Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden

convak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det som oftest går galt med disse maskinene? Er det Dead On Arrival, eller fusker de etterhvert?

Det har vel vært litt begge deler, men oftest selvfølgelig at de fusker etter hvert. Når det gjelder Ubuntu har jeg ærlig talt ikke mye grunnlag for å uttale meg, men jeg lurer bare på hvorfor noen vil ha det på en stor gaminglaptop. Er også rimelig usikker på hvor kompatibelt det er med f. eks. fingerscanner og webcamera.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har da fått mitt første problem med min HDX pc

Står at det er noe feil med Harddrive 1 eller noe sånt

Så jeg vil gjerne reinstallere hele pcen, men har ikke fått noe cder til dette og lurer da på hvordan jeg skal få dette til

Noen som vet noe?

Endret av Toppris
Lenke til kommentar

Har fått reinstallert pcen min nå, og lastet ned alle vista oppdateringer til pcen.

Men når jeg tar sånn PC søk funksjon når pcen holder på å starte får jeg denne feil meldingen litt ut i søket

Startup check feiled status = failed - replace hard drive 1

Warranty ID og masse tall og nr

Dette fikk jeg også før jeg reinstallerte pcen for da kunne den ikke brukes til noe, men virker det som det går

Men hva er så denne feil meldingen og hvordan kan jeg få fikset problemet ?

Lenke til kommentar
Oppdatert feilrate:

TV-tuner som ikke følger Norske krav (alle maskiner)

DVD-spiller - 1 stk død

Skjerm - 1 stk (uvisst om det er skjerm eller skjermkort)

Musepeker- musepeker som lever sitt eget liv og hopper rundt når en trykker enter eller mellomrom.

Lyd - 2 stk med lydproblem-

Strøm - 1 med strømadapter som varte kunn timer

touchknappene - på de fleste maskinene i denne serien.

HP recovery problem , bekreftet av flere levrandører.

Problemer med å lagre innstillinger i strømspareprogrammene.

Takler ikke ekstern skjerm,dette kan res i at maskinen må inn til rep.

Elendig fjærnkontroll,flere mister kontakten med maskinen om de beveger seg mer enn 30 cm fra denne,slikt kan vel neppe kalles fjernkontroll.

problem med LightScribe; masse striper i grafikken.

Hva blir det neste :hmm:

Har nå hatt min HDX siden september i fjor. Så langt har jeg hatt problemer med:

-Skjermdriver crasher når jeg benytter ekstern skjerm.

-Hurtigknappene slutter å virke. Å ta ut batteri fikser dette. Tidvis må denne operasjonen gjøres flere ganger. Noen ganger virker selv ikke dette, men etter noen runder med å slå maskin av/på i tillegg til batteri ut/inn er de tilbake i drift.

- Den intergrerte mikrofonen har sluttet å virke. Må benytte headset med mic for å snakke på Skype / Vent..

- Den blir veldig varm.

Den siste tiden er den blitt så varm at den slår seg av.

Så nå må jeg manne meg opp og ta kontakt med HP-support / Infocare.

Takk for alle inleggene dine, og info'en du har gitt i denne tråden, Snekker'n.

Har hatt mye nytte av å lese de, og nå er jeg "forberedt" på min reklamasjon.

"Cover me. I'm going in! "

Endret av bec
Lenke til kommentar
Har fått reinstallert pcen min nå, og lastet ned alle vista oppdateringer til pcen.

Men når jeg tar sånn PC søk funksjon når pcen holder på å starte får jeg denne feil meldingen litt ut i søket

Startup check feiled status = failed - replace hard drive 1

Warranty ID og masse tall og nr

Dette fikk jeg også før jeg reinstallerte pcen for da kunne den ikke brukes til noe, men virker det som det går

Men hva er så denne feil meldingen og hvordan kan jeg få fikset problemet ?

Du bør kontakte de du kjøpte maskinen av. De vil igjen si at du må kontakte Infocare. Så kontakter du Infocare og da vil de si at du må kontakte butikken du kjøpte den i.

Da sier du det som det er at du akkurat har kjøpt maskinen og at den ene harddisken sliter.

Så ringer du Infocare og sier du må få den fikset på garantien. Da svarer de at du må sende den inn til dem for rep.

Bor du i oslo området kan det lønne seg å stikke til Infocare og levere den over disken de har der(Alnabru).

Da får du den raskere levert tilbake.

Dette skal ikke koste deg noe siden det er garanti rep.

Hvis det er disken som er gått, og du har installert Vista på Engelsk, bør du presisere det til Infocare, for de preinstallerer Vista igjen for deg på den nye disken. Og det med den norske versjonen.

Good luck

TT

Endret av Timetraveler
Lenke til kommentar

Har hatt HDX 9050 i over eit år no og den har heile tida fungert bra, men no er eg rimeleg sikker på at det er noko som ikkje stemmer. Det er ytelsen på Source-spel eg merkar det på. Har spelt igjennom Half - Life 2 før utan problem, men no ser det ut til at noko har endra på seg sidan eg opplever ein latterleg dårleg ytelse. Eg har installert ein modifisert catalyst som ellers fungerer heilt fint, og er lite gira på å gå tilbake til den utdaterte driveren på hp sine sider. Nokon som har erfaringar, tips, løysingar på problemet?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan jo oppdatere hvordan det går med min maskin. Begynt å få frustrerende BSOD igjen, og nå er jeg veldig skuffet. Sendte mail til HP, 3 januar i år. Fikk da ingen svar, så jeg sendte en ny en den 10. januar, og har enda ikke fått svar.

Er veldig frustrert nå med en maskin som ikke fungerer optimalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...