Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Det samme skjer vel hos HP,da de tidliger avviste kunder og hevdet at dette var helt normalt,har de nå snudd og inrømmet at det er feil ja sogar så mye feil at de har satt garantitiden opp fra et år til to år.

Du "glemmer" jo tilfeldigvis at det er snakk om en helt annen plattform enn hdx og at ingen av feilene har noe med det du påsto å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det samme skjer vel hos HP,da de tidliger avviste kunder og hevdet at dette var helt normalt,har de nå snudd og inrømmet at det er feil ja sogar så mye feil at de har satt garantitiden opp fra et år til to år.

Du "glemmer" jo tilfeldigvis at det er snakk om en helt annen plattform enn hdx og at ingen av feilene har noe med det du påsto å gjøre.

 

Nei jeg gjør ikke det.

For saken er den at jeg nettop har vært i langvarig konflikt med HP ang de maskinene (pavilion 9232) , det etter at eierne av disse ga opp etter å ha blitt avvist av HP gang på gang,dette har jeg nevnt tidligere i denne tråden, når så maskinen kom til infocare viste det seg at det jeg hadde beskrevet var rett og at kjølevifta var feil og dette hadde forårsaket skade på cpu, men HP hadde hele tiden sagt det var normalt. så får jeg inn enda en av disse maskinene (etter at hp hadde snudd) da var det med en gang i orden og slik skulle det ikke være og de var kjent med problemet.

PS: den har samme problem som den de benektet tidligere, den er fortsatt inne, i tillegg har jeg inne en 3dje maskin av nøyaktig samme serie,der er skjermkortet røket.

Så nei jeg blander ikke,dette er i tillegg til HDX feilene, og jeg håper virkelig at HP i det minste bøyer av og utvider garantien også på HDXene.

 

Og til slutt,husk vi er små forbrukere alle sammen, skal vi bli hørt av disse mektige produsentene så må vi stå sammen når de lager dårlige produkter.

Forrige gang var det Asus,denne gangen er det HP og hvem vet hvem det blir neste gang, poenget er at det ikke spiller noen rolle hva firmaet heter,poenget er at er vi mange nok som står sammen og klager når produktene ikke holder mål så har vi en sjans til å bli hørt .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du hele tiden skal terpe på ting som ikke har noe med hdx-seriene å gjøre i denne tråden. Lag en annen tråd hvis du absolutt føler at du må gjenta det samme konstant.

 

Du har lett for å "glemme" småting i oppsummeringene dine, og når det i tillegg er off-topic så det blir mer off-topic å rette på disse småtingene blir det hele ganske latterlig egentlig. Jeg vet at det ikke er slik, men for nykommere som kommer inn og leser tråden blir det faktisk seende ut som at du har en eller annen personlig vendetta gående.

Lenke til kommentar
Det jeg ikke skjønner er hvorfor du hele tiden skal terpe på ting som ikke har noe med hdx-seriene å gjøre i denne tråden. Lag en annen tråd hvis du absolutt føler at du må gjenta det samme konstant.

 

Du har lett for å "glemme" småting i oppsummeringene dine, og når det i tillegg er off-topic så det blir mer off-topic å rette på disse småtingene blir det hele ganske latterlig egentlig. Jeg vet at det ikke er slik, men for nykommere som kommer inn og leser tråden blir det faktisk seende ut som at du har en eller annen personlig vendetta gående.

 

Joda kunne godt ha laget en egen tråd om pavilion 9232 og om alle dets feil som har opstått,men siden det er HP 

og HP der avviste meg og andre akkurat på samme måte som de avviste meg ang HDXene 

til tross for at mange andre opplevde de samme feilene, ja da syntes jeg det var greit å 

ta det med her.

For om en ser i andre tråder over hele forumet så skjer nettop det,en trekker inn relevante ting til et merke/produkt osv osv for å slippe å oprette en tråd for hver ting når de alikevel handler om det samme.

Det er mulig noen kan tro det er en vendetta,men det vitner vel heller om at de ikke gidder sette seg inn i saken og hva det dreier seg om.

Jeg er i alle fall ikke ute etter HP,jeg var ikke ute etter asus, ei heller var jeg ute etter komplett da vi hadde en stor diskusjon der til slutt direktøren kom på banen både i tråden og i mailer til meg,men det førte til oppklaring,ja faktisk til at visse rutiner ble endret. asus krøp til korset,hp har krøpet til korset når det gjelder enkelte modeller, og slikt skjer fordi det blir mange nok som klager og som holder forkus på det som er galt.

Og ingen sier heller at det ene elller det andre firmaet er værre eller bedre totalt sett, for alle har nok "svin" på skogen og derfor er det viktig at vi som forbrukere står samlet og får "slaktet" disse.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Nytt problem :dontgetit:

Jeg har i den siste tiden fått et sært problem, det urtarter seg slik at når jeg sitter å skriver noe så stopper det plutselig opp, ikke en bokstav kommer frem uansett hvor mye jeg trykker, dette skjer uansett om jeg sitter å skriver i et dokument eller som her på en webside.

Noen ganger stopper det ikke opp,men jeg erfarer at markøren plutselig har hoppet til et tilfeldig sted midt inne i det jeg allerede har skrevet og da blir jo alt plutselig bare rot .

Eneste løsning er å restarte maskinen,problemet er bare at dette dukker opp igjen etter en stund, dette har jeg aldri erfart på en maskin tidligere, har også formatert og lagt inn alt på nytt uten at det heller hjelper .

 

PS: ang tastaturskift, jeg hadde inne en Acer det tok en vel uke inkl postgang så hadde jeg den tilbake.

 

Jeg har fått ett lignende problem.

Til å starte med kunne jeg ikke ikke holde inne "w" mens jege trykket på andre knapper f.eks "r" for å reloade våpenet mens jeg "går" i enkelte spill. Så etterhvert mistet flere taster sin funksjon, men fikk den tilbake etter reboot, men nå er de permanent uen funksjon! Til og med etter et par formateringer av hele HDD (bortsett fra recovery partisjonen). I tillegg når jeg er inne på nettsider så refresher sia seg hele tia, og ting blinker vilt rundt på skrivebordet, som om "space" blir trykket på hundre ganger.

 

Er dette et vanlig problem med laptop'er?

 

Av erfaring snekker'n hvor lenge kan du tenke deg at HP har maskina før jeg får den tilbake?

 

Takker for svar! :)

 

Millen

Endret av Millen
Lenke til kommentar

Av de jeg har sendt inn så er det raskeste jeg har fått tilbake en HP fra infocare ca 7 uker .

Til sammenligning sente jeg inn en Acer (skifte tastatur) det tok 8 dager, nå må det legges til at det var ikke infocare som fikset den men Fauske data,men alikevel.

Den siste jeg fikk tilbake fra infocare kom i en vanelig brun eske,all org embalasje manglet,da jeg tok kontakt med dem så var det bare å beklage men de hadde kastet den , men de hadde esken til en annen HP jeg kunne få,den kom og var til en med 15¤" skjerm,den jeg hadde inne var med 17" skjerm.

 

Nei problemet du nevner er ikke vanelig,men ligner mye på det problemet jeg har med min HDX og photoshop,selv min gamle thinkpad takler dette uten problem.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Har et lite problem. Disse "touch" knappene oppe ser ikke ut til å funke lengre. Er det noe jeg kan ha gjort får å slå de av på en måte?

 

Og når jeg f.eks skal legge til filer eller installere ting i C:programfiler mappen så får eg opp en advarsel om at man må være brukeradministrator, noe som jeg selvfølgelig er.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette ?

Endret av Existence
Lenke til kommentar
Prøv dette:

Ta ut batteriet, så tar du det inn igjen.

Eller så kan du avinstallere Touchknappene og installere dem igjen.

 

Hei

 

Mange som har hatt problemer med disse touchknappene, inkludert meg selv. Har hatt samtale med HP support, å fått presentert en løsning for min HDX9130EO.

 

Jeg bruker selv denne til Photoshop, Illustrator og Premiere PRO å har frem til nå ikke hatt noen problemer med disse. Skal nevnes at det er CS3 med lisens og alle oppdateringer.

 

Ny BIOS:

 

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...093&lang=en

Lenke til kommentar
Prøv dette:

Ta ut batteriet, så tar du det inn igjen.

Eller så kan du avinstallere Touchknappene og installere dem igjen.

 

Hei

 

Mange som har hatt problemer med disse touchknappene, inkludert meg selv. Har hatt samtale med HP support, å fått presentert en løsning for min HDX9130EO.

 

Jeg bruker selv denne til Photoshop, Illustrator og Premiere PRO å har frem til nå ikke hatt noen problemer med disse. Skal nevnes at det er CS3 med lisens og alle oppdateringer.

 

Ny BIOS:

 

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...093&lang=en

 

Kjører samme bios,samme CS3 med lisens,har kunn lovlige programmer/programvare på maskinen, og problemet er ikke at maskinen ikke kjører disse men ved bruk av feks CS3 og redigering av bilder så får jeg enkelte prob,feks når jeg tar i bruk magnetisk lasso,da får jeg små blink i skjermen akkurat som den oppdaterer seg,dette fører til at magnetisk lasso hopper ut og en må starte forfra igjen. Ikke serlig hyggelig å måtte gjøre 10- 12 forsøk før en endelig lykkes, på min stasjonære maskin er imidlertid dette ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Prøv dette:

Ta ut batteriet, så tar du det inn igjen.

Eller så kan du avinstallere Touchknappene og installere dem igjen.

 

Hei

 

Mange som har hatt problemer med disse touchknappene, inkludert meg selv. Har hatt samtale med HP support, å fått presentert en løsning for min HDX9130EO.

 

Jeg bruker selv denne til Photoshop, Illustrator og Premiere PRO å har frem til nå ikke hatt noen problemer med disse. Skal nevnes at det er CS3 med lisens og alle oppdateringer.

 

Ny BIOS:

 

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...093&lang=en

 

Kjører samme bios,samme CS3 med lisens,har kunn lovlige programmer/programvare på maskinen, og problemet er ikke at maskinen ikke kjører disse men ved bruk av feks CS3 og redigering av bilder så får jeg enkelte prob,feks når jeg tar i bruk magnetisk lasso,da får jeg små blink i skjermen akkurat som den oppdaterer seg,dette fører til at magnetisk lasso hopper ut og en må starte forfra igjen. Ikke serlig hyggelig å måtte gjøre 10- 12 forsøk før en endelig lykkes, på min stasjonære maskin er imidlertid dette ikke noe problem.

 

 

Hmmm.. merklig feil. Prøver å replikere denne feilen, men opplever ikke den feiln. -jeg lastet ned nye skjermdrivere fra AMD/ATI til Radeon HD2600 serien, desktop versjonen. Bruker du disse også?

Endret av Nicromann
Lenke til kommentar

Jepp,har lastet ned alt av de siste driverne,har også tatt en formatering og lagt inn alt på nytt,men blir ikke kvitt problemet, og prolemet kommer som sagt bare når jeg feks zoomer opp bilde og skal bruke verktøy som feks magnetisk lasso. når jeg zoomer ut bildet igjen og holder på med andre ting så er det normalt.

Lenke til kommentar

Ang problemet jeg nevnte ovenfor så ser det ut som det er løst nå,virker som det er/var skjermkortet som sliter/slet, noe jeg egentlig hadde mistanke til hele tiden.

Etter å ha avinnstalert og innstalert siste driveren flere ganger så forsvant problemet, for meg virker det nesten som skjermkortet har problemer med å ta driveren. Ja mulig det høres rart ut men jeg har faktisk ikke annen forklaring fordi jeg har brukt samme driveren med problemer og nå uten disse,men litt pussig at den må avinnstaleres og innstaleres 7-8 ganger før det blir bra.

Får teste vidre og krysse fingrene og håpe at alt er ok nå. :cool:

Lenke til kommentar

Hm, kan dere snart skrive om noen gode erfaringer med maskinen? 15. februar tar jeg valget mitt, står da mellom XPS 1730, Toshiba X200 20X (nylansert), Asus G2sg eller HDX 9200. Litt forskjellige maskiner, kjøp av de tre sistnevnte fører også til en Playstation 3. Så spørsmålet er, hva kjøper man? Ikke lett å ta en avgjørelse, men HDX prisen er virkelig, virkelig bra. Men akkurat dette med tastene liker jeg dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg har omtrent ikke annet enn gode ting å si om min 9050.

Eneste problemet jeg har støtt på er at quicktouch knappene en skjelden gang har sluttet å fungere.

Har hatt den i over et halvt år nå, og har måtte fikse dette problemet en 2-3 ganger tror jeg. Og det er jo ikke noe stress egentlig, ivertfall om du vanligvis slår den av om kvelden eller en gang i blant, så er det bare til å dra ut kontaken, og inn og ut med batteriet med det samme. Så er knappene i full orden igjen..

Ellers er skjermen SVÆR! og lyden overaskende god. tastaturet er kanksje litt knøtet, men det er en vanesak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...