54 81c4b130 0000009f 00000003 84b355a8 nt!KeBugCheckEx+0x1e

81cf1bb0 81c4f17e 81cf1cbc 81cf1c88 00000001 nt!PopCheckIrpWatchdog+0x165

81cf1bf0 81ca9ad1 81d0a020 00000000 0a467578 nt!PopCheckForIdleness+0x33f

81cf1ce8 81ca9421 00000000 00000000 0013a83c nt!KiTimerExpiration+0x498

81cf1d50 81c9144e 00000000 0000000e 00000000 nt!KiRetireDpcList+0xba

81cf1d54 00000000 0000000e 00000000 00000000 nt!KiIdleLoop+0x46

 

 

STACK_COMMAND: kb

 

FOLLOWUP_NAME: MachineOwner

 

FAILURE_BUCKET_ID: 0x9F_IMAGE_NETw4v32.sys

 

BUCKET_ID: 0x9F_IMAGE_NETw4v32.sys

 

Followup: MachineOwner

---------

 

0: kd> !analyze -V

 

Unknown option '-V'

*******************************************************************************

* *

* Bugcheck Analysis *

* *

*******************************************************************************

 

Use !analyze -v to get detailed debugging information.

 

BugCheck 9F, {3, 84b355a8, 86833030, 85eb4610}

 

Probably caused by : NETw4v32.sys

 

 

 

 

Her ser også at det er en driver som fucker opp systemet mitt, er også en annen ITECIR.sys som fucker det opp. Nå er jeg totalt møkkalei. Nå er jeg veldig skuffet over HP uten svar, etter min første mail den 3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AHA!!

 

I helgen hadde store problemer med ustabilitet på en maskin. Trodde det var Vista som var problemet og prøvde å innstalere XP. fikk det til etter mye om og men. Men fremdeles ganske ustabilt og en del programmer virket ikke.

 

Så i nøden henvente jeg meg til forumet og fikk hjelp. Det ble foreslått å teste minne med memtest, og der lå problemet. Den ene minne brikken var defekt.

 

Og nå til poenegt: Min HDX har vært ganske ustabil fra dag 1, mange prosser i Vista stopper å virke med gjevne mellomrom. Har trodd dette var et problem med Vista, men etter aha opplevelsen i helga, tenkte jeg at det skadet ikke å teste. Joda den ene minnebrikken er defekt også på HDX'en. Så da så :hmm:

 

Nå er maskinen over 1 år, men minnebrikker skal vel holde lengere. Antar derfor at det er reklamasjons rett. Ikke sant TEE???

 

Lekse lært. Ved ustabilitet, sjekk minnet først, også på nye maskiner. Ville ha spart meg for masse feilaktig frustrasjon over Vista.

Endret av brg
Lenke til kommentar

Faren min skal ha en ny bærbar pc og dem har en demo versjon av HDX på Elkjøp, men er litt bekymret etter å ha lest denne tråden her slik.

 

Ser også ut som hele HDX serien er på vei ut! Finner den ingen andre plasser på lager...hva er alternativet fra HP?

 

Veldig skeptisk til å anbefale kjøp av denne maskinen til faren min når jeg leser alle problemene dere har.....

Lenke til kommentar
HDX premium er vel den som skal overta om ikke jeg tar feil.

 

Ok, kan ikke huske å ha sett denne i salg noen plass...verken butikk eller på nettet?

 

EDIT: Eller det har jeg jo...men det er et mye mindre skjermkort i denne..det er vel ikke noe særlig til spill osv..mindre skjerm også :(

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Det er 18'' på den og skjermkortet er jeg ikke sikker på. Du kan se på Hp sine hjemmesider.

 

Er et nvidia 9600 kort i dem maskinene, det er vel litt i det tynneste laget for nyere spill osv. Rart dem har puttet i et "svakt" skjermkort når resten av maskinen er ok.

Lenke til kommentar
Defekt RAM dekkes jo uten tvil av reklamasjonsrett.

 

Bare synd at HP ikke svarer på henvendelse. Sendte mail på tirsdag morgen og fikk autosvar om at jeg ville bli kontaktet innen 1 døgn. Har fremdeles ikke hørt noe :thumbdown:

Lenke til kommentar

Folka på e-post sliter litt om dagen ;)

 

@brg: Det raskeste for å reklamere vil være å kontakte butikken. De sender reklamasjonen til sin egen support og får svar innen en dag eller så. Rutinene for reklamasjonshåndtering fra forhandlere er fullstendig lagt om, og svartiden har blitt kuttet drastisk fra HPs side.

 

@Raste: Jeg tror du vil få raskere svar ved å ringe inn :)

Lenke til kommentar

Oppdatering!

 

 

Alt funker supert med Windows 7, alt av drivere ble installert under installasjonen av Windows 7. Touchknappene og fjernkontrollen funker, har enda ikke fått BSOD som ble foresaket av fjernkontrollen (driveren).

 

Kan anbefale de fleste å installere Windows 7 om du liker clean OS uten masse dritt av programvarer osv.

Endret av Raste
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...