Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, ingen som har peiling på hva det bluescreenet kommer av?. Står 0x(mange 0'er)D1.

Får så vidt startet opp maskinen, så etter 2 min er maskinen gått i bluescreen :S

0xD1 kan være ganske mange ulike ting, så hva med å poste hele feilen du får, inkludert eventuelle filnavn den viser til?

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått etikketen og kundekopien fra HP som jeg skal sende med, så da blir det levering da. Det blir det beste at dem tar full test på maskinen å.

Noen som har opplevd noe negativt med InfoCare? Dem riper ikke opp maskinen ?:p

 

Skal man sende laptopen med fullt utstyr, dvs batteri, lader?

Lenke til kommentar
Nå har jeg fått etikketen og kundekopien fra HP som jeg skal sende med, så da blir det levering da. Det blir det beste at dem tar full test på maskinen å.

Noen som har opplevd noe negativt med InfoCare? Dem riper ikke opp maskinen ? :p

 

Skal man sende laptopen med fullt utstyr, dvs batteri, lader?

 

Send ikke med kabler/stforsynin og slikt de har en egen evne til å rote det bort, ja de roter endog bort orginalembalasjen,fikk en maskin tilbake i en vanlig grå papp

ske,når jeg ringte dem hadde de ikke snøring på hvor den orginale var,den var sikkert blit

 kastet fikk jeg til svar 

Lenke til kommentar
Send ikke med kabler/stforsynin og slikt de har en egen evne til å rote det bort, ja de roter endog bort orginalembalasjen,fikk en maskin tilbake i en vanlig grå papp

ske,når jeg ringte dem hadde de ikke snøring på hvor den orginale var,den var sikkert blit

kastet fikk jeg til svar

Så du forventer at InfoCare skal stille med lagerplass til all emballasje de mottar, merket med hvilken kunde det tilhører og ha noen som kan plassere og hente dette for hver enkelt maskin de mottar og sender ut? Du har ikke vurdert tanken om at enkelte firmaer her i verden er litt større enn ditt enkeltmannsforetak, og at løsninger som kan fungere fint for deg alene kanskje ikke passer helt for de som har et volum på noen tusen maskiner i året som passerer gjennom lokalene?

Lenke til kommentar

Herregud dem må jo greie å ta på orignal emballasjen når de mottar den, får vis man skal ha erstattning for pcen vis man har hatt den på rep. og da krever kjeden orignalembalasjen med.

Vis dem ikke greier å ta vare på det, så trenger dem ikke å kreve at pcen blir sendt helst med orignalemballasjen.

Akkurat der, høres Snekker'n mye mer fornuftig ut!

Lenke til kommentar
Herregud dem må jo greie å ta på orignal emballasjen når de mottar den, får vis man skal ha erstattning for pcen vis man har hatt den på rep. og da krever kjeden orignalembalasjen med.

Vis dem ikke greier å ta vare på det, så trenger dem ikke å kreve at pcen blir sendt helst med orignalemballasjen.

Akkurat der, høres Snekker'n mye mer fornuftig ut!

Det finnes absolutt ingen krav om orginalemballasje når du sender til InfoCare. Dersom InfoCare erstatter en PC pga. reparasjonstid eller teknisk retur ser ikke butikken noe til maskinen igjen, den sendes til Polen. Hverken HP eller andre produsenter ber InfoCare bruke orginalemballasje til returer.

 

Man må greie å ta vare på orginalemballasjen? InfoCare mottar og sender ut igjen flere tusen maskiner per år gjennom verkstedene på Alnabru og Furuset. Det virker ikke som om du har den fjerneste snøring på hvor mye emballasje det blir.

Lenke til kommentar

Javel? Rart at jeg fikke med en info ark om "reperasjon av ditt data utstyr". Der sto det, " Bruk orignalelemballasje til å pakke utstyret i." Så rart at dem skriver det da!!

Infocare må greie å ta vare på en emballasje som kundene har, herregud. Kan jo ikke være så vanskelig, bare å huske på at den er til den pcen.

Lenke til kommentar

Stasjonære PCer:

HP/Compaq, Dell, IBM, Fujitsu Siemens Computers, Itegra, Apple, Packard Bell, Hattelco, Tech, Shuttle, Cinet, Toshiba

 

Bærbare PCer:

HP/Compaq, Dell, Fujitsu Siemens Computers, Itegra, Apple, Packard Bell, Cinet, Toshiba, Hattelco, Tech, LG, Asus

 

LCD/Plasma TV:

Samsung, Hyundai, Fujitsu Siemens Computers, Sony, LG, Atech, Diboss,AOC, QP Vision, Nec, Wooyoung

 

Skjermer:

HP, Fujitsu Siemens Computers, LG, Amitech, Daewoo, Leoptics, Everex, Hyundai, Likom, Mitac, Miro, Mitsubishi, MultiQ, Nec, Nokia, Sampo, Sony, Tatung, Vibrant, Viewsonic, AOC, Diboss, Atech, Matrix,Nec, Qp Vision, Samsung

 

Alle innsendte produkter fra disse mener du altså at det ikke er noe som helst problem å ta vare på emballasjen til. Jeg tror jeg bare avslutter her, så kan vi heller fortsette når du har kommet tilbake til den samme planeten resten av verden holder til på.

Lenke til kommentar

Møkka PC, Møkka HP med sin møkka service..

 

1. Tastaturet fungerer ikke lenger, bare noen knapper

2. PC-en uler som faen ved oppstart, når HP logoen kommer, og gir seg ikke for jeg trykker på ESC

3. Touchknappene svikter oftere

4. Skjermdriverne slutter å svare helt plutselig, og i noen tilfeller blir bare skjermen svart

5. oppstarten tar 8min og 42sek.

6. Fjernkontrollen fungerer kun 1 meter unna maskina og ikke lenger. Antakeligvis varmen som har tatt knekken på den. Siden det blir veldig varm under der fjernkontrollen ligger..

7. Viftene er på full guffe hele tia, høres ut som en støvsuger..

8. Etter at dataen har væt i dvale eller hvilemodus så er det som om dataen trykkerpå space for harde livet. Et lite diskotek på skrivebordet.. Dette fortsatte til og med etter 2 formateringer..

9. virker som om maskina har tapt seg litt, prosessoren har svidd seg litt eller noe tror jeg. Kanskje grunnen til vifte bråket.

 

Sender jeg inn maskina må jeg vel regne med og ikke se den på ca 3-5 uker, og da er jeg uten PC.. og det går ikke!

 

Blir dell til sommern xps1730 tipper jeg!

Lenke til kommentar

For hælvete folkens, det er vi som er kundene det er vi som skal KREVE. HP er helt jækla god på sørvis NOT, vanskelig å få tak i samme konsulenter, innrømmer ikke feil, tar meg ikke seriøst når jeg presenterer et serieproblem.. "nei,nei, det er bare din pc som har haft det problem, det er ingen seriefeil på din pc". Vi skulle laga en underskriftskampanje på hele dritten, sendt til forbrukerrådet eller no. Det er verdens største ferdigpc-produsent, dermed er det uholdbart slik de holder på. Snekker'n som fikk 4 datamaskiner med feil, og så,, "nei nei, det er ingen seriefeil på din maskin". UHOLDBART

 

Angående INFOCARE. Pappesken til datamaskinen er min eiendim på samme måte som datamaskinen og jeg har bruk for den i fremtiden mht. transport, videre salg (hehe som om noen ville ha HDX-en min om de visste om hvor mye feil den har) osv. det er en orginaleske jeg kommer til å kreve erstatning for dersom jeg ikke får den i retur. Har ventet i 7 dager på HDX-en nå, de skal fikse fjernkontrollmottakeren. Jeg skal slutte å finne meg i så mye, bli litt som i 14-alderen, kreve kreve og kreve og mase, bli imålsliten og stå på mitt :)

Lenke til kommentar
Stasjonære PCer:

HP/Compaq, Dell, IBM, Fujitsu Siemens Computers, Itegra, Apple, Packard Bell, Hattelco, Tech, Shuttle, Cinet, Toshiba

 

Bærbare PCer:

HP/Compaq, Dell, Fujitsu Siemens Computers, Itegra, Apple, Packard Bell, Cinet, Toshiba, Hattelco, Tech, LG, Asus

 

LCD/Plasma TV:

Samsung, Hyundai, Fujitsu Siemens Computers, Sony, LG, Atech, Diboss,AOC, QP Vision, Nec, Wooyoung

 

Skjermer:

HP, Fujitsu Siemens Computers, LG, Amitech, Daewoo, Leoptics, Everex, Hyundai, Likom, Mitac, Miro, Mitsubishi, MultiQ, Nec, Nokia, Sampo, Sony, Tatung, Vibrant, Viewsonic, AOC, Diboss, Atech, Matrix,Nec, Qp Vision, Samsung

 

Alle innsendte produkter fra disse mener du altså at det ikke er noe som helst problem å ta vare på emballasjen til. Jeg tror jeg bare avslutter her, så kan vi heller fortsette når du har kommet tilbake til den samme planeten resten av verden holder til på.

 

De har mye å gjøre, Tee, ja, men hør nå. De har stor sørvisavtale, de har én pappeske å forholde seg til per pc, er det for mye å kreve at de ikke kaster pappesken med en gang de åpner den. Blir sånn som på grunnkurs elektrofag eller flyfag, lærere som bare "jajaja, en oppgave ja, vi kan vel begynne med å åpne den, ta oss en kaffekopp og se hva vi får til"... ja vi fikk ikke tid til å åpne mer enn eska i dag. Men nå er det så rotete her at vi kaster den, kan du kaste eska Roger, jeg setter på ny kaffe", vi har trossalt 30 minutter igjen av arbeidsdagen så hvis vi kaster eska så har vi gjort noe..." Så lenge jeg får en eske jeg kan bruke til samme bruksområder tilbake, er det i grunn ikke noe viktig å ha orginaleska, men jeg synes det sier litt om INFOCARE at de ikke "gidder" å ta vare på kundens eiendom. Det er ikke mye å kreve at man fårtilbake orginaleska etter sørvis.

Lenke til kommentar

Jeg må erkjenne at det er litt irriterende å se HDX-en komme i nye utgaver med bedre ytelser til samme pris som jeg betalte for 9050-modellen i høst. Men en titt innom de amerikanske sidene roet angeret ned igjen. Der leveres maskinen med enda villere spesifikasjoner, blandt valgene er full-HD skjerm. Gleder meg til barnesykdommene som vi til stadighet kommer tilbake til i denne tråden er nogen-lunde kurert, spesifikasjonene er ville og vekta kanskje redusert (jøss det rima), men vil det noen gang skje?? Datan er anyway alle downsides verdt 14-laken for design, den utstråler i tillegg amerikanske verdier; unødvendig størrelse og unødvendig ytelse. Neste bærbar jeg skal ha blir en hendig touchscreen-modell jeg kan bruke på skolen. Jeg har gjort meg ferdig med store, tunge, upraktiske desktopkillere med masse softwarefeil hvor produsenten stiller seg ufårstående ;-)

Lenke til kommentar
Send ikke med kabler/stforsynin og slikt de har en egen evne til å rote det bort, ja de roter endog bort orginalembalasjen,fikk en maskin tilbake i en vanlig grå papp

ske,når jeg ringte dem hadde de ikke snøring på hvor den orginale var,den var sikkert blit

kastet fikk jeg til svar

Så du forventer at InfoCare skal stille med lagerplass til all emballasje de mottar, merket med hvilken kunde det tilhører og ha noen som kan plassere og hente dette for hver enkelt maskin de mottar og sender ut? Du har ikke vurdert tanken om at enkelte firmaer her i verden er litt større enn ditt enkeltmannsforetak, og at løsninger som kan fungere fint for deg alene kanskje ikke passer helt for de som har et volum på noen tusen maskiner i året som passerer gjennom lokalene?

 

Hva har mitt firma med saken å gjøre , prøv nå å være litt saklig om ikke annet :whistle:

Ja jeg forventer faktisk at de tar vare på orginalembalasjen all den tid HP forlanger at du skal bruke org embalasje når du sender inn produktet, i tillegg har det betydning for eieren den dagen utstyres skal selges,da svært mange ønsker org embalsjen med.I tillegg har jeg og andre som sender inn en vare i org emb faktisk krav på å få den tilbake.

En annen ting er jo et miljøhensyn her, først får de inn varen i org emb, så kaster de den for så å kjøpe inn ny embalasje for å sende varen i retur noen dager senere.

Det er ikke snakk om å holde et stort lager ,men å legge til side en eske menst de reparerer et produkt for så å sende det i retur i samme esken, de kunne jo feks legge dem der de i dag har den nye embalasjen liggende.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Herregud dem må jo greie å ta på orignal emballasjen når de mottar den, får vis man skal ha erstattning for pcen vis man har hatt den på rep. og da krever kjeden orignalembalasjen med.

Vis dem ikke greier å ta vare på det, så trenger dem ikke å kreve at pcen blir sendt helst med orignalemballasjen.

Akkurat der, høres Snekker'n mye mer fornuftig ut!

Det finnes absolutt ingen krav om orginalemballasje når du sender til InfoCare. Dersom InfoCare erstatter en PC pga. reparasjonstid eller teknisk retur ser ikke butikken noe til maskinen igjen, den sendes til Polen. Hverken HP eller andre produsenter ber InfoCare bruke orginalemballasje til returer.

 

Man må greie å ta vare på orginalemballasjen? InfoCare mottar og sender ut igjen flere tusen maskiner per år gjennom verkstedene på Alnabru og Furuset. Det virker ikke som om du har den fjerneste snøring på hvor mye emballasje det blir.

 

Nok en gang roter du, det står klart i papirene at org embalasje skal brukes, dette presiserte HP også samtidig som de sa at stforsyning ikke måtte sendes med, pga faren for at den ble borte.

Har overhode ikke noe med hvor mye embalasje det blir, det er bare å ha system på tingene og merke dem så går det greit, dessuten, din tankegang fører jo til dobbelt så mye embalasje . :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...