Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

hvilke skjermkortdrivere er det dere bruker på deres maskiner?

For jeg har ofte problemer med at skjermen blir svart i 1 sekund.

For så at det popper opp en liten melding nederst til høyre, som sier at skjermkortdriverene fikk et problem og at dette har blitt løst.

 

greit at det fikser seg selv, men det er jo irriterende til tider :)

 

en link til stabile evt. nyeste ati drivere til skjermkortet vårt hadde vært fint :))

 

(jeg vet at man bare kan søke på nettet, men jeg er redd jeg finner feil drivere, også vil jeg gjerne vite hva slags drivere dere bruker)

 

Takker

 

TT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke ati har kommet med nye mobility drivere til skjermkortet som er på laptopene våre, men kan ikke si meg sikker.

 

Når det gjelder mobility driverne så har ATI/AMD sluttet å lage disse(ivertfall til flere av seriene). Dette ansvaret har de gitt til produsentene av laptopene.

Dette gjør at det kan ta svært lang tid fra ATI utgir en ny driver til vanlige kort, før det kommer en mobility driver.

 

 

hvilke skjermkortdrivere er det dere bruker på deres maskiner?

For jeg har ofte problemer med at skjermen blir svart i 1 sekund.

For så at det popper opp en liten melding nederst til høyre, som sier at skjermkortdriverene fikk et problem og at dette har blitt løst.

 

Når det er sakt, så finnes det måter å bruke driverne som er laget for vanlige kort på mobility kort

Mobility Modder Endrer vanlige drivere til mobility drivere...

Jeg har selv brukt dette.

jeg vet ikke om noen ulemper eller potensielle farer med det, men finnes det sikkert.

jeg vet ivertfall at det fungerer. før den siste driverupdaten kunne jeg ikke spille bioshock uten store graffik problemer. Nå fungerer alt som det skal..

 

Hvordan du bruker det finner du på siden i linken. Driverene du skal bruke finner du selv på ATI sine sider.

Lenke til kommentar
Vis du har råd til 9070 så tar du den, men nå har jeg 9130, hadde 9050 før. 9130 er det ingen feil på som jeg har merket, og jeg måtte bytte min 9050 2 ganger.

 

9070 tipper jeg kommer på markedet om 1-2 mnd. Den har ikke fått pris ennå, bare modellnavn og spesc.

 

Jeg tror 9130 er perfekt valg for deg.

 

Takk for raskt svar. Hva er forskjellen utover HD-størrelse og HD-DVD på 9070?

Jeg lander nok på 9130. Kan virkelig ikke se at det finnes noe bedre valg innenfor samme pris med den ytelse, til mitt bruk.

 

Takk for hjelpen nok en gang :)

 

//Lars Erik

 

 

Det er ingen annen forskjell.og siden jeg har vært eier av både 9050 og 9070 så er det heller ingen merkbar ytelsesforskjell på disse,du betaler med andre ord masse for ingenting om du da ikke absolutt må ha HD-DVD.

 

 

Hei hei. jeg må bare spørre om noe. jeg driver å prøver å finne ut av når 9170 kommer og kom over denne diskusjonen deres, her skriver du hele tiden 9070 mens jeg leser om 9170.....?? er det forskjell?

Endret av Elmira19
Lenke til kommentar
Vis du har råd til 9070 så tar du den, men nå har jeg 9130, hadde 9050 før. 9130 er det ingen feil på som jeg har merket, og jeg måtte bytte min 9050 2 ganger.

 

9070 tipper jeg kommer på markedet om 1-2 mnd. Den har ikke fått pris ennå, bare modellnavn og spesc.

 

Jeg tror 9130 er perfekt valg for deg.

 

Takk for raskt svar. Hva er forskjellen utover HD-størrelse og HD-DVD på 9070?

Jeg lander nok på 9130. Kan virkelig ikke se at det finnes noe bedre valg innenfor samme pris med den ytelse, til mitt bruk.

 

Takk for hjelpen nok en gang :)

 

//Lars Erik

 

 

Det er ingen annen forskjell.og siden jeg har vært eier av både 9050 og 9070 så er det heller ingen merkbar ytelsesforskjell på disse,du betaler med andre ord masse for ingenting om du da ikke absolutt må ha HD-DVD.

 

 

Hei hei. jeg må bare spørre om noe. jeg driver å prøver å finne ut av når 9170 kommer og kom over denne diskusjonen deres, her skriver du hele tiden 9070 mens jeg leser om 9170.....?? er det forskjell?

9070 og 9170 er ganske like, men 9170 har 200mhz større prossesor og 4 gb ram (istedenfor 2 som er i de andre)

her er de forskjellige hdx modellene som er/ kommer i norge

Endret av alexbalibander
Lenke til kommentar
Du er nok ikke gal, vis du tar den med i veske. Den er like tung i veska, men lettere å bære :)
hadde jo tenkt og ha den i en veske men tenkte mest på vekta.

jeg hører/ser flere og flere ganger på nettet at dette er en tung maskin, mener de tung i forhåld til andre bærbare eller rett og slett tung, fordi jeg syntes ikke 7 kg høres ut som så mye.

Lenke til kommentar
jeg tenkte hvis jeg skal kjøpe en hdx at jeg skal oppgradere minne med 2 av disse brikkene, trur dere det smart ?

Da må du jo kjøre 64 bit ?!

 

 

En annen ting: Jeg har tenkt på å oppgradere til Vista Ultimate, men så lurer jeg på om vis jeg installerer det ( tar upgrade fra Premium til Ultimate ), kan jeg da også bare kjøre en recovery så får jeg Home Premium igjen?

Lenke til kommentar
Da må du jo kjøre 64 bit ?!

tenkte mest på hastigheten(jeg vet at man må ha 64 bit os for og utnytte 4 gb men tenkte jeg ikke trenger mer en 3,3 eller hva det blir) det jeg egentlig lurte på var: er det noen her som har 800 mhz brikke( r ) i sin hdx? hvis du har det merker du forskjell?

Endret av alexbalibander
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...