Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får du ikke oppdatert din? Tror jeg får igjen min på Fredag hvis Infocare snakker sant, er drittlei alt som heter Infocare for og si det mildt :p

 

Gleder meg til og oppdatere SP1 :D

 

Foreløbig er ikke SP1 synlig.

 

Helt enig med deg, unødvendig venting er noe dritt. Vet i allefall en ting, jeg skal adri mere ha HP produkt som privat person. Som bedrifts levrandør er de helt suveren, men ubrukelig som leverandør til privat personer.

Lenke til kommentar

Raste: Du klager på bumping? Du hadde 4 poster på rad et sted her, dette er et forum ingen chat. Jeg mener også du sa at hele Pavilion serien var dårlig...hva vet du om det? Pavilion har blitt solgt i mange år og har helt fra nesten feilfrie maskiner til de som har mere feil enn normalt. På de som har mere feil enn normalt er garantien utvidet på de aktuelle feilene til 2 år og kundene som er registrert hos HP har fått mail om dette 2 ganger. HDX er ikke en av de med flere feil enn normalt selv om det skulle virke sånn ettersom alle på forumet som har feil med en slik maskin har postet i denne tråden og enkelte står for typ 500+ poster alene.

 

For de som klager på at ikke supporten oppgir etternavn så tenk deg følgende scenario: Reklamasjon/garanti reperajon avvist p.g.a. at kunden har påført skaden selv, kunden har gitt 15k for pcen for en uke siden og må nå ut med 7000kr fordi han har sølt utblandet Vodka i den. Så har kunden fått for og etternavn på agenten han har snakket med. Alt er selvsagt agentens feil... Neste helg så dukker da denne fyren opp rusa/full rasende med balltre på døra til denne agenten fordi han hadde funnet ut adressen hans...etter at agenten kun fulgte de regler og prosedyrer som du skulle...lite aktuelt..

 

 

Hr.Hildershavn har ventet 6mnd på tastatur.

Jeg vet ikke hva forhistorien til dette er, men som sagt tidligere HP sender ikke ut testatur for at en kunde skal montere selv og det er det en grunn for. Så om du har ventet 6mnd på dette får du skylde deg selv og ikke komme her å slenge dritt om HP når du ikke selv vil følge HPs prosedyrer. Som sagt tidligere det er ingen manko på disse tastaturene og om et firma som bl.a selger HP deler er innkompetente er det selvsagt HPs feil. :hmm: Tror kanskje det er en idè at du bruker et annet navn om du ringer inn med ødelagt HK etter at du har byttet tastatur. :p

 

Når det gjelder diskusjonen om Infocare så trengs det ingen original embalasje eller kvittering. At noen hos HP support har sagt til Snekkeren at han trenger sende med kvittering tror jeg mere er et argument han ønsker å bruke sammen med denne returseddelen han har fått fra Infocare. Jeg veldig i tvil om at dette er den fulle sannheten ettersom jeg sitter midt blandt disse agentene som tar imot samtalene og har aldri hørt noen av dem si noe lignende. Kall meg senior agent eller hva du vil, men jeg har jobbet der lengst av de norske og de fleste har fått høre fra meg hva de skal si til kundene om Infocare. Jeg sier de skal ikke sende med noe utenom pcen, ikke strømforsyning, ikke cd'er, ikke papirer bare pcen, ganske nøyaktig sånn sier jeg det. Ettersom vi bestiller ganske mange servicer går det vi sier til kunden om service helt automatisk. Så om en agent hadde sagt at noen måtte sende med kvittering hver gang hadde jeg hørt det. Så kan noen lage et poeng av at jeg sier vi bestiller ganske mange servicer..Det kommer av at det oftest er grunnen til at kundene ringer inn og at HP er verdens største pc produsent.

 

Jeg syntes også dette har utviklet seg til en tråd med hets mot HP. Det er mye uvitenhet og sakløshet og enkelte som føler at de må nevne at de har måtte bytte maskin 50 ganger pr gang de har byttet før de er fornøyd. Sitater av type Jeg syntes alle HPs Pavilion er dårlige eller lignende da enkelte maskiner nesten ikke har feil kan jeg bare ikke ta seriøst, men for uvitende kan det skremme dem bort fra å kjøpe en HP.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at hele pavillion serien er dårlig, jeg har kun hatt HDX 9130 fra HP. Hvis du leser i det hele tatt har jeg ikke klagd på HP i det siste, men Infocare. Infocare er verkstedet som opererer med de fleste pc merkene.

Jeg sier min mening om saken. Når det har nesten gått 1 mnd av reparasjonstiden, og du har fått 6 leveringsdatoer må du jo skjønne at det er dritt.

 

Jeg snakket også med Infocare direkte person til person, og dem sier at man skal ha orignalemballasje som er pakket med pcen hvis man sender den med posten. Selv gjorde jeg ikke det, og er veldig glad for det.

 

Selfølgelig må det jo være feil med en del HDX når Snekker'n har hatt 5 stk og jeg har hatt 3. Eller gjør vi det med vilje? Høres ut som du sier at jeg/vi ødelegger de med vilje.

 

 

Jeg er skuffet over Infocare, det er fordi jeg har fått 6 forskjellige eposter at dem har fått en ny leveringsdato. Det må jeg jo absolutt få være.

Lenke til kommentar
Hr.Hildershavn har ventet 6mnd på tastatur.

Jeg vet ikke hva forhistorien til dette er, men som sagt tidligere HP sender ikke ut testatur for at en kunde skal montere selv og det er det en grunn for. Så om du har ventet 6mnd på dette får du skylde deg selv og ikke komme her å slenge dritt om HP når du ikke selv vil følge HPs prosedyrer. Som sagt tidligere det er ingen manko på disse tastaturene og om et firma som bl.a selger HP deler er innkompetente er det selvsagt HPs feil. :hmm: Tror kanskje det er en idè at du bruker et annet navn om du ringer inn med ødelagt HK etter at du har byttet tastatur.

 

Dette har du faktisk ingen grunnlag til å uttale deg på. For i vår dialog med HP & andre involverte firmaer, er det allerede avklart hvem som står ansvarlig for dette byttet ... noe du er totalt uvitende om.

Lenke til kommentar
... På de som har mere feil enn normalt er garantien utvidet på de aktuelle feilene til 2 år og kundene som er registrert hos HP har fått mail om dette 2 ganger. ...

 

Kan du si noe om hva som definerer overnormalt omfang/antall av feil på en modellserie?

 

HDX er ikke en av de med flere feil enn normalt selv om det skulle virke sånn ettersom alle på forumet som har feil med en slik maskin har postet i denne tråden og enkelte står for typ 500+ poster alene.

 

Til orientering: Om jeg hadde skrevet 20 millioner innlegg om at huset mitt brant ned, betyr det ikke nødvendigvis at huset mitt brant ned 20 millioner ganger.

 

For de som klager på at ikke supporten oppgir etternavn så tenk deg følgende scenario: Reklamasjon/garanti reperajon avvist p.g.a. at kunden har påført skaden selv, kunden har gitt 15k for pcen for en uke siden og må nå ut med 7000kr fordi han har sølt utblandet Vodka i den. Så har kunden fått for og etternavn på agenten han har snakket med. Alt er selvsagt agentens feil... Neste helg så dukker da denne fyren opp rusa/full rasende med balltre på døra til denne agenten fordi han hadde funnet ut adressen hans...etter at agenten kun fulgte de regler og prosedyrer som du skulle...lite aktuelt..

 

Alle som ikke har rett på garanti skylder "selvsagt" på dere? Alle som i tillegg er påvirket av alkohol og samtidig skylder på dere, oppsøker dere rasende med balltre i hendene? Har du lagt merke til at Stoltenberg er etternavnet til statsministeren i landet ditt? Han endrer stadig på viktigere ting en garantirettigheten på en datamaskin. Han har også en rimelig kjent adresse og en familie normalt integrert i samfunnet med venner som deg og meg. (Sist jeg sjekket var han og familien i live og fri for balltremerker i ansiktet.) Om det i tilfellet ligger noe i paranoia-scenarioet ditt/deres kan jeg som nokså lite psykologiinteressert allikevel si at det skal noe til å fremheve reaksjonen som du beskriver... Dersom dere ikke tørr (eller ikke oppnår mange nok fornøyde kunder til) å våge å oppgi etternavn, skaff dere koder. Det hadde dessuten passet fint til agent-tittelen du brifer med. (-Hehe, nei dessverre kler 007 deg heller svært dårlig :!: ).

 

Hr.Hildershavn har ventet 6mnd på tastatur.

Jeg vet ikke hva forhistorien til dette er, men som sagt tidligere HP sender ikke ut testatur for at en kunde skal montere selv og det er det en grunn for. Så om du har ventet 6mnd på dette får du skylde deg selv og ikke komme her å slenge dritt om HP når du ikke selv vil følge HPs prosedyrer. Som sagt tidligere det er ingen manko på disse tastaturene og om et firma som bl.a selger HP deler er innkompetente er det selvsagt HPs feil. :hmm: Tror kanskje det er en idè at du bruker et annet navn om du ringer inn med ødelagt HK etter at du har byttet tastatur. :p

 

Ettersom jeg som du ikke kjenner forhistorien til dette vil jeg vente med å si meningen min om Hr.Hildershavns episode. Undrer meg forøvrig over at en HP-sørvisansatt kommenterer en HP-sak han ikke kjenner til og som ikke er hans ansvar. Som HP ansatt eller som meg selv, jeg venter lenge med å si Hr.Hilderhavns slenger dritt.

Du ber Hr.Hilderhavn bruke et annet navn når han ringer HP igjen, men om du vil beholde jobben din tror jeg også du burde gå under et dekknavn om du skulle indentifisere deg. Hadde jeg vært arbeidsgivern din vurderer jeg å sparke deg.

 

Når det gjelder diskusjonen om Infocare så trengs det ingen original embalasje eller kvittering. At noen hos HP support har sagt til Snekkeren at han trenger sende med kvittering tror jeg mere er et argument han ønsker å bruke sammen med denne returseddelen han har fått fra Infocare. Jeg veldig i tvil om at dette er den fulle sannheten ettersom jeg sitter midt blandt disse agentene som tar imot samtalene og har aldri hørt noen av dem si noe lignende. Kall meg senior agent eller hva du vil, men jeg har jobbet der lengst av de norske og de fleste har fått høre fra meg hva de skal si til kundene om Infocare. Jeg sier de skal ikke sende med noe utenom pcen, ikke strømforsyning, ikke cd'er, ikke papirer bare pcen, ganske nøyaktig sånn sier jeg det. Ettersom vi bestiller ganske mange servicer går det vi sier til kunden om service helt automatisk. Så om en agent hadde sagt at noen måtte sende med kvittering hver gang hadde jeg hørt det. Så kan noen lage et poeng av at jeg sier vi bestiller ganske mange servicer..Det kommer av at det oftest er grunnen til at kundene ringer inn og at HP er verdens største pc-produsent.

 

Hvorvidt du er ansatt av verdens største pc-produsent eller verdens minste vaskebedrift og hvorvidt tittelen din er gud :innocent: eller slave, kan jeg bekrefte at InfoCare etterspør både kvittering og strømadapter. Og ettersom du ber meg kalle deg hva jeg vil... joda, du skal få tittelen senior-agent (denne er underlagt HP-support verdt å merke " :new_woot: " )

 

Jeg syntes også dette har utviklet seg til en tråd med hets mot HP. Det er mye uvitenhet og sakløshet og enkelte som føler at de må nevne at de har måtte bytte maskin 50 ganger pr gang de har byttet før de er fornøyd. Sitater av type Jeg syntes alle HPs Pavilion er dårlige eller lignende da enkelte maskiner nesten ikke har feil kan jeg bare ikke ta seriøst, men for uvitende kan det skremme dem bort fra å kjøpe en HP.

 

Skulle du kanskje ønske at vi missfornøyde hadde litt begrenset ytringsfrihet, at vi skulle være fornøyd med alt dere gav oss av produktserier, modeller og support? Vi finner oss i til dels meget umoralsk sørvis og reparasjoner som tar månedsvis, du kunne kanskje plystre og nynne "tra-la-la" i min situasjon, men der er vi forskjellig og jeg benytter muligheten til å si fra om jeg ikke er fornøyd. Den retten unner jeg alle andre også. Det er antakelig en del flere HP HDX-eiere som ikke er representert på dette forumet, og det er garantert noen av de som ikke elsker dere like høyt som du. Det er ikke noe galt med oss som skriver på dette forumet, vi er fullt oppegående mennesker som sier hva vi mener - HP HDX eiere er de fleste av oss.

 

På samme måte som du har evne til å vurdere at "Jeg syntes alle HPs Pavilion er dårlige" ikke er seriøst, har alle mennesker denne evnen, også HP-uvitende. Det er derfor ikke noen evne som

som er unik for HP-sørvisansatte eller senior-agents i samme avdeling.

 

-Har HP blitt for stor?

For å tøye strikken litt, uten å kritisere amerikanere og uten å antyde for mye; feilintegrert amerikansk sørvisprofil (kan i Norge oppfattes som snarprofitt vs sørvis), unødig frykt for legemsbeskadigelse fra kundene, feil hodning ovenfor kundene. En rød tråd ser ut til å følge de av HP-"agentene" som gjennom kundesørvisen yter dårligst sørvis, de har dårlig holdning ovenfor kunden. Jeg skal minne disse på at hovmod som kjent står for fall og at en bedrift er avhengig av kunden, ikke omvendt. Vi merker antydningene til at et pc-produsentmonopol bør unngås.

 

Jeg vet foreløpig at du og enkelte av dine kollegaer har vanskeligheter med dette og derfor ber jeg om unnskyldning for eventuell kritikk du måtte ha tatt personlig etter å ha lest dette innlegget, før du leser videre. Jeg minner også om at ikke veldig mange gidder å vente 5-20 minutter i telefonen for å si "halla tekniker, jeg elsker HP-en min, tusen takk, dere gjør en skikkelig bra jobb". At du hører mye klaging kommer som en naturlig del av at du forholder deg til kundegruppen med produkt- og tjenesteproblemer. Du kan stikke innom www.ta5.no dersom du har en slitsom hverdag, å avlaste her på måten du gjør det, er dårlig reklame for HP.

 

Jeg husker svært godt en gammel sørvisrelatert sommerjobb jeg hadde hvor vi til stadighet måtte ta oss av kunder som hadde problemer. Vi kunne selvsagt sendt dem på dør med en gang de hadde presentert et problem (-vår mulighet) og svart at vi hadde rett og at de tok feil, samt tro at dette ville få dem til å like oss mer enn konkurrenten. Selvfølgelig måtte vi ta i mot mye "dritt", mye crap og mye non-sense fra enkelte. Vi var en sørvisbedrift og vi oppførte oss deretter, vi hadde ALLTID en mulighet til å gjøre kunden fornøyd. Som en liten handletur på Rimi kan bekrefte, er minst halve jobben gjort med å lage en fornøyd kunde fra betjningens side avhengig av om de er respektfull/høfflig og imøtekommende.

 

Nettet på siste lan jeg var deltaker av, streika i x antall timer. Alle klaga og klaga, ansvarlig fikk beksjeden, gang på gang, og unnskyldte seg gjerne til slutt med å legge skylda på andre, men i vårt tilfelle representerte han nettansvarlig og det var derfor naturlig å forholde seg til han. Han holdt 100% fokus på ansvaret sitt og ikke på hvor slitsomme vi var. Omsider var nettet tilbake.

Jeg kjenner ikke tariffen til en senior-agent, men rekner med det er mange ganger høyere enn for en gjennomsnittlig lan-assistent. I tillegg er det hovedsaklig kundene som betaler lønna di, langt fra sponsorer.

 

Tiden vil vise om jeg velger HP neste gang og om jeg vil anbefale dem til andre. Verdens største betyr ikke nødvendigvis verdens beste, nødig når de fremhever seg selv som størst, bedrevitende og uten feil. Husk at jeg imidlertid kan bekrefte at trass en forholdsvis dårlig sørvis fra deg, flertallet av dine kolleger jeg har måttet forholde meg til, og etter et sykehusopphold som tok mer enn 6 ganger lengere tid enn avtalt med deres sørvispartner, er min kjære drage i disse dager på vei hjem, uten feber.

Endret av sleif
Lenke til kommentar

Kommer med en oppdatering fra rep:

 

Den 21.April fikk jeg tilbake min pc fra rep etter den hadde vært der i 4 uker, etter en time fikk jeg de samme probleme igjen (Bluescreen). Så snakket jeg med en hyggelig fra HP og han sa at jeg kunne dra dit å kreve teknisk retur siden dem ikke hadde fikset den innen deadline. Ikke hadde dem tatt med batteriet heller når jeg hentet den. Han som jeg hentet maskinen av sa at jeg hadde dem hjemme og da trodde jeg det og. Etter 20 min fikk jeg telefon at dem hadde det.

Så leverte jeg den inn, og etter 1 dag så fikk jeg mail at den ikke ble godkjent siden dem hadde hatt den inne kun i 5 dager (16-21), noe som var bullshitt. Så da ringte jeg da, for jeg fant meg ikke i at dem tuller med slikt og da fikk jeg vite at det var en som hadde endret datoen på innleveringsdagen.

Så jeg ble jo veldig oppgitt over at jeg fikk vite det. Men etter 1 time etter telefonsamtalen ca, fikk jeg vite at den ble godkjent og at dem skulle søke til HP om teknisk retur.

Så da håper jeg får en ny pc nå.

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...