Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Jepp,surt er det,men er du sikker på at det er Vista? Det er nemmelig ikke jeg,fordi jeg også har oppdatert alt til Vista uten å få de problemene på denne maskinen,men på de tidligere maskinene opplevde jeg det du beskriver og det uten oppdateringene :hmm:

Jeg kjørte dual boot med vista og ubuntu. Mener å huske at touchknappene var nede i vista, samtidig som de fungerte i ubuntu. Responsen på volum"slideren" var forresten mye bedre i ubuntu.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har testet maskina med Windows XP?

 

Nei, men jeg har prøvd. Får ikke installert clean XP maskina siden det er RAID-controller på HDX'en. Selv om jeg har en USB-floppy og trykker F6 når jeg skal og jeg får XP til å hente SATA-driverene på floppy'en, finner ikke XP harddiskene likevell.

 

Skjermdrivere finner man hos OMEGA-modifiserte ATi-drivere, lyd finner man også samt resten.

 

Men kan de som faktisk har kjørt nyinstallasjon av XP på HDX'en fortelle hvordan man gjør det? De som kjører dual-boot trenger ikke svare.

Lenke til kommentar

Litt på sidelinjen,men viktig når det gjelder HP sin elendige service.

Jeg har tidligere kritisert dem for dette både når det gjelder dette både ang denne maskinen og når det gjelder en pavillion 9232 som en kompis har.

Jeg kontaktet dem mange ganger ang temp på den og at den var så høy at en ikke kunne ha den på fanget, men dette avviste HP og sa det var normalt siden det var en desktoperstatter og ikke var beregnet for annet bruk enn å stå på skrivebordet.

Men selv når den stod der gikk vifta for fullt.

Etter utallige telefoner til HP gir de til slutt etter og gir meg tillatelse til å sende maskinen til sjekk hos infocare, der viser det seg at det er feil på kjøleviften og at maskinen har blitt så varm av dette at cpu er skadet.

OG DET MENTE HP VAR HELT NORMALT :wallbash::wallbash::wallbash:

Lenke til kommentar

Snakker om vifter, vifta mi står på i full guffe etter at vista er loada til jeg skrur av maskina, og når jeg tar bak ¨på PC-en hvor lufte blåser ut (like ved der man kobler til strøm) brenner jeg meg nesten. Det blir helt sinnsykt varmt.

 

Noen andre som opplever dette med sin HDX?

Lenke til kommentar
Snakker om vifter, vifta mi står på i full guffe etter at vista er loada til jeg skrur av maskina, og når jeg tar bak ¨på PC-en hvor lufte blåser ut (like ved der man kobler til strøm) brenner jeg meg nesten. Det blir helt sinnsykt varmt.

 

Noen andre som opplever dette med sin HDX?

 

Hos meg går vifta stort sett rolig og akselrerer opp av og til,har mistanke om at du har samme problemet som det jeg beskrev i forrige innlegg.

Lenke til kommentar
Snakker om vifter, vifta mi står på i full guffe etter at vista er loada til jeg skrur av maskina, og når jeg tar bak ¨på PC-en hvor lufte blåser ut (like ved der man kobler til strøm) brenner jeg meg nesten. Det blir helt sinnsykt varmt.

 

Noen andre som opplever dette med sin HDX?

 

Hos meg går vifta stort sett rolig og akselrerer opp av og til,har mistanke om at du har samme problemet som det jeg beskrev i forrige innlegg.

 

Ikke si det da :S Haff... Noen som vet sånn ca hvor lenge maskinene er på reperasjon hos HP? sånn inforcare opplegg..

Lenke til kommentar
Snakker om vifter, vifta mi står på i full guffe etter at vista er loada til jeg skrur av maskina, og når jeg tar bak ¨på PC-en hvor lufte blåser ut (like ved der man kobler til strøm) brenner jeg meg nesten. Det blir helt sinnsykt varmt.

 

Noen andre som opplever dette med sin HDX?

 

Hos meg går vifta stort sett rolig og akselrerer opp av og til,har mistanke om at du har samme problemet som det jeg beskrev i forrige innlegg.

 

Ikke si det da :S Haff... Noen som vet sånn ca hvor lenge maskinene er på reperasjon hos HP? sånn inforcare opplegg..

 

Maskinen som jeg nevnte over er inne hos infocare,der har den vært i over 2 uker nå og de venter på deler fra HP (ny vifte og cpu) disse kommer tidligst den 18.12 og så er det 5 dager i posten, så det ser ut som det blir ca 1 mnd totalt.

Til sammenligning sendte jeg inn en Acer den fikk jeg levert tilbake etter vel en uke :hmm:

Lenke til kommentar

har hatt pcen noen dager no, og syns den blir skikkelig varm under..sånn at det er vondt å ha den på fanget.

syns ogsp shift knappen sku vært større..

at det vista trekken jo også ned men kan ikkje gjøre noe me det ;)

 

men er en super skjerm, rask, bra lyd og eg liker den :)

fingeravtrykket greia bare ga eg opp..

 

har 9130

Lenke til kommentar
har hatt pcen noen dager no, og syns den blir skikkelig varm under..sånn at det er vondt å ha den på fanget.

syns ogsp shift knappen sku vært større..

at det vista trekken jo også ned men kan ikkje gjøre noe me det ;)

 

men er en super skjerm, rask, bra lyd og eg liker den :)

fingeravtrykket greia bare ga eg opp..

 

har 9130

 

fingertrykkgreia fungerer utmerket her, bruker den til alle innloggingene mine :)

 

Eneste jeg irriterer meg over på denne pcen er at touchknappene låser seg i ny og ne, og at shiftknappen er for liten.

 

Ellers må jeg si meg storfornøyd, deilig lite dyr den her pcen :)

Lenke til kommentar
Har på max antall poster på en side (150) men man skulle tro at alle hadde fått med seg at Snekker'n har byttet maskinen 5 ganger nå siden han har nevnt det 8 ganger på en side...

 

Ja og det er viktig,for det er helt utrolig at jeg og flere med meg måtte få X antall maskiner før en endelig var feilfri , for det sier vel en god del om maskinen eller rettere sagt om dem som har skrudd dem sammen :innocent:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Ja og det er viktig,for det er helt utrolig at jeg og flere med meg måtte få X antall maskiner før en endelig var feilfri , for det sier vel en god del om maskinen eller rettere sagt om dem som har skrudd dem sammen :innocent:

Om du skal klage på de som har skrudd dem sammen må du nesten klage på Compal ;)

Lenke til kommentar
Ja og det er viktig,for det er helt utrolig at jeg og flere med meg måtte få X antall maskiner før en endelig var feilfri , for det sier vel en god del om maskinen eller rettere sagt om dem som har skrudd dem sammen :innocent:

Om du skal klage på de som har skrudd dem sammen må du nesten klage på Compal ;)

 

Nei,en må klage på produsenten,altså den som reklamerer og selger disse maskinene, i dette tilfelle HP.

Om så HP har leid inn ukompetente folk/firmaer som gjør en dårlig jobb, ja da er det vel enda større grunn til å klage nettop på HP ikke minst med tanke på at deres support er fraværende når en klager og en får grei beskjed om at det er normalt at maskinene deres bla blir så varme at en knapt kan ta i dem, infocare har jo nå bekreftet at maskinen blir så varm at den har tatt skade av det,årsaken var for svak kjølevifte,alikevel har HP hårdnakket påstått at dette er normalt.

Det er vel betenkelig at eieren ga opp og at jeg måtte forfølge saken og krangle med HP i flere telefonsamtaler og til sist true med å ta saken vidre før de meget motvillig tillot at maskinen ble sendt inn. :thumbdown::thumbdown:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Disse "inkompetente" firmaene Compal og Quanta lager maskiner for bl.a. følgende:

Dell Computer, Compaq, Gateway Computers, Gericom, Apple Inc, Hewlett Packard, IBM/Lenovo, Sony, Sharp Corporation, Toshiba, Fujitsu, Maxdata, og Siemens AG.

 

Når det gjelder supporten til HP har man i i de siste 60+ sidene fått med seg at du er misfornøyd og liker å trekke enkeltsetninger ut av sammenhengen. Jeg tviler meget sterkt på at det noen som har påstått for deg at det er normalt at en maskin blir så varm at komponenter blir skadet. Var det ikke kanskje den temperaturen du oppga tidligere på forumet som ble sett på som normalt? Den som tydeligvis ikke var så nøyaktig målt som du påsto, da ingenting ville tatt skade dersom den stemte. Men sånne kjedelige småfakta er kanskje ikke så viktige siden de ødelegger rantingen din?

 

Når du ikke engang takler en halvhumoristisk kommentar om hvem som skrur sammen maskinen uten å nok en gang starte den sedvanlige tåresagaen din om ting som ikke har noe som helst med hdx-maskinen og denne tråden å gjøre sier det vel kanskje en del om deg også.

 

Og for å kanskje kunne unngå å måtte sette deg på ignore igjen, siden du tidligere har hatt litt problemer med skjønne følgende: Dette er en 100% privat mening og personlig post.

Lenke til kommentar
Disse "inkompetente" firmaene Compal og Quanta lager maskiner for bl.a. følgende:

Dell Computer, Compaq, Gateway Computers, Gericom, Apple Inc, Hewlett Packard, IBM/Lenovo, Sony, Sharp Corporation, Toshiba, Fujitsu, Maxdata, og Siemens AG.

 

Når det gjelder supporten til HP har man i i de siste 60+ sidene fått med seg at du er misfornøyd og liker å trekke enkeltsetninger ut av sammenhengen. Jeg tviler meget sterkt på at det noen som har påstått for deg at det er normalt at en maskin blir så varm at komponenter blir skadet. Var det ikke kanskje den temperaturen du oppga tidligere på forumet som ble sett på som normalt? Den som tydeligvis ikke var så nøyaktig målt som du påsto, da ingenting ville tatt skade dersom den stemte. Men sånne kjedelige småfakta er kanskje ikke så viktige siden de ødelegger rantingen din?

 

Når du ikke engang takler en halvhumoristisk kommentar om hvem som skrur sammen maskinen uten å nok en gang starte den sedvanlige tåresagaen din om ting som ikke har noe som helst med hdx-maskinen og denne tråden å gjøre sier det vel kanskje en del om deg også.

 

Og for å kanskje kunne unngå å måtte sette deg på ignore igjen, siden du tidligere har hatt litt problemer med skjønne følgende: Dette er en 100% privat mening og personlig post.

 

Om du velger å sette noen på ignorelisten fordi du ikke liker at fakta kommer frem om bla hvordan det firmaet du jobber i behandler kunder blir ditt problem,jeg poster utifra di opplevelser som jeg har med nevnte firma.Og som du sikkert ser så er det flere enn meg som ikke er fornøyde her på forumet og så kan du plusse til stakkaren som eide den maskinen med tempproblemer og som hadde gitt opp all kontakt med HP, er det god kundeservice at kunden etter utallige forsøk må gi opp fordi firmaet nekter han service ??? Neppe.

Hvilket firma som lager hva for hvem er uintresangt all den tid det er en logo til et firma på varen,dermed blir reklamasjoner naturlig nok til det firmaet uansett om det heter HP,Acer, dell eller noe annet.

I dette tilfellet er det HP og da forholder jeg meg til det uten å dekke over det med at andre er underlevrandører.

Om bremsene svikter på min Audi tar jeg selvsagt kontakt med dem og begynner ikke å bable om at her må jeg finne den eventuelle underlevrandøren som eventuelt har laget dem.

 

Så vil jeg be deg om å vise til de enkeltsetninger jeg har trukket ut av sammenhengen, joda du har bla i PM til meg sagt ting,men det nytter lite når HP support sier noe helt annet og det er tross alt de som bestemmer overfor hva jeg og andre får av service.

 

Temp som jeg nevnte var målt utenfor maskinen,altså der luften kommer ut ,men alle vet at da er temp betydelig høyere inne i maskinen, dette vises jo klart når cpuviften gikk på fullt hele tiden,selv når maskinen bare stod påslått og ikke var i bruk.

Dette ble presisert gang på gang for HP og de sa det var normalt, eller for å sitere dem: Om ikke tempraturen blir så høy at maskinen slår seg av så er det å regne som normalt, vi vet at den serien har litt høy temp men det skyldes at den serien har en AMD prosessor og at det er en dsktoperstatter som kunn er beregnet å stå på skrivebordet "  sitat slutt.

 

En annen liten detalj er jo at HP support benektet at de hadde en maskin som het HP Pavillion HDX 9050   :tease:

TEE

Jeg tviler meget sterkt på at det noen som har påstått for deg at det er normalt at en maskin blir så varm at komponenter blir skadet.

 

Bare en notis,det er merkelig at du beskylder meg for å ta ting ut av sammenheng og samtidig skriver dette.

Hvor har jeg skrevet at HP har sagt at det var normalt at maskinen ble så varm at den tok skade av det ?????? VIS MEG DET.

 

HP sa at høy temp var normalt på disse,se sitat over, infocare sier imidlertid at temp har vært så høy at cpu er skadet,dette pga feil /for svak kjølevifte.

 

Regner med at det er denne du sikter til:

Litt på sidelinjen,men viktig når det gjelder HP sin elendige service.

Jeg har tidligere kritisert dem for dette både når det gjelder dette både ang denne maskinen og når det gjelder en pavillion 9232 som en kompis har.

Jeg kontaktet dem mange ganger ang temp på den og at den var så høy at en ikke kunne ha den på fanget, men dette avviste HP og sa det var normalt siden det var en desktoperstatter og ikke var beregnet for annet bruk enn å stå på skrivebordet.

Men selv når den stod der gikk vifta for fullt.

Etter utallige telefoner til HP gir de til slutt etter og gir meg tillatelse til å sende maskinen til sjekk hos infocare, der viser det seg at det er feil på kjøleviften og at maskinen har blitt så varm av dette at cpu er skadet.

OG DET MENTE HP VAR HELT NORMALT

 

 

Men nok en gang,jeg sier ikke her at HP sier det er normalt at maskinen tar skade,fordi det visste ikke jeg engang før infocare opplyser dette, poenget er at HP hele tiden har sagt at høy temp er normalt,ja om ikke maskinen slår seg av så er det normalt,nå viser det seg at det IKKE er normalt og at maskinen i tillegg har tatt skade av dette, er det da riktig av HP å avvise kunden flere ganger med at dette er normalt :no:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Bare en notis,det er merkelig at du beskylder meg for å ta ting ut av sammenheng og samtidig skriver dette.

Hvor har jeg skrevet at HP har sagt at det var normalt at maskinen ble så varm at den tok skade av det ?????? VIS MEG DET.

Denne:

Etter utallige telefoner til HP gir de til slutt etter og gir meg tillatelse til å sende maskinen til sjekk hos infocare, der viser det seg at det er feil på kjøleviften og at maskinen har blitt så varm av dette at cpu er skadet.

OG DET MENTE HP VAR HELT NORMALT :wallbash::wallbash::wallbash:

Det du sier der er at HP mener det er normalt med temperaturer som skader maskinen. Det er direkte feil, og det vet du meget godt. Men det stoppet deg ikke fra å si det.

 

HP sa at høy temp var normalt på disse,se sitat over, infocare sier imidlertid at temp har vært så høy at cpu er skadet,dette pga feil /for svak kjølevifte.

 

poenget er at HP hele tiden har sagt at høy temp er normalt,ja om ikke maskinen slår seg av så er det normalt,nå viser det seg at det IKKE er normalt og at maskinen i tillegg har tatt skade av dette, er det da riktig av HP å avvise kunden flere ganger med at dette er normalt :no:

Høy temperatur er normalt. Du har hele tiden på forumet påstått at dine temperaturmålinger var meget nøyaktige, for dette visste du hvordan skulle gjøres. Men dersom dine målinger var nøyaktige, så hadde ikke maskinen tatt skade av det i det hele tatt.

 

Først gråter du altså over at temperaturene du mente var så nøyaktige ikke ble sett på som unormale, og nå gråter du over at ingen insisterte på at du ikke visste hvor varmt det ble? Nå må du snart bestemme deg. Vil du at de skal tro du vet hva du gjør eller skal de gå ut fra at du ikke har peiling og si at du tar feil?

 

Kanskje du bare skulle innrømme at du ikke vet alt, og nøyd deg med å forklare om overoppheting istedet for å oppgi feilaktige temperaturer som ikke ble ansett som unormale.

 

Men det her gidder jeg ærlig talt ikke. Du får fortsette å ta ting ut av sammenheng og terpe på en liten setning du tydeligvis har fått fra HPs support i det uendelige. Det ser ut til at hvertfall du får litt underholdning ut av det, så jeg skal ikke stå i veien for det for deg.

Lenke til kommentar

TEE, akkurat den jeg tippet på at du ville bruke :!:  og du snakker om at andre tar ting ut av sammenhengen :tease:  Jeg har alrig nevnt at HP sier at det er normalt at ting skal ta skade,alikevel klarer faktisk du å vri det dithen, SITAT:

 

TEE

Jeg tviler meget sterkt på at det noen som har påstått for deg at det er normalt at en maskin blir så varm at komponenter blir skadet

 Så kommer du med denne:

 

Det du sier der er at HP mener det er normalt med temperaturer som skader maskinen. Det er direkte feil, og det vet du meget godt. Men det stoppet deg ikke fra å si det.

 

Atter en gang tar du ting ut av sammenhengen til tross for at du prøver å henge meg ut for det :nei:  Jeg forholder meg til hva HP har sagt ang temp og at de sa høye temp var normale så lenge som ikke maskinen slo seg av pga dette,så kommer HPs repratør infocare og sier at maskinen har skade pga for høy temp,denne har aldri slått seg av. Ergo viser dette at HP tar feil,maskinen tar skade av for høy temp uten at den slår seg av. Og det var nettop det jeg forsøkte å si,men du var tydeligvis den eneste som ikke skjønte det :p

Høy temperatur er normalt. Du har hele tiden på forumet påstått at dine temperaturmålinger var meget nøyaktige, for dette visste du hvordan skulle gjøres. Men dersom dine målinger var nøyaktige, så hadde ikke maskinen tatt skade av det i det hele tatt.

 

Først gråter du altså over at temperaturene du mente var så nøyaktige ikke ble sett på som unormale, og nå gråter du over at ingen insisterte på at du ikke visste hvor varmt det ble? Nå må du snart bestemme deg. Vil du at de skal tro du vet hva du gjør eller skal de gå ut fra at du ikke har peiling og si at du tar feil?

 

Kanskje du bare skulle innrømme at du ikke vet alt, og nøyd deg med å forklare om overoppheting istedet for å oppgi feilaktige temperaturer som ikke ble ansett som unormale.

 

Hva som er normalt kan diskuteres,men når temp blir så høy at en ikke klarer å ha en bærbar på fanget annser ikke jeg det som normalt,når viften går på maks selv om maskinen ikke er i bruk,annser ikke jeg det som normalt,men HP sa det var normalt,nå bekrefter infocare at mine anntagelser var riktige alikevel prøver du og latterliggjøre dem :) I tillegg har du jo selv bedt meg gi deg navnene på de på HP som har gitt feil info slik at de kunne få oppstrekk,for slik service skulle det ikke være ;)

Neida ikke gråter jeg og ikke har jeg grått,jeg forteller bare om elendig service og det virker som andre gråter over at jeg sier det som det er :p

 

Selvsagt vet ikke jeg alt, hvor sier jeg det ???

 

Men det her gidder jeg ærlig talt ikke. Du får fortsette å ta ting ut av sammenheng og terpe på en liten setning du tydeligvis har fått fra HPs support i det uendelige. Det ser ut til at hvertfall du får litt underholdning ut av det, så jeg skal ikke stå i veien for det for deg.

 

Hvem er det som tar ting ut av sammenhengen???

Jeg forteller om mine opplevelser med HP hverken mer eller mindre så når det gjelder å ta ting ut av sammenhengen så bør du nok studere dine egne innlegg først,  feks din påstand om at jeg har sagt at HP mener det er normalt at ting ødlegges eller din påstand om at jeg vet alt, hvor har jeg sagt det ????

Det er noe som heter " En ser splinten i sin brors øye , men ikke bjelken i sitt eget " :cool:

Ha en riktig fin Jul :xmas:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...