Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er denne maskinen for svak til bruk med CS3 photoshop?

Ja jeg stiller virkelig spørsmålet fordi jeg har innstalert CS3 på den og når jeg begynner med bildebehandling så begynner skjermen å gi fra seg et kort blink ca hver 20-30 sek, dette fører til at om jeg holder på å markere linjer med feks magnetisk lasso så hopper den ut når skjermen blinker.

Og nei det er ikke feil med programmet,jeg har fullversjonen orginal utgave med lisensnøkkel og den fungerer utmerket på min stasjonære maskin, men på denne ser det ut som grafikken ikke følger med .

Ja ja får vel spare til en sikkelig maskin,dette her er i alle fall ikke holdbart.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg bruker CS3 smertefritt jeg ;)

 

Javel,jeg forstår i alle fall ikke hva som er galt,har til og med formatert maskinen oppdatert drivere osv osv,men blinkingen kommer så snart jeg bruker div verktoy i CS3, bruker jeg de samme verktøy på min stasjonære så er problemet borte,dermed kan det ikke være CS3 som er problemet.

Lenke til kommentar
Merkelig da : / Jeg kjører CS3 som faen, alt kommer med engang osv :)

 

Men etter jeg fikk min 9130 istedenfor 9050, har jeg jeg ikke lyst på å bytte på 1-2 år. Den er kongebra, ingen feil ;)

 

Jeg vurderer en 9200, men er skeptisk til byggekvaliteten. Har kjent på disse 17 tommerne i HP Pav serien og selve kassa virker utrolig svak? Er området rundt tastaturet forsterket på disse eller bøyer man det lett med håndleddet?

Lenke til kommentar
Min bøyer seg ikke. Dønn solid, utenom det knirker litt i skjermen. Pluss også min har begynte å bråke skikkelig i oppstarten til det HP merket kommer opp når jeg starter maskinen.

 

Usj, HP fremstår ikke som dataverdenes kvalitetsmerke akkurat. Nei, får kanskje kikke litt etter noe annet, men er lite å velge i.

Lenke til kommentar
Min bøyer seg ikke. Dønn solid, utenom det knirker litt i skjermen. Pluss også min har begynte å bråke skikkelig i oppstarten til det HP merket kommer opp når jeg starter maskinen.

 

Usj, HP fremstår ikke som dataverdenes kvalitetsmerke akkurat. Nei, får kanskje kikke litt etter noe annet, men er lite å velge i.

 

Nei dessverre så gjør de ikke det bla 9xxxxx serien deres har jeg hatt lange og hårde kamper med dem for å få sende inn til rep da de hevdet at støy, høye temp osv osv var helt normalt,når så endelig maskinene kom på verksted viste det seg at de hadde alvorlige feil, HP har jo også nå krøpet til korset og innrømmet svært mnange feil på enkelte serier,ja sogar så mange at de har utvidet garantien fra ett til to år, det er forsåvidt greit,men du blir uansett fri for maskin ca 2 mnd hver gang den må på rep.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Snekker'n:

 

Har benyttet denne tråden for å innhente informasjon om denne maskinen. Jeg blir helt satt ut av hvor mye tid du bruker på å rakke ned på denne maskinen. Det ligger nok noe mer bak alle disse angrepene dine mot HP, en skjult agenda av et slag.

Tenker du har møtt en ellr annen selger eller support ansatt i HP som du har forbant deg på at du skal "ta" igjen på, og så lar du det hele skli ut slik at det blir tragikomisk til slutt.Synd for tråden.

 

Ellers er det fantastisk at det er så mange som hjelper til når noen har problemer eller spørsmål her på forumet! Takk for god info alle sammen!

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Snekker'n:

 

Har benyttet denne tråden for å innhente informasjon om denne maskinen. Jeg blir helt satt ut av hvor mye tid du bruker på å rakke ned på denne maskinen. Det ligger nok noe mer bak alle disse angrepene dine mot HP, en skjult agenda av et slag. Hvis ikke beklager jeg å måtte si at du ikke kan være riktig vel bevart.

 

Tenker du har møtt en ellr annen selger eller support ansatt i HP som du har forbant deg på at du skal "ta" igjen på, og så lar du det hele skli ut slik at det blir tragikomisk til slutt.Synd for tråden.

 

Ellers er det fantastisk at det er så mange som hjelper til når noen har problemer eller spørsmål her på forumet! Takk for god info alle sammen!

 

Jeg har hørt mye tull,men du tar kaka.

Jeg snakker om erfaringer,reelle erfaringer og jeg har ikke for vane å legge folk i hat.

Jeg har mye med reklamasjoner å gjøre gjennom mitt firma og skulle jeg legge alle i hat som var vanskelige så hadde det blitt noen.

Når jeg så driver med bygging/rep av maskiner for folk så har jeg rimelig god erfaring om hva som fungerer og bare i 2007 har jeg fått feilmelding på mange maskiner (bærbare) kun 1 er et annet merke enn HP, når du ser det i sammenheng med at HP til slutt gikk ut og inrømmet store problemer på visse serier (noe de benektet i starten) ja så store problemer at de måtte utvide garantitiden med 100% så skulle vel det nettop bekrefte disse problemene .

At du så faller så lavt at du går ut på et forum og direkte anngriper andre og prøver å fremstille dem som idiot sier vel heller mer om deg .

 

I 2007 lev jeg følgende bærbare:

 

4 stk Asus. ingen feil/problem pr i dag

4 stk Acer. 1 feil pr i dag .

5 stk HP 9232. 3 feil pr i dag-

7 stk HP HDX. 5 feil pr i dag.

1 stk Toshiba. ingen feil rapportert pr i dag.

 

Her snakker jeg om alvorlige feil som medførte innsending av maskinene.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

 

 

#2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.

 

Bingo! Noen poster redigert.

Lenke til kommentar

Asso, når har har tastaturet streika på min 9050! Går det ann?

Jeg har formatert den 2 ganger, latt batteriet og strømmen være uteav maskinen i 24 timer.. Tatt diverse minne og HDD tester uten å finne feil!

 

men når jeg skrur på datamskinen så Uler den "DuDuDuDuDuDuDuDuDu" veldig høyt helt til jeg trykker på "Esc", "f1", "f2" "f11" etc..

 

Dette virker som en minnefeil jeg har hatt tidligere, eller ett virus jeg hadde for ett år siden på min stasjonære som fikk hovedkortet til å pipe, men det ble jo borte etter formatering.

 

Noen som har noen råd? Har absolutt ikke lyst til å levere den inn å vente 2-4 uker :wallbash:

Lenke til kommentar
Snekker'n:

 

Har benyttet denne tråden for å innhente informasjon om denne maskinen. Jeg blir helt satt ut av hvor mye tid du bruker på å rakke ned på denne maskinen. Det ligger nok noe mer bak alle disse angrepene dine mot HP, en skjult agenda av et slag. Hvis ikke beklager jeg å måtte si at du ikke kan være riktig vel bevart.

 

Tenker du har møtt en ellr annen selger eller support ansatt i HP som du har forbant deg på at du skal "ta" igjen på, og så lar du det hele skli ut slik at det blir tragikomisk til slutt.Synd for tråden.

 

Ellers er det fantastisk at det er så mange som hjelper til når noen har problemer eller spørsmål her på forumet! Takk for god info alle sammen!

 

Jeg har hørt mye tull,men du tar kaka.

Jeg snakker om erfaringer,reelle erfaringer og jeg har ikke for vane å legge folk i hat.

Jeg har mye med reklamasjoner å gjøre gjennom mitt firma og skulle jeg legge alle i hat som var vanskelige så hadde det blitt noen.

Når jeg så driver med bygging/rep av maskiner for folk så har jeg rimelig god erfaring om hva som fungerer og bare i 2007 har jeg fått feilmelding på mange maskiner (bærbare) kun 1 er et annet merke enn HP, når du ser det i sammenheng med at HP til slutt gikk ut og inrømmet store problemer på visse serier (noe de benektet i starten) ja så store problemer at de måtte utvide garantitiden med 100% så skulle vel det nettop bekrefte disse problemene .

At du så faller så lavt at du går ut på et forum og direkte anngriper andre og prøver å fremstille dem som idiot sier vel heller mer om deg .

 

I 2007 lev jeg følgende bærbare:

 

4 stk Asus. ingen feil/problem pr i dag

4 stk Acer. 1 feil pr i dag .

5 stk HP 9232. 3 feil pr i dag-

7 stk HP HDX. 5 feil pr i dag.

1 stk Toshiba. ingen feil rapportert pr i dag.

 

Her snakker jeg om alvorlige feil som medførte innsending av maskinene.

 

Ser at svaret ditt måtte modereres av moderator her før jeg fikk lest det så jag lar det tale for seg selv....

La meg bare skyte inn at vi har nok fått med oss at du har byttet maskin 5+ ganger nå, bruk heller plassen videre i tråden til å hjelpe dem som har behov for annen informasjon om maskinen. Der kan du tilføre mye med tanke på din omfattende erfaring med maskinen.

 

Og....

Jeg har jo et knakende godt råd til deg også forresten. Ikke selg flere HP maskiner så mye problemer du har hatt med de maskinene du har vært borti. i alle fall ikke hvis du må stå til ansvar ovenfor dine kunder om du driver dette på et profesjonelt plan.

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med å koble maskinen opp mot eksterne komponenter?

 

Jeg vurderer maskinen og har et stort behov for oppkobling mot ekstern fremviser(prosjektør)og eksternt lydsystem. Noen som bruker maskinen sin til f.eks. hjemmekino el.l. som har støtt på problemer eller utfordringer med det?

 

 

Og ikke minst: er kvaliteten god på signalene den gir fra seg?

Lenke til kommentar
Snekker'n:

 

Har benyttet denne tråden for å innhente informasjon om denne maskinen. Jeg blir helt satt ut av hvor mye tid du bruker på å rakke ned på denne maskinen. Det ligger nok noe mer bak alle disse angrepene dine mot HP, en skjult agenda av et slag. Hvis ikke beklager jeg å måtte si at du ikke kan være riktig vel bevart.

 

Tenker du har møtt en ellr annen selger eller support ansatt i HP som du har forbant deg på at du skal "ta" igjen på, og så lar du det hele skli ut slik at det blir tragikomisk til slutt.Synd for tråden.

 

Ellers er det fantastisk at det er så mange som hjelper til når noen har problemer eller spørsmål her på forumet! Takk for god info alle sammen!

 

Jeg har hørt mye tull,men du tar kaka.

Jeg snakker om erfaringer,reelle erfaringer og jeg har ikke for vane å legge folk i hat.

Jeg har mye med reklamasjoner å gjøre gjennom mitt firma og skulle jeg legge alle i hat som var vanskelige så hadde det blitt noen.

Når jeg så driver med bygging/rep av maskiner for folk så har jeg rimelig god erfaring om hva som fungerer og bare i 2007 har jeg fått feilmelding på mange maskiner (bærbare) kun 1 er et annet merke enn HP, når du ser det i sammenheng med at HP til slutt gikk ut og inrømmet store problemer på visse serier (noe de benektet i starten) ja så store problemer at de måtte utvide garantitiden med 100% så skulle vel det nettop bekrefte disse problemene .

At du så faller så lavt at du går ut på et forum og direkte anngriper andre og prøver å fremstille dem som idiot sier vel heller mer om deg .

 

I 2007 lev jeg følgende bærbare:

 

4 stk Asus. ingen feil/problem pr i dag

4 stk Acer. 1 feil pr i dag .

5 stk HP 9232. 3 feil pr i dag-

7 stk HP HDX. 5 feil pr i dag.

1 stk Toshiba. ingen feil rapportert pr i dag.

 

Her snakker jeg om alvorlige feil som medførte innsending av maskinene.

 

Ser at svaret ditt måtte modereres av moderator her før jeg fikk lest det så jag lar det tale for seg selv....

La meg bare skyte inn at vi har nok fått med oss at du har byttet maskin 5+ ganger nå, bruk heller plassen videre i tråden til å hjelpe dem som har behov for annen informasjon om maskinen. Der kan du tilføre mye med tanke på din omfattende erfaring med maskinen.

 

Og....

Jeg har jo et knakende godt råd til deg også forresten. Ikke selg flere HP maskiner så mye problemer du har hatt med de maskinene du har vært borti. i alle fall ikke hvis du må stå til ansvar ovenfor dine kunder om du driver dette på et profesjonelt plan.

 

Neida svaret mitt er ikke moderert,men han måtte moderere ditt inlegg og siden jeg hadde quotet det måtte han inn i mitt svar og svaret under mitt igjen,betviler du dette så kontakt mod. Så beklager men det jeg oprinnelig skrev står der fortsatt :D

 

 

Og nei her er ikke noe nag mot noen eller noe firma,jeg hgar truffet flere kjekke og hjelpsomme folk hos HP og faktisk har enkelte av de inrømmet at de hadde en rekke feil for hp inrømmet det,men som de sa "det er ikke offisiell hp politikk".

Når det så gjelder hvorfor jeg fronter slike ting så har det ikke noe med et spesielt firma eller spesielle personer å gjøre,men med det firmaet som har laget produktet,i dette tilfelle HP.

 

For om en ser tilbake i tid så startet jeg engang en tråd ang asus og et nytt hk de ga ut, jeg kjøpte kortet med det res at både disker og skjermkort røk,saken ble tatt opp med asus og det samme skjedde der, en ble avvist og nærmest latterliggjort av dem, men jeg fortsatte her og ikke minst på utenlandske forum og ganske fort begynte det å dukke opp brukere rundt omkring som opplevde det samme.

Snøballen rullet og plutselig stod asus frem og beklaget at de første utgavene av hovedkortet kunne ha feil som forårsaket skade på disker og skjermkort :whistle:

Så hva viser dette??

Jo enkelt og greit at om kunder som opplever feil står frem,står frem samlet så kan vi nå frem hos de store aktørene,jeg ble ikke hørt alene,men når vi ble mange nok så ble vi hørt.

Det samme skjer vel hos HP,da de tidliger avviste kunder og hevdet at dette var helt normalt,har de nå snudd og inrømmet at det er feil ja sogar så mye feil at de har satt garantitiden opp fra et år til to år.

Noen som tror de hadde gjordt dette om ingen hadde klaget :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...